Preskočiť na hlavný obsah

Nebo peklo raj - Lena Riečanská

Názov - Nebo peklo raj
Autor - Lena Riečanská
Vydavateľstvo - Motýľ
Rok vydania - 2011
Počet strán 224
Väzba - tvrdá
Žáner - Romány

Život sa vie s nami pohrať. Raz sa cítime ako v raji, inokedy je to úplné peklo. 

Marcel padá z problému do problému. Keď stretne svoju životnú lásku, konečne dospeje, ibaže osud sa s ním nepríjemne zahrá a jeho šťastie sa rúca ako domček z karát.

Agáta po dovŕšení osemnástky opúšťa detský domov. Usiluje sa zaradiť do bežného života. Nepripravená sa ocitne vo víre intríg a falše. Svoju lásku stretne za podivných okolností. Oddá sa jej bezhlavo, prehliada nedostatky aj spôsob života milovaného muža. Bezvýhradne ho obdivuje a nasleduje. 

Hrdinovia príbehu sa ocitnú na pokraji priepasti, keď potrebujú pevnú pomocnú ruku. Stihnú sa jej zachytiť? Znamená podaná ruka symbol neba, pekla alebo ich zavedie do pokojného raja?

Autorka
Lena Riečanská sa narodila aj žije v Bratislave. Jej život ovplyvňuje znamenie rýb. Miluje vodu a všetko, čo s ňou súvisí. Svoje sestry ryby vidí radšej plávať v bystrých vodách, ako pozerať z taniera. Detstvo prežívala v šťastnej rodine v rodnej Bratislave, ale prázdniny na striedačku v malebnej dedinke v blízkosti Banskej Bystrice (rodisko matky) a v Šuranoch (rodisko otca).
Vyštudovala Strednú ekonomickú školu v Bratislave, zamestnala sa na generálnom riaditeľstve združujúcom chemické podniky Slovenska, nejaký čas pôsobila aj v bratislavskom Slovnafte, neskôr ju osud priviedol k práci v organizácii úzko spolupracujúcej so samosprávami celého Slovenska. Tu ako riaditeľka sekcie vnútorných vzťahov uplatňovala svoje organizačné a komunikatívne schopnosti, zabezpečovala stretnutia, rokovania a všetko, čo s tým súviselo. Po rokoch sa rozhodla zmeniť spôsob života a popustiť uzdu svojej poetickej duši a venovať sa vo väčšej miere svojim záľubám.
Lena Riečanská je vydatá, má dve už dospelé deti, ktoré vždy viedla a podporovala v ich záľubách. Dnes sú oni oporou pri jej tvorbe.
Je empatická a romantická, miluje poéziu, beletriu, činoherné divadlo, balet aj operu. Veselá dobrodružná povaha vyhľadáva cestovanie a poznávanie nových miest. Obľubuje východ slnka a včasné ranné prechádzky na brehu mora. Prebúdzajúca sa príroda poskytuje priestor na nostalgické aj romantické rozjímanie, fotoaparát v ruke jej často pomáha tieto vzácne chvíle zdokumentovať.
zdroj
Marcel sa narodí do rodina, kde je o neho dobre postarané. Má milujúcich rodičov. Tí mu všetko na svete odpustia a rozmaznávajú ho. Iné je to s jeho bratmi. Ivan ho má rád, snaží sa mu dobre radiť, no s Janom nemajú spoločnú reč. Keď dospeje je úspešný, má dobrú robotu a krásnu ženu. Všetko sa však zmení, keď zistí, že je na 99% neplodný. Žena ho opustí a on padá na dno.
Agáta je vychovaná v detskom domove. Tam sa jej deti posmievajú a nemajú ju rady. Jediný, kto drží nad ňou ochrannú ruku je riaditeľka detského domova. Po 18. narodeninách odtiaľ Agáta odchádza. Má len dve blízke osoby a to priateľku, ktoré odíde do Austrálie a viac sa nestretnú a Kláru. ktorá je jej ako matka. Keď ju však vyhodia z práce, zostáva sama. Nemá nikoho blízkeho. 
A potom sa Marcel a Agáta stretnú.

Knihu som mala z knižnice a celkom som sa potešila, keď som na ňu potom čítala recenziu. V recenzii bola opísaná ako veľmi dobrá kniha. 
Sto ľudí - sto chutí. 
Čítalo sa to síce rýchlo a dobre ale to je všetko. Nijak ma nezaujala. Marcelov príbeh ma nesmierne nudil. Čo sa týka Agátinho, ten bol lepší. Lepší v opisovaní udalostí,  vtedy som sa pri knihe až tak nenudila. No a koniec. Čakala som, že aspoň tam bude niečo dobré. Nedočkala som sa. Koniec je celý smutný a aj keď sa autorka snažila na koniec niečo dobré, no nijako sa mi to nepáčilo. :(
Možno som si ju v zlom čase prečítala, že som nemala náladu na smutné knihy. No čo už. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…