Preskočiť na hlavný obsah

Sladké sny - Martina Monošová

Názov : Sladké sny
Autor : Martina Monošová
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Rok vydania : 2013
Počet strán : 308
Väzba: mäkká
Žáner: Romány

Fanúšikmi obletovaná Miriam Sternová jedného dňa zistí, že jej súkromný život je iba chabým odrazom jej speváckych úspechov. Vzťah s manželom ochladol, s nevlastnou dcérou sú si na míle vzdialené. Do toho všetkého jej do života nečakane vstupuje priateľ z detstva Tibor a jeho sympatický syn Martin, ktorý sa za každú cenu pokúša upútať jej pozornosť... Má právo siahnuť po láske mladšieho muža, alebo sa má uspokojiť s tým, čo už v živote dosiahla?






Martina Monošová (1972, Trenčín), spisovateľka. Vyštudovala priemyselný dizajn na STU v Bratislave. Debutovala románom z prostredia opatrovateliek Lásky o piatej, napísala voľné pokračovanie príbehu z britských ostrovov Anglické prebúdzania, zaujímavý trojpohľad na manželskú neveru v románe Klišé a s nadhľadom podaný román Zlodeji bozkov o hľadaní vlastnej cesty i ceny. Autorka pracuje s interiérom a módou. Žije a tvorí v Pezinku.

Zdroj


Uff. Knihu som dočítala už včera, no nevedela som k tomu hneď napísať recenziu. Musela som si to celé premyslieť, dať si dokopy nejaké veci.

Na knihu som sa tešila, čítala som od Monošovej knihu Zlodeji bozkov, ktorá sa mi veľmi páčila.
Táto kniha ma sklamala. Čakala som niečo lepšie.

V knihe som si nenašla ani obľúbenú postavu. Skôr som všetkých neznášala. Hlavná postava Miriam mi bola úplne nesympatická. Pred všetkými problémami utekala a nič neriešila. Aspoň na konci knihy išla na liečenie.
Celú knihu som čakala, že sa to nejako zvrtne a začne ma to baviť, no skôr som bola stále viac sklamaná. Zas išlo o román na Slovensku tak známy téma-Nevera. Celá kniha bola len o tom. Najprv načapala manžela jak ju podvádza, potom priateľa s ktorým čakala dieťa.
Miestami mi jej bolo ľúto, no zdalo sa mi, že si za mnohé môže aj sama.


Tiež čomu moc neverím bolo, že v knihe stále podvádzali len muži. Skôr si myslím, že to je pol na pol. Boli tam 5 chlapi a z toho 3 boli neverní.
Keď som si prezerala hodnotenie ľudí, mnohí z nich písali, že sa im to páčilo a 5 hviezdičiek dávali. Aj mojej mamine sa to páčilo. No možno to bude aj vekom, že sa mi to neľúbilo. Predsalen ešte mám také pekné predstavy o živote a z takýchto kníh sa mi búrajú. Neviem, či autorky píšu z vlastných skúseností alebo je to čisto len výmysel.
No a čo mi už úplne liezlo na nervy bolo: paralelný mozog-toto bolo už strašné čítať, skoro na každej strane to bolo napísané.

Aj keď som sa pri tejto knihe veľmi sklamala, rada si vyskúšam prečítať aj iné knihy od tejto autorky.

Hodnotenie 
2/5

Komentáre

  1. Dobrý deň, moja milá čitateľka! :-)
    Váš komentár ma príjemne pobavil, lebo hoci píšete, ako sa Vám nič na mojej knihe nepáčilo, medzi riadkami priznávate, ako Vás prinútila premýšľať. A to je to, čo ma veľmi teší, lebo presne kvôli tomu svoje knihy píšem.
    Áno, určite je to vekom, a hoci netuším, aký Váš vek je, skúste si knihu prečítať okolo štyridsiatky, keď už budete vedieť, čo to paralelný mozog je, keď sa u Vás rozvinie, ako u každej ženy... Podľa spôsobu, akým píšete tento príspevok, ste totiž vnímavá osobnosť, teda pôsobenie paralelného mozgu raz spoznáte na vlastnej koži :-)
    Sladké sny nie sú o nevere, a je mi ľúto, že toto Vám ušlo. Sú o láske. Je to opis nevhodnej lásky od úplného začiatku do úplného konca. O tej jedinej osudovej láske, ktorá všetko zničí, spáli, kvôli ktorej urobí každá žena hocijakú hlúposť a nechá zo seba urobiť úplnú hus - aj to ste vlastne nechtiac vystihli aj Vy, že Vám Miriam nebola ničím sympatická... že aspoň na konci išla na liečenie... :-)
    Keď raz niečo veľké dosiahnete, uvidíte, že nie je ľahké udržať si v aspoň prijateľnej miere súkromie, vzťahy, rodinu a harmonický vzťah s partnerom. Miriam sa o toto všetko snažila, ale, žiaľ, kariéra ju zaslepovala, robila ju osamelou a robila z nej obeť... hoci to inak bola silná žena. Miriam nie je umelo vymyslená superžena a už vôbec nie je ako v niektorých knihách s takým gustom opisovaná "moderná bezohľadná mrcha". Nemám rada tento typ hrdiniek, lebo tieto ženy ani v skutočnom živote neuznávam. Podľa mňa totiž ide o pózu, za ktorou nič nie je. Takáto superžena totiž neexistuje. Všetko má vždy aj tú odvrátenú, súkromnú stránku, ktorú nikto nevidí...
    Potešilo ma veľmi Vaše odhodlanie na konci článku, že hoci Vás táto kniha sklamala, ako autorku ma nezatracujete. To je pre mňa skutočne ocenenie :-) Rozhodne nečítajte Lásky o piatej a ani Anglické prebúdzania. Tieto knihy rozhodne vôbec nie sú vhodné pre Vás, hoci je to príbeh o dievčati pred tridsiatkou...
    Ale určite sa Vám bude páčiť moja najnovšia kniha, ktorá prichádza na trh v priebehu zopár dní: Lekcie z nenávisti. Hlavná hrdinka je taká potvora, že som chvíľami uvažovala, že ju vydám pod pseudonymom...

    Príjemné dni Vám želám!

    Martina Monošová

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za Váš komentár.
      Som rada, že ste mi vysvetlili, že v knihe nešlo hlavne o neveru ale o tú nevhodnú lásku. No ťažko som si to aj mohla všimnúť, lebo stále tam bolo niečo také, čo ma skôr utvrdzovalo, že je to len o nevere. Tú osudovú lásku som si všimla pri Tiborovi, čo aj po dlhých rokoch miloval Miriam.
      A ja mám menej jak je polka zo 40 rokov :D :D Ale hneď som vedela, že hlavný dôvod bude vek, lebo mamina má 40 a jej sa veľmi páčila.
      Je samozrejmé, že Vás ako autorku nezatratím, veď ste ma presvedčili knihou Zlodeji bozkov, že ste veľmi dobrá spisovateľka. A toto bola len jedna kniha, čo mne nesadla. :)
      Ďakujem za tip na ďalšiu knihu, rada si ju prečítam.

      Aj Vám príjemné dni a veľa inšpirácie do písania.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …