Preskočiť na hlavný obsah

Kliatba - Jana Pronská

Názov : Kliatba
Autor : Jana Pronská
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Rok vydania : 2013
Počet strán : 208
Väzba: tvrdá
Žáner: Romantika

Strhujúci romantický príbeh z pera obľúbenej spisovateľky. Pred mnohými stáročiami kliatba nešťastnej matky odsúdila Markusa Berzeviča na večný život - kliatba taká mocná, že sa ju nedarí zlomiť nijakými čarami. Keď Markus stráca aj poslednú iskierku nádeje, na jeho tajomný Čierny hrad v hlbokých lesoch osud zaveje krásnu Verenu z Orlay. Verena je výnimočná mladá žena, no bude jej srdce dosť veľké a myseľ dosť slobodná, aby prijala neuveriteľnú pravdu o záhadnom hradnom pánovi?





Jana Pronská sa narodila v Gelnici a maturovala v Spišskej Novej Vsi. Spolu s manželom a troma ďeťmi žije v Nálepkove. Miluje romantické príbehy a stredovek.zdroj
janapronska.estranky



Preklínam ťa, Marcus, syn Lachlana!
Nech tvoje oči nikdy nespočinú v pokoji,
ani v náručí žien, ani v potokoch krvi,
nech sa tvoje ľadové srdce nikdy neroztopí,
nech sa tvoja bezcitná duša navždy škvarí v ohni pekelnom,
v bolesti a trýzni až na veky vekov!

Knihu od Jany Pronskej som si chcela už dávno prečítať. Bohužiaľ som nemala žiadnu možnosť. Tá sa mi naskytla, keď som bola naposledy v knižnici. Uvidela som tam knihu Kliatba a ani na sekundu som nezaváhala a zobrala som si ju. Prečítala som ju za dva dni a posledné strany som doslova hltala.

Kniha hovorí o Markusovi, ktorý svojou pýchou príde o veľa. Získa liatbu, ktorú by mu nikto nezávidel. Stane sa nesmrteľním. Žije s mukami a stráca nádej, že niekedy sa to zmení. Zvrat nastane vtedy, keď sa na hrade ocitne Verona spolu so svojou rodinou.

Markus Berzevič pre mňa nebol obľúbenou postavou. Nemala som ho rada za to, čo spravil Anike, jeho snúbenici. Dal ju obetovať a on si užíval so svojou snúbenicou. Aniku som za to ľutovala a preto som bola aj rada, aký trest dostal Markus. 
Verona predstavovala dokonalú postavu bez najmenšej chybičky. Milovala svojho otca, rešpektovala ho, keď bol zranený starala sa o neho a ani ho neopustila. Vo svojom vnútri skrývala aj rebéliu a odvahu. Nikdy nechcela nikomu zle a milovala svojim celým srdcom. 
V knihe sa vyskytuje ešte jedna veľmi dôležitá postava - Jorga. Ona mala svoj osud už dopredu daný, musela sa starať o Markusa. A prečo? Solveig, Markusova milenka a čarodejnica, pred svojou smrťou spravila kúzlo, ktoré zapríčinilo, že každá jej potomkyňa bude znášať kliatbu spolu s Markusom. Nebude slobodná a bude mu musieť pomáhať a snažiť sa o zrušenie kliatby. 
Dej sa odohráva v stredoveku za čo som veľmi vďačná, pretože je to moje najobľúbenejšie obdobie v histórii. Na začiatku knihy mi trocha vadilo, že tam bolo viac opisov, ako nejakej akcii. Chýbalo mi tam dobrodružstvo a celé sa to odohrávalo len na jednom mieste, hrade, preto sa ani postavy veľmi nepohybovali. Našťastie záver bol úžasný. Akcia, napätie, boj, láska...tak by sa to dalo opísať zjednodušene. Nič mu nechýbalo! Tak ako ma neupútal začiatok, tak tu sa to všetko vynahradilo a nevedela som sa od knihy odtrhnúť. Čo bolo ešte veľmi dobré, bolo, že sa v knihe postupne a pomaly zobrazovala Markusova minulosť. Preto som sa veĺmi tešila na čítanie ďalej, že čo nové zistím, ako žil predtým. 

trailer knihy!

Knihe nedám plný počet bodov za ten začiatok. Nič to však nemení na tom, že je to veľmi pekná a dobre napísaná kniha. Jana Pronská ma nesklamala a teším sa jej ďalšiu knihu, ktorá sa mi dostane do ruky a dúfam, že to bude čím skorej. 



Komentáre

  1. Vidíš tu vůbec neznám. Středověk mám také ráda :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …