Preskočiť na hlavný obsah

Čo koho do toho - Enja Rúčková

  Názov : Čo koho do toho
  Autor : Enja Rúčková
  Vydavateľstvo: Motýl
  Rok vydania : 2010
  Počet strán : 360
  Väzba: tvrdá
  Žáner: Dievčenský román

Anotácia:
Keď v jedno obyčajné školské ráno vojde do triedy čokoládový mulat, všetky baby razom spozornejú. Asi najviac však očarí mladú, neskúsenú Simonu. Ben sa totiž nepodobá na nikoho, koho doteraz stretla. Očarí ju svojím úsmevom, slovami, ktoré hovorí, i hudbou, ktorú robí. Má skrátka všetko, o čom si ona sama zakázala snívať. Tak sa začína citlivý a pritom napínavý príbeh dvoch mladých ľudí, ktorí sa neodlišujú len farbou pokožky, ale aj svojimi snami a pohľadom na svet okolo seba. Vďaka hre osudu začnú prežívať neobyčajný vzťah, na ktorý ich najbližšie okolie nie je pripravené. Ale sú naň pripravení aj oni sami? Ich čiernobiela láska sa každý deň potáca v neprikrášlenej realite, zbiera údery pod pás, padá na kolená, aby sa znova a znova odvážne postavila na nohy. Musí ale nevyhnutne vyústiť do zlého konca? Šestnásťročný človek predsa ešte nevie, čo naozaj chce. Má však právo snívať, zamilovať sa aj robiť chyby. Tak čo koho do toho?

o autorke:
Narodila som sa v roku 1983 a zahorela pre písané slovo už v rannej puberte. Odvtedy ma prenasleduje túžba zvečniť svoju predstavivosť a myšlienky. Som vydatá, mám dve deti, žijem na Liptove. Enja (číta sa Eňa) je prezývka, ktorou ma doteraz volá moja najbližšia rodina. Dôvod, prečo som ju zverejnila, je jednoduchý. Nosím manželovo priezvisko, takže som chcela, aby aspoň v mojom krstnom mene bolo niečo naozaj osobné, čo patrí iba mne :)
viac

Simone sa Ben páči od prvej chvíle. Ich spriatelenien trvá dlhší čas. Ben ju pozýva na svoje vystúpenia, do hotela jeho otca, k nemu domov. Na tri dni si v Berlíne skúsia aké by to bolo keby chodia spolu. Pre Simonu sú to tri najkrajšie dni v jej živote. Po návrate sa však navzájom ignorujú. Nevydží to však dlho. Obaja chcú vzťah, no iní ich osočujú, nadávajú im až to prejde do bitiek. Ako to celé skončí?..

Knihu mám už dlhšie doma, no až teraz som sa k nej dostala. Nevedela som čo mám čakať pretože od Enjy Rúčkovej som čítala dokopy (teraz už) 3 knihy a z toho 1 bola podľa mňa príšerná a druhá celkom v pohode. A aký mám z nej pocit...Asi 300 strán som sa modlila nech sa tam už niečo zaujímavejšie stane, nech to čím skor prečítam, nech to mám už z krku. Tie zvyšné strany boli oveľa dynameckejšie, veľa vecí sa v nich riešilo tak aspoň to zaujalo. A koniec nečakaný..
Hlavnú postavu Simonu som odzačiatku nemala rada. Prišla mi, že autorka ju spravila až moc sprostou..(veď si ani nevšímala, že pri sexe nemajú ochranu a potom sa čudovala, že je tehotná).Každý jej bol ochotný z chlapov pomôcť a hádzať sa jej pod nohy :D :D. No a Ben ...jeho som brala v pohode síce bol až moc presladený romantik. To čo ma na ňom štvalo..vlastne na oboch bolo, že v jeden deň sa úplne normálne rozpávali a na druhý totálna ignorácia. Ale našla som si aj obľúbenú postavu a ním bol Kofi. On bol Simonin kamoš. Obľúbila som si ho asi pre jeho pohodu, nič extra neriešil a snažil sa jej pomôcť. To, že mával 2týždňové vzťahy a baby striedal ako ponožky, som si ani nevšímala.
Pre naťahovanie na 300stranách a nudné pasáže, pri ktorých som knihu chcela tresknúť o zem dávam 3body knihe. Nerada čítam knihy, ktoré nemajú jasný koniec, preto si asi ani neprečítam pokračovanie Očistný debakel (Aj keď neviem na jednej strane chcem vedeť, ale na druhej moc sa mi nepáči písanie tejto spisovateľky. Nijako ma svojimi knihami neprekvapuje, vačšinou len naštve:( )..

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …