Preskočiť na hlavný obsah

Miluj ma, ak to dokážeš - Soňa Rebrová

Názov : Miluj ma , ak to dokážeš
Autor : Soňa Rebrová
Vydavateľstvo: Motýľ
Rok vydania : 2013
Počet strán : 301
Väzba: tvrdá
Žáner: Romantika

Všetci o nej snívame, no len málokomu sa ju podarí zažiť - veľkú, zmysluplnú lásku na celý život. Hlavná hrdinka Laura mala ťažké detstvo, počas ktorého nezažila jediné pohladenie či objatie. Do dospelosti vstupuje ako zakomplexovaná, nešťastná žena, ktorá neverí, že by ju mohol mať niekto rád.
Zúfalo potrebuje niekoho, kto by ju mohol milovať, a zároveň neverí, že takého človeka nájde. Po viacerých sklamaniach vo vzťahoch sa utvrdzuje v tom, že jej nie je súdené byť šťastná. Odrazu jej do života vstúpi Tomáš, ktorý sa zdá na prvý pohľad celkom obyčajný. Bude to napokon muž, ktorý zmení jej život? Alebo je láska len mýtus, ktorý celý život márne hľadáme?




Soňa Rebrová sa narodila 17. februára 1973 v Bratislave. V detstve bývala v Leopoldove a neskôr až do dospelosti v Banskej Bystrici. Aktuálne žije v Ivanke pri Dunaji.
Študovala na Gymnáziu J. G. Tajovského v Banskej Bystrici a na PdFUK v Bratislave. 6 rokov pracovala ako vedúca redaktorka denníka SME, neskôr aj v televízii TA3 a časopiseMarkíza. Prispievala aj do mnohých iných denníkov. V roku 2006 natočila film Od pôrodu po prvý rôčik. V roku 2009 navrhla reláciu Lekárske omyly a víťazstvá, ktorú 2 roky vysielala televízia STV (produkcia MAYA).
Aktuálne sa venuje neziskovej organizácii ŽELAJ SI, pomocou ktorej plní sny ťažko chorým deťom. Poskytuje aj rady pre rodičov na internetovej stránke www.prerodicov.sk a pomocou ďalšej stránky www.1000knih.sk umožňuje autorom, ktorým knihy nevyšli knižne, aby ich vydali cez túto stránku online vo forme pdf.     ZDROJ


Aký život by ste očakávali, keď doteraz ste mali stále smolu? Nikto vás nechápal, po čase vás opúšťali aj najbližší, boli by ste zneužívaný, kvôli vašej naivite. 
Laura sa takýmto životom predierala každučký deň. Túžila po láske takej nekonečnej, najväčšej, romantickej, románovej. Kolkí chlapi ju už sklamali, alebo ona ich? Nečakala, že by ona mohla byť raz šťastná, neverila, že by ju chlap miloval a zostal by s ňou...

Musím sa priznať, že ma dosť "oblbla" obálka knihy, a preto som čakala niečo úplne iné. 

Dej začína pubertou, počas ktorej Laura trpela menejcennosťou. Jej matka ju nemala rada a ukazovala jej aká je nepoužiteľná. 
Laura odíde na vysokú školu, no jej matke to je jedno, nezaujíma sa o ňu. 
Začať čítať knihu, ktorej dej sa začína ešte za čias komunistov, nebolo zrovna najľahšie..práve preto, lebo si tú dobu neviem veľmi predstaviť. 


Autorka sa s postavami knihy dosť pohrala. Stále sa vyvíjali, čo bolo potrebné, hlavne kvôli Laure. Podľa mňa bola Laura na začiatku strašne sprostá..Veď, kto sa už s niekym vyspí len preto , aby vedel, čo je sex..a nevedela ani ako sa chrániť a potom sa čuduj sa svete, bola celá prestrašená, keď hrozilo, že otehotnie. Taktiež mi išlo proti rozumu, jak mohla s niekym chodiť, keď ju pred jej očami podvádzal...a ešte keď sa zamilovala, tak sa k bývalému vrátila, lebo si myslela, že mu musí pomôcť a preto opustiť chlapa, ktorý ju miloval. 
Postupne sa z nej však stávala rozumná, odhodlaná žena, ktorá sa snažila plniť svoje sny a nemienila sa len tak vzdať. 

Ani Tomáš nebol dokonalou postavou. Samozrejme Laure učaroval, bol sebavedomý, vo všetkom sa mu darilo, vtipný a o Lauru sa snažil, čo najlepšie postarať. Čo mi na ňom vadilo, bolo jeho myslenie v niektorých veciach. Pre peniaze by spravil všetko. Nemienil sa o ne deliť, ani s najbližšími, radšej im požičal a oni mu to mali splácať. 
Na jednej strane o Laure hovoril ako dokonalej žene, že si nemohol lepšiu nájsť, na druhej jej uhýbal... 

No to, že autorka z postáv nespravila idealizovaných a dokonalých ľudí, bolo aj dobré. Bolo to viac realistické a neišlo o nejakú romantickú rozprávku. Kniha mala i smutné chvíle, z ktorých bolo čitateľovi do plaču. 
Pre mňa to bolo ešte aj citlivé, lebo len nejaký čas je babka po smrti, čo ju zabila rakovina. Preto aj tie opisy choroby, čo boli v knihe som si vedela živšie predstaviť a spájala som to aj s babkiným stavom pred smrťou. Život sa s ľuďmi často zahráva a tak to bolo aj s Tomášom a Laurou. Ich život bol ako na hojdačke, raz dobre, raz zle. 
Poslednou vecou, čo som s autorkou nie celkom súhlasila, bolo správanie detí. Písala, že vlastne moja generácia ( lebo Linda, jedna z vedľajších postáv,  sa myslím narodila v roku 1996 a ja som 1995) celý čas sedí na riti, nechodí von, celé dni sú pri hrách a televízori...takže teraz neviem, či sama autorka mala také deti, ale ja som chodila pravidelne von, pravidelne som sa korčulovala alebo hrala futbal, ešte aj po stromoch som liezla, aj teraz nie je veľa dní, čo by som bola celé doma, musím proste cítiť vzduch a hýbať sa...doma by som sa unudila. Takže s týmto tvrdením autorky nesúhlasím. 

Myslím si, že bolo chybou napísať epilóg, keď bolo z neho hneď jasné, čo sa stane s hlavnými postavami...celkovo však kniha bola z tých lepších. 
Ukazuje celý život jednej ženy, jej problémy, trápenia, no i radosť a lásku. 
Že aj keď ste podceňovaný, dokážete sa toho tvrdenia zbaviť svojou snahou a odvahou, že ja keď to nemusí hneď vyjsť, máte možnosť znovu sa pokúsiť o niečo iné. 
Autorka knihu napísala pútavo a "prinútila" čitateľa možno aj k slzám. A to je dôležité, aby sa kniha dotkla človeka, či už v negatívnom alebo kladnom. 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Motýľ



Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…