Preskočiť na hlavný obsah

Hobit: Smaugova pustatina

Film 

Žáner filmu:  Dobrodružný / Fantasy
Krajina pôvodu: USA, Nový Zéland
Réžia: Peter Jackson
Scenár: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro
Predloha: John Ronald Reuel Tolkien (kniha)
Kamera: Andrew Lesnie
Hudba: Howard Shore
Hrajú: Martin Freeman, Ian McKellen, Benedict Cumberbatch, Luke Evans, Orlando Bloom, Evangeline Lilly, Richard Armitage, Graham McTavish, James Nesbitt, John Callen, Cate Blanchett, Hugo Weaving, Manu Bennett, Lee Pace, Aidan Turner, Christopher Lee, Andy Serkis, Billy Connolly, Elijah Wood, Stephen Fry, William Kircher, Conan Stevens, Dean O'Gorman, Mark Hadlow, Jeffrey Thomas, Stephen Hunter, Peter Hambleton, Kiran Shah, Ian Holm, Adam Brown, Jed Brophy, Sylvester McCoy

Slovenská premiéra: 12. 12. 2013
Svetová premiéra: 11. 12. 2013

Krátky obsah:
Film “Hobit: Smaugova pustatina” je pokračovaním príbehu hlavnej postavy Bilba Bublíka na jeho spoločnej púti s čarodejníkom Gandalfon a trinástimi trpaslíkmi, vedenými Thorinom Dubbinom. Vydali sa na výpravnú cestu, ktorej cieľom je získať späť Osamelú horu a stratené kráľovstvo trpaslíkov Erebor. Potom, čo prežili začiatok svojej neočakávanej cesty pokračuje táto spoločnosť smerom na Východ a cestou v zákernom lese Severného Temnohvozdu stretáva Beorna meniaceho kožu a húf obrovských pavúkov.
Keď sa im podarí uniknúť zo zajatia nebezpečných lesných elfov, pokračujú trpaslíci k Jazernému mestu a nakoniec k samotnej Osamelej hore, kde musia čeliť najväčšiemu nebezpečenstvu v podobe draka Smauga - najstrašnejšieho stvorenia, ktoré preverí nielen ich odvahu, ale aj pevnosť ich priateľstva a zmysluplnosť celej púte.

Trailer 



Moje pocity z filmu

Moje očakávanie na tento film neboli veľké, pretože nezaujal ma ani Pán prsteňov ani samotná kniha Hobit ma veľmi neohúrila. Preto bolo pre mňa prekvapením, že som to vydržala pozerať. Nezdvihla som sa a neodišla počas filmu preč. Práve naopak miestami ma to aj bavilo. Jednu scénu som však nevydržala pozerať, pretože tam boli pavúci a tých sa bojím, tak som radšej mala zatvorené oči. 
Film bol podľa mňa omnoho lepší ako kniha. V knihe boli nudní trpaslíci, ktorých zo všetkých problémov ťahal Bilbo alebo Gandalf. Vo filme mali niečo aj v hlave. Boli viac odvážnejši a vedeli sa rozhodovať. Stále boli takí chamtiví po bohatstve, no aspoň sa postavili proti drakovi. Čo sa v knihe nestalo. 
Bolo tam množstvo dotvorených scén, ktoré len vylepšovali dej. 
Hobita som videla v 3D, ale že by som z toho niečo mala povedať nemôžem. Najlepšia 3D scéna bola, keď dávali reklamy na ďalšie filmy a 3OO bolo v 3D..
No napriek tomu sa film páčil. Veľa ľudí hovorí, že jednotka je lepšia, takže je možné, že sa premôžem a pozrem si aj tú...

Postavy
Vo filme bolo ľahšie nájsť obľúbenú postavu ako v knihe. Pre mňa sa ňou stal Thorin. Nebol dokonalý, no z tých trpaslíkov vyzeral najmocnejšie a sebavedome. Pripomínal mi Vikinga. 
A ešte jedna postava mi prirástla k srdcu a to Kili. Taký sympoš. :D :D
Neviem prečo, ale ja som si tých trpaslíkov pred filmom predstavovala úplne inak. 

Kniha 
viac TU


Komentáre

  1. Byla jsem na tom v pátek, ale více se mi líbila asi první číst. Nevim no, tady jsem měla občas pocit, že se nudim. Naopak přítelovi se nelíbila tolik první a z týhle byl nadšenej.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …