Preskočiť na hlavný obsah

Hry o život 1,2,3 - Suzanne Collinsová

Názov : Hry o život
Origin. názov: The Hunger games
 Autor : Suzanne Collinsová
Preklad: Michal Jedinák
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania : 2019
 Počet strán : 272
Väzba: tvrdá
 Žáner: Fantasy

Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje dvanásť chudobných obvodov. Sídlo vládne železnou päsťou a svoju moc dokazuje okrem iného tým, že si raz do roka vezme z každého obvodu jedného chlapca a jedno dievča vo veku od dvanásť do osemnásť rokov, aby sa zúčastnili na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovali na život a na smrť.
Šestnásťročná Katniss Everdeenová žije sama so svojou mamou a mladšou sestrou, o otca prišla pred rokmi pri banskom nešťastí. Keď nastúpi ako súťažiaca do hier namiesto milovanej sestričky, zdá sa, že si zvolila smrť. To však pre ňu nie je nič nové – boj o prežitie je súčasťou jej života od útleho detstva. Je rozhodnutá vrátiť sa domov, ale ak má zvíťaziť, musí potlačiť hlas svedomia a zničiť ostatných dvadsaťtri protivníkov.
Hry o život sú románom plným napätia, dobrodružstva aj lásky, a hoci dej sa odohráva v budúcnosti, dajú sa v ňom nájsť znepokojivé podobnosti zo života v súčasnosti.

Názov : Skúška ohňom
Origin. názov: Catching Fire
Autor : Suzanne Collinsová
Preklad: Michal Jedinák
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania : 2010
Počet strán : 288
Väzba: tvrdá
Žáner: Fantasy

Po tom čo vyhrali Hru o život v predchádzajúcom dieli, sa Katniss Everdeen a Peeta Mellark vracajú do Štvrte 12, chudobnej štvrte vo fiktívnom meste Panem. V deň keď majú začať svoju víťaznú túru po celej krajine, navštívi ich prezident celej show. Vysvetlí im, že nie je príliš nadšený tým, že sa v súťaži vyhrážali spoločnou samovraždou, čo im vlastne zaručilo výhru. Prezident show povie Katniss, že v momente keď sa vzoprela Capitolu, spustila tým reťazovú reakciu a začala tak vlnu rebelstva v celej štvrti. Vyhráža sa zabitím jej najlepšieho priateľa Gala, ak nedokáže všetkým, že jej čin nebol aktom vzdoru Capitolu, ale len prostým aktom lásky k Peetovi. Capitol však chce pomstu, Capitol chce odplatu!

Názov : Drozdajka
Origin. názov: Mockingjay
Autor : Suzanne Collinsová
Preklad: Michal Jedinák
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania : 2011
Počet strán : 294
Väzba: tvrdá
Žáner: Fantasy

Záverečná časť trilógie Hry o život. Katniss vyviazla z Hier štvrťstoročia so zdravou kožou, no jej starosti sa ešte neskončili.
Sídlo zrovnalo so zemou Dvanásty obvod a jej partner z Hier zostal v rukách nepriateľov...









Suzanne Collinsová
Suzanne Collinsová sa na začiatku kariéry venovala televíznej tvorbe pre deti. Stretnutie so spisovateľom Jamesom Proimosom ju inšpirovalo k písaniu pôvodnej literatúry pre mládež. Popularitu získala vďaka sérii kníh o chlapcovi Gregorovi, ktorý sa podobne ako Alica v krajine zázrakov prepadne do podzemia, ibaže jeho príhody sú oveľa nebezpečnejšie. Suzanne Collinsová žije s rodinou v Connecticute.

zdroj


O Hunger games som vedela od brata. On to čítal o dosť skorej ako ja, aj ma na to nahováral, no nechcela som to čítať ako on v mobile po česky. Radšej som si počkala, kým sa mi podarí získať normálne knihy. Mala som nenormálne šťastie, keď som ich zrazu zbadala na poličke. Ani si neviete predstaviť ako som sa potešila. Nepustila som sa do nich však hneď, musela som prečítať ešte nejaké knihy predtým. A bolo to dobre pretože teraz som na ne mala viac času a úplne som si ich vychutnala:D :D.

Nejaké tie veci z jednotky som vedela, že čo sa bude diať už od brata. Som rada, že mi ich povedal minimum.
Od jednotky som sa nemohla odtrhnúť. Hneď som si obľúbila Peetu, čo mi zostalo až po úplný koniec. Gale zas patril medzi moje neobľúbené postavy a tak isto som ho nemala rada počas všetkých troch kníh. Mohol za to trochu aj herec, ktorý ho hrá vo filme.
Dvojka bola taktiež úžasná. Bolo v nej zas niečo iné ako v jednotke a tak isto trojka, zas niečo iné ale stále to bolo o tom jednom. O vzbure.


Autorka perfektne ovládala postavy. Tak isto aj dej. Nedalo sa vôbec predpokladať, čo bude nasledovať. Množstvo vecí tam bolo, čo v danej chvíli vyrazili dych. Buď som postavy nenávidela alebo som si ic obľúbila tak, že keď zomreli, bolo mi za nimi smutno. Dosť ma prekvapila postava Snowa. Áno bol zlý, no na rozdiel od Gala alebo Haymitcha Katniss neklamal. A bola som rada na koho vystrelila v tretej knihe.

Viacerí hovoria, že dvojka a trojka sú horšie ako jednotka. Ja si to nemyslím. Páčili sa mi všetky. Boli len inakšie. Zatiaľ čo jednotka zaviedla čitateľa do života v 12. obvode, vysvetlilo sa všetko o hrách, dvojka bola viac o láske Peeta ku Katriss a trojka zas o vojenských stratégiách a útokoch, bombardovaniach, no aj rôznych psychyckých problémoch, čo spôsobili  hry súťažiacim.

Pri tejto časti 3.knihy som sa skoro roztopila:

Chcem prísľub, že život môže pokračovať bez ohľadu na to, aké veľké obete prinesieme. Že všetko sa znova obráti na dobré. A to vie poskytnúť len Peeta.
Raz večer mi zašepká: "Miluješ ma. Pravda alebo výmyseľ?"
A ja mu odpoviem: "Pravda."




Hodnotenie
1. 5/5
2. 5/5
 3. 5/5 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …