Preskočiť na hlavný obsah

Let 365 - Kristína Baluchová

Názov : Let 365
Autor : Kristína Baluchová
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Rok vydania : 2013
Počet strán : 133
Väzba: mäkká
 Žáner: Spoločenský román

Skúsený pilot nastupuje ako pasažier na palubu Airbusu. Počas letu medzi Dubajom a Lagosom, sa stáva svedkom nepríjemného incidentu. Vtedy ešte netuší, ako nebezpečne blízko má tragický osud neznámej ženy k osudu jeho vlastnej dcéry. A on tam nie je, aby ju zachránil. Nikdy tam celkom nebol... Citlivá dráma je plná melanchólie, tak príznačnej pre duše cestovateľov.







O autorke

Narodila som sa 5.apríla 1983 v Kežmarku, vyštudovala som osemročné gymnázium Pavla Országha Hviezdoslava so zameraním na živé jazyky a jednoodborovú psychológiu na Filozofickej fakulte UCM v Trnave. V súčasnosti sa venujem ďalšiemu vzdelávaniu v oblasti psychoterapie (kognitívno –behaviorálny smer), personálneho manažmentu a štúdiu ďalších jazykov. Pracovala som niekoľko rokov v oblasti služieb a starostlivosti o zákazníkov, päť rokov ako letuška v spoločnosti SkyEurope Airlines, neskôr v sociálnej sfére; momentálne sa okrem písania venujem oblasti ľudských zdrojov a neziskovému sektoru, v roku 2011 som založila občianske združenie P(l)uto. Mám rada knihy, hudbu, módu, cestovanie, vodu (moria i rieky), tramín červený a autá značky SAAB :-)
stránka autorky

O čom je kniha?

V knihe autorka opisuje život postáv : Hany, Pavela, Viery.  Vedľajšími postavami je posádka lietadla. Viera a Pavel sú rozvedený. Pavel pracuje ako pilot a má tri roky do dôchodku, Viera sa vrátila na Slovensko, kde oddychuje a venuje sa dcére. Hana je ich dospelá dcéra, ktorá čaká dieťa.
Pavel cestuje do Logosa, kde má pracovné stretnutie. Let prebieha v poriadku, dokedy sa niečo nestane. Pavelovi to oživý spomienky na jeho bývalú manželku a ich dcéru Hanu. Zatiaľ, čo je Pavel v lietadle Viera je s Hanou a tiež spominájú nad minulosťou.

O tejto knihe sa toho veľa povedať nedá. Čudujem sa, že to vydali ako knižku. Je to poviedka, ktorá je napísaná v malom formáte, konskými písmena ako pre prváka a sú tam ešte aj voľné strany. Keby to je na nejakom blogu, tak by to bolo iné. No keď to už vydali ako knihu mohli si dať aspoň záležať na dĺžke. Keby je to normálnym písmom ako iné knihy, tak to možno vyjde na 60 strán!! A to ešte nehovorím o cene. Skoro 7e za 60 strán..
Ale to je skôr k tomu ako to je dané dokopy.
Obálka je pekná ale len z prednej strany. Zo zadu sa mi to vôbec nepáči. Tým červeným štvorcom to podľa mňa pokazili. Radšej tam mali dať iba text.

Čítanie mi zabralo asi takú hodinku. Takže naozaj kratučké, ale na druhej strane dobrá oddychovka. Nečítala som prvú knihu od autorky, no táto mi prišla taká dosť narýchlo. Niektoré dialógy boli napísané tak školsky. Rozhovory mi prišli niekedy zaseknuté.
Rozhovori matky a dcéry vyznievajú akoby si boli cudzie. Mama jej síce začne vravieť niečo z tej minulosti, ale Hanu to nijako nezaujme. A tak isto aj opačne. Celá časť, čo sa týka ich, je len ich rozhovor. Problém je ten, že z toho ich rozprávania som nič nemala.
Pavielova časť sa odohráva v lietadle. Stane sa tam tragédia a on vtedy začne rozmýšľať nad svojou dcérou, že také isté by sa mohlo stať aj jej.

Po prečítaní mi kniha prišla ako odporúčanie pre rodičov, aby sa zaujímali o svoje deti i keď sú dospelé. Neviem, či som to tak myslela aj autorka, no ja to tak cítim.
Mne by sa páčilo viac keby autorka napíše normálny román a nie takú krátku poviedku, ktorá prejde tak rýchlo, že ani postavy lepšie nespoznám.

Zarazilo ma na tom , že bolo napísané, že je to je dráma, no ja som z toho taký pocit nemala vôbec. Dejová línia bola stále to isté. Nebolo tam nič, pre čo by som to odporúčala iným. Myšlienka bola síce pekná, no dej nezáživný:(.

HODNOTENIE 
2,5/5

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …