Preskočiť na hlavný obsah

Túto noc nezaspím - Jaroslava Kuchtová




Názov Túto noc nezaspím
Autor : Jaroslava Kuchtová
Vydavateľstvo: Motýľ
  Rok vydania : 2008
  Počet strán : 254
Väzba: pevná
Žáner: pre deti a mládež

Študentský život je krásny. Bodaj by nebol, keď máme osemnásť a keď svet je pre nás gombička! Zuzana si to však nemyslí. Ona práve prežíva najhoršie obdobie svojho života. Akýmsi nedopatrením sa ocitla na gymnáziu, kde si hneď na začiatku znepriatelila väčšinu triedy a profesorov. Keby len to. Chcú jej vziať to jediné, čo ju ešte drží nad vodou: jej milovaného koňa. Zmetená a nešťastná robí chybu za chybou. Dostáva sa medzi najhorších žiakov triedy a naivne sa zaľúbi do dospelého muža, ktorý jej berie spánok a pre ktorého je schopná spraviť čokoľvek...

Príbeh plný emócií, nečakaných prekvapení, ale aj pravého študentského humoru nás unáša štvorročnou etapou života dievčaťa, zaľúbeného do svojho idolu, milujúceho kone, tanec a prírodu. Dievčaťa, ktoré hľadá samo seba a pevnú pôdu pod nohami...

Život nie je hra, napriek tomu je krásny!


Dlho som si neprečítala dobrý dievčenský román. Táto kniha mi to umožnila. Keď som sa však na ňu prvýkrát pozrela, nečakala som, že bude dobrá. Tá obálka ma odrádzala. Celá sa mi zdá nevydarená. Našťastie len obálka kazí dojem, vnútro knihy je už niečo iné. 

Dej sa odohráva vačšinou v škole, u Zuzky doma alebo pri jej 4-nohom miláčikovi, koňovi.
Chce byť veterinárkou, no jej rodičia jej skazia plány. Je donútená ísť na gymnázium. Trucuje a naschvál sa neučí, len aby ju odtiaľ vyrazili. No po polroku sa zmení, vidí jak trápi rodičov, tak sa začne učiť. 
V škole sa zaľúbi do profesora informatiky. Celé dni sníva o tom, že raz ju pobozká. V tretej triede však zažíva obrovské sklamanie. Na pomov jej príde Milan, aspoň si myslí, že jej chce pomôcť. Spraví obrovskú chybu. Snaží sa na to zabudnúť. Uvedomuje si, kto je jej priateľ a kto sa pretvaruje. Miluje svoju rodinu, spolužiačku Janu, kamarátku Luciu a kamoša Lukáša. S Lukášom sa pozná už odmalička. Spolu chodili na tanečnú a tancovali spoločenské tance. Je možné aby ho ľúbila? Čo sa stane s profesorom? Dokáže na neho zabudnúť? Bude si môcť splniť sen? 

Zuzku som na začiatku knihy veľmi nemusela. No čím ďalej som čítala tým viac sa mi páčila. Bola odvážna, odhodlaná, priateľská a úprimná. Svoje chyby spravila tým, že v ten čas bola naivná. Počas tých 4 rokov na gymnáziu sa dosť zmenila. Bola rozhodnejšia a išla si za tým, čo chcela.

Celá kniha je napísaná z jej pohľaduDej trvá 4 roky. Tým pádom niektoré mesiace sú tam preskočené. Napísané sú tam len tie najdôležitejšie veci. Trocha mi to pripomínalo Džínsový denník od Zuzky Šulajovej. Ten však bol napísaný do viacerých kníh, takže aj tie postavy tam boli viac rozobraté. Tu sa všetko vedelo o Zuzke, no ostatných skôr len okrajovo, čo bolo nevyhnutné. 

Celkovo knihu hodntím veľmi dobre. Autorku som na začiatku podcenila. Bolo to asi tým, že už dlho som nemala šťastie na dobrý dievčenský román. A keď ma už niekoľko kníh tohto žánru sklamalo, neverila som. Ale som rada, že som si ju požičala. ( tá obálka je ale príšerná)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …