Preskočiť na hlavný obsah

Knihy časom zabúdané - Nebo nie je výmysel

Názov : Nebo nie je výmysel
Orig. názov: Heaven is for real
Autor : Todd Burpo
Preklad: Dominika Uhríková
Vydavateľstvo: Tatran
Rok vydania: 2011
Počet strán : 184
Väzba: tvrdá
Žáner: Skutočné príbehy

Keď sa malý Colton Burpo uzdravil zo zápalu slepého čreva, celá rodina jasala. Bol to priam zázrak. Nikto však ani len netušil, aký príbeh sa v najbližších mesiacoch začne vynárať v chlapcových spomienkach – príbeh krásny a nezvyčajný o ceste do neba a naspäť. Len trojročný Colton vyrozprával rodičom, ako počas operácie opustil svoje telo. Dokázal, že neklame, keď presne popísal, čo robili rodičia v inej časti nemocnice, kým on ležal na operačnom stole. Vylíčil, ako navštívil nebo, a opakoval slová ľudí, ktorých tam stretol, hoci predtým ich nikdy nevidel, ba dokonca spomenul udalosti, čo sa odohrali dávno predtým, než prišiel na svet. Navyše ohromil rodičov opismi a záhadnými podrobnosťami o nebesách presne podľa Biblie, hoci nevedel čítať. S dojemnou naivnosťou a detsky smelou úprimnosťou Colton, vykresľuje stretnutie s dávno zosnulými členmi rodiny. Hovorí o Ježišovi a anjeloch, tvrdí, aký „veľký, fakt veľký“ je Boh, a ako veľmi nás miluje. 
Zdroj


Stalo sa vám niekedy, že by vás naviedol na knihu niekto, kto toho naozaj veľa nenačítal? Tak som bola ja s touto knihou. Raz v škole sme boli na počítačoch a spolužiačka čítala jeden článok. Bol o tejto knihe, že sa má sfilmovať. Musím priznať, že ma prekvapilo, že ju čítala a aj to, že ja som o nej ani nepočula. Celkom ma to zaujalo, lebo kamarátka o nej hovorila s nadšením, no nesnažila som sa ju nijako zháňať. O to väčšie prekvapenie ma čakalo, keď som išla do knižnice a hneď prvá kniha, ktorú som zbadala bola zrovna- Nebo nie je výmysel. A tak som sa dostala k tomu aby som ju prečítala. 


Ako niekto vie ohodnotiť skutočný príbeh? A ešte keď je miestami tak neuveriteľný...Predsalen sa nestáva často to, čo sa stalo malému Coltonovi. 

Celý príbeh rozpráva Coltonov otec, ktorý ako prvý spozoroval veľké zmeny, vtedy ešte len 3-4 ročného Coltona. O tomto postrehu povedal aj manželke Sonje. Malý drobec veľmi šokoval svojich rodičov, no ani na okamih nezapochybovali o jeho pravde. Počas celej knihy sa rozuzľuje videnie malého Coltona, ktoré sa stalo počas jeho operácii v nemocnici. Všetko je ukázané jeho detskými očkami, preto je to aj viac uveriteľné. 
Nepochybujem o tom, že sa nájde množstvo ľudí, ktorí si myslia, že je to výmysel a bludy. Že sa niekoľko kresťanov spojilo a napísali vymyslenú rozprávku, aby ohúrili svet. Čítala som na to množstvo aj takýchto reakcií a je na každom človeku, či tomu uverí alebo nie. Ale skôr ako to chce pochovať pod čiernu zem, mal by tú knihu otvoriť a trocha sa začítať. Nie sú tam žiadne odborné termíny, nič nad čím by musel človek hodiny premýšľať ale úprimné detské slová. 
Kniha je obohatená aj o fotografie celej rodiny. To sa mne osobne veľmi páčilo, že som nepoznala tieto postavy len podľa toho ako sa správali, ale aj ako vyzerali. 

Najväčším mojim prekvapením bola fotka jedného obrazu, ktorý namaľovala len 8 ročná Akiane. Ona vraví, že sa stretla s Bohom, keď mala len 3 roky a vtedy jej povedal, aby maľovala a pomáhala tým ktorí tú pomoc veľmi potrebujú. O tom, aká je talentovaná nie je pochýb!!
Namaľovala Ježiša, tak ako ho videla ona počas stretnutia. 

Čo mi trocha prekážalo bolo, že knihu vlastne vyrozprával otec a nie hlavný aktér. Bolo to pekné v tom, že to bolo také milé, detské, no ja by som bola skôr zvedavá ako to celé niesol Colton a viac jeho pocity a myšlienky. 

Z celej knihy mám mierne zmiešané pocity. Určite som čakala niečo viac. Aj samotný fakt, že ja som katolíčka a v knihe boli protestanti, bol pre mňa trocha chaotický. Pretože podľa mňa sú dosť odlišní a v celej tej knihe boli katolíci spomenutí až na úplnom konci. Úlohou diela bolo síce ukázať nebo a to, čo bude, no mňa tam ten fakt veľmi rušil. :( 




Hodnotenie 
3,5/5













Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …