Preskočiť na hlavný obsah

Emma - Jane Austenová

 Názov : Emma
Originál. názov : Emma
Autor : Jane Austenová
Preklad: Eva Ruxová
Vydavateľstvo: Ottovo nakladatelství
  Rok vydania : 2011
  Počet strán : 528
  Väzba: brožúrovaná
  Žáner: rodinný román, historický román 

Anotácia: 
Úspešný román Jane Austenovej z prostredia anglickej "lepšej spoločnosti" 19.stor., kde čas plynie pomaly a porušenie spoločenských konvencií je neodpustiteľnou chybou , kde city a vzťahy medzi mladými ľuďmi výrazne ovplyvňuje výška majetku a ich zväzky sú často výsledkom osobných obetí a kompromisov. Hlavnou postavou je krásna a vzdelaná Emma Woodhousová.




o autorke: 

Jane Austenová bola anglická novelistka, zakladateľka moderného, tzv. „rodinného“ románu. Narodila sa v Steventone, v kraji Hampshire, do rozsiahlej rodiny reverenda Georgea Austena a jeho ženy Cassandry . Pochádzala z ôsmich súrodencov, sama bola druhou najmladšou. 
Je uznávaná hlavne pre schopnosť detailného opisu charakterov, hlavne ženských, veľmi jemnými postrehmi vychádzajúcimi z každodenného života stredných a vyšších vrstiev. Napriek veľkému množstvu detailov si celý opis každej postavy zachováva po celý čas celistvosť a vlastnú individualitu.

Emma je krásna a bohatá mladá žena. Nechybá jej ani múdrosť a nekonečná láska k svojmu otcovi. Má jednu staršiu sestru, ktorá je už vydatá. K jej zlým vlastnostiam patrí, že si myslí, že vo všetkom musí mať pravdu a dohadzovanie. No ona sa zmýli. Jak unesie dôsledky a nastávajúce situácie, ktoré sa jej vôbec nepozdávajú? Udrží si priateľstvo s Harriet? Dodrží svoj sľub nikdy sa nevydať? 

Knihu som si kúpila lebo som ju veľmi veľmi veľmi chcela. Mala ešte aj úžasnú cenu tak som neodolala. Veľmi veľa som od nej očakávala, to mi úplne nebolo splnené. V porovnaní s Pýchou a predsudkom to bolo o niečo horšie. 
Emmu ako hlavnú hrdinku som najprv brala, že no dobre je tam, po čase sa mi začala páčiť a obľúbila som si ju. Z knihy mi prišla ako najmúdrejšia žena, čo bolo niekedy k jej smole. Postavu, ktorú som nemohla zniesť bola žena Batesová. Tej som mala niekedy chuť knihu obúchať o hlavu. Mala som nervy na jej ukecanosť a jej neustále ďakovanie. 
Ďalšia postava, ktorú som nemusela bola pani Eltonová. Namyslená, ukecaná vychvalovačka. Tá mi bola protivná, hneď jak sa objavila v knihe. 
Harriet, priateľka Emmy, bola milé naivné 17 ročné dievča, ktoré sa zamilovalo do každého. 
Čo sa týka mužských postáv pána Eltona som nemala rada, na pánovi  Woodhousovi mi prišlo vtipné, jeho veľký strach na choroby, aby bola zdravá strava aby nebol prievan ...Churchill mi bol hneď z niečoho podozrivý, čo sa nakoniec aj ukázalo, že z čoho a moja obľúbená mužská postava bol Knightley hneď od začiatku. Viac postáv sem už nenapíšem, lebo ich naozaj dosť. 
Hodnotiť s filmom je to ťažké. Film som videla keď som mala asi trištvrte knihy prečítanej. Páčil sa mi, no keď som dočítala knihu, tak som mierne z neho bola sklamaná. Viem, že aj keď je podľa knihy, veľa vecí sa tam zmení, no koniec podľa mňa až trochu veľa zmenili. Vynechali tam jednu dôležitú vec. Skončilo to aj filmovo pekne, no kniha sa mi zdala lepšie napísaná. 
Knihe nemôžem dať plný počet bodov. Dôvod je, že aj keď je to pekný príbeh, je tam veľa častí, čo ma nudili aj tá Batesová . Časti s ňou som neznášala. Určite to nie je kniha pre každého. Mne sa však tento žáner veľmi páči, hlavne z toho dôvodu, že je tam opísané ako niekedy tí ľudia žili, ich správanie, rozdieli v spoločnosti, postavenie ženy a muža atď.. Páči sa mi štýl tejto autorky, jej písanie. Chcem si prečítať ďalšie jej diela a dúfam, že ma presvedčia na 100%. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …