Preskočiť na hlavný obsah

Amy Plum - Očarená nocou


Názov : Očarená nocou
Orig. názov: Die for me
Autor : Amy Plum
Preklad: Jana Petrikovičová
Vydavateľstvo: Motto
Rok vydania : 2013
Počet strán : 319
Väzba: mäkká
Žáner: Young Adult

Šestnásťročná Kate Mercierová žije pokojným a normálnym životom, kým jej pri nehode nezomrú obaja rodičia. Presťahuje sa aj so staršou sestrou do Paríža a pred bolesťou zo straty rodičov sa utieka do sveta kníh a francúzskeho umenia. Potom ale stretne Vincenta, ktorého údelom je bojovať proti zlým silám a nasadzovať vlastný život za záchranu ľudstva. Kate sa ocitá na osudovej križovatke. Má sa svojej lásky vzdať alebo ju nasledovať?



Amy Plum je autorem mezinárodního besceleru DIE FOR ME / Okouzlená nocí, UNTIL I DIE. Knihy byly přeloženy do jedenácti cizích jazyků. Trilogie je doprovázen eNovelou názvem DIE FOR HER.
Amy vyrostla v Birminghamu, Alabamě, než se odváží dále do ciziny do Chicaga, Paříže, Londýně a New Yorku. Jako historik umění tréninkem nachází většinu dní buď sněním, nebo písemně (nebo obojí) v pařížské kavárně. zdroj

Ďalšia stránka s Amy Plum tu





Očarená nocou má nádhernú obálku, aj keď originál je krajší. Doteraz som nepochopila, prečo názov preložili ako Očarená nocou. Nejak mi to ku knihe nepasuje. Veľa vecí sa tam dialo cez noc, ale Kate ňou bola očarená?? to som vážne nepostrehla. 

Alebo mysleli niekoho iného?

Mne keď sa páči obálka knihy, očakávam, že kvalitu ukáže aj vnútro. Kniha sa síce čítala rýchlo ( má aj väčšie písmenká), bola vlastne oničom. Nekonal sa žiadny neočakávaný, napätý dej. Skôr išlo o romantickú zápletku medzi normálnym človekom (Kate) a revenantom ( Vincent). Tá ich láska bola ako z klasických dievčenských románov, veľmi sladká a naivná. Calan zrazu zistí, že nikdy nevidel takú úžasnú, inteligentnú a krásnu babu a nevie si predstaviť existenciu bez nej,  hlavne, že sa ledva poznajú. A tak podobne to bolo aj s Kate..
Bola ochotná pre svojho krásavca spraviť čokoľvek..



Vincent ma objal, ja som si oprela hlavu o jeho plece a zatvorila oči.
Intenzívne som myslela na to, ako veľmi ho ľúbim, a toto poznanie ma pohltilo, odrazu mi bolo tak horúco,
že som mala pocit, akoby mi celé telo horelo. 






Samozrejme, že k ich láske sú pripravené mnohé prekážky. Bez nich by to nešlo. Vincent je revenant-nemŕtvy, musí zachraňovať ľudí pred smrťou a jeho pravidelný režim je aj v tom, že istý počet dní býva mŕtvy. Tiež bojuje proti zlým-čo sú pravý opak jeho, doženú ľudí k samovraždám. 
Vincent žije aj s inými revenantmi v Paríži, kde sa prisťahuje Kate so svojou sestrou k starým rodičom. Vincenta začne vídavať v jednej kaviarni a časom sa spoznajú. Najväčší šok pre ňu nastane, keď uvidí ako jedného Vincovho priateľa prejde vlak...

Čo sa to deje? Najviac ju však rozčúli, že Vincentovi to nič nespravilo, správa sa akoby nič. A vtedy musí ísť s pravdou von. 

Pre mňa sa kniha rozbehla vlastne až na konci, keď medzi sebou "zlí a dobrí" začali bojovať. Celú knihu som čakala na niečo vzrušujúcejšie, nie len nejaký romantický románik. Stačí však to, čo trvalo len pár strán? Mne nie.
Kniha nie je zlá, no je skôr pre také romantičky trinásť-štrnásť ročné. Asi. Keby si ja chcem niečo romantické prečítať skôr už siahnem po nejakom historickom románe. Takto vidím knihu po prečítaní ja. Videla som na ňu horšie aj lepšie recenzie, tak je to skôr o tom ako komu sadne a veľa závisí aj od veku. 

Komentáre

  1. O tejto sérií som už čítala a rozhodne by som ju chcela skúsiť :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…