Preskočiť na hlavný obsah

Vykúpená láska - Francine Riversová


Názov : Vykúpená láska
Orig. názov: Redeeming love
Autor : Francine Riversová
Preklad: Oľga Kraľovičová
Vydavateľstvo: Kumran
Rok vydania: 2012
Počet strán : 400
Väzba: mäkká
Žáner: Láska,  náboženstvo


Môže Božia láska zachrániť každého? Rok 1850, v Kalifornii sa práve začína zlatá horúčka. Muži predávajú svoju dušu za mešec zlata a ženy svoje telá za miestečko na spanie. Anjela nečaká od mužov nič iné ako zradu. Ako malé dievčatko ju po matkinej smrti predali za prostitútku. Teraz, po rokoch strávených v nevestincoch, ju pri živote drží len nenávisť namierená proti mužom, ktorí ju zneužívajú a zanechávajú v jej vnútri iba prázdnotu a smrť. Jestvuje láska, ktorá Anjelu ešte môže zachrániť? Dokáže jej srdce ešte uveriť takejto láske?
Po stretnutí s Michaelom Ozeom, mužom, ktorý vo všetkom hľadá vôľu svojho nebeského Otca, sa Anjelin život začína uberať novou cestou...
Táto nadčasová klasika je prerozprávaním biblického príbehu z Knihy Ozeáš. Vykúpená láska je príbehom o Božej nepodmienečnej, vykupujúcej a všetko spaľujúcej láske, je príbehom, ktorý mení život.




Francine Riversová
Zaraďujú ju medzi popredných amerických spisovateľov súčasnosti. Je nositeľkou viacerých literárnych cien, tri jej romány získali prestížnu America Rita Award. Po konverzii na kresťanstvo sa netají tým, že svojou tvorbou chce vyjadriť vďaku za všetko, čo obohatilo jej život.
zdroj




Vykúpená láska je kniha, pri ktorej som ani nerozmýšľala, keď som ju zbadala a hneď som si ju vzala domov. Možno keď ju zbadáte a uvidíte jej veľkosť a hrúbku, pomyslíte si, že ju budete dlho čítať...pravda? Zvládnete ju prečítať dosť rýchlo..
Moje očakávania na ňu boli dosť vysoké, veď v skoro každej recenzii mala 5 hviezdičiek, obkolesovala ju samá chvála a nikto na ňu nevravel nič zlé. Tak prečo si ju neprečítať? Pustila som sa do nej s veľkou chuťou a zvedavosťou, o čo vôbec pôjde. 

Príbeh začína minulosťou Angeli, ktorú nenávidel jej vlastný otec. Pre ňu i jej matku nastali tvrdé časy a nakoniec Angela prišla aj o ňu. Potom ju predali do nevestinca a tam začína jej život neviestky, ktorú môže od toho zachrániť jedine Michael, ktorý je "hnaný" Bohom. 
Angela je však tvrdohlavá a nemá záujem poslúchať Michaela, ktorému niekoľkokrát utečie, nevidí nič zmysluplné v jeho modlitbách k Bohu a v čítaní Biblie. Michael je trpezlivý farmár, ktorý robí všetko preto aby sa Angela mala dobre. Chce aby mu dôverovala, aby sa mu zdôverila so svojou bolesťou a nočnými morami, ktoré ju sprevádzajú už niekoľko rokov. No Michael je tiež len človek. Vydrží Angelino správanie a uťahovanie sa do seba? Ako prijme jej zradu? 

Mne sa k tejto knihe píše strašne ťažko..Boli tam veci, čo mi nesadli a to napríklad, že autorka vtiahla Michaela do deja len tak, nič som o ňom nevedela a nechápala som najprv, čo tam vôbec robí. Ja mám radšej taký prehľad o postavách a toto bol taký menší šok. Ďalšou vecou bolo, že začiatok mi prišiel naťahovaný. Hlavne v tej časti ako prišla Angela na farmu a utekala stále od neho. Potom jak tam prišla Miriam a jej rodina, to bolo už také živšie a hneď sa lepšie čítalo. Strašne sa mi páčilo ako autorka menila správanie nielen Angeli , ale aj iných postáv. Samotná Angela bola "zaujímavá" postava. Bola to žena, ktorá si stála za svojím, tvrdohlavá ale aj emotívna a plná strachu. A jej premena vyzerala úplne skutočne a bola to oslobodzujúca premena. Aj keď to trvalo pre ňu dlhšie a niektorým ľuďom ublížila, čo vôbec nechcela, bolo to viac také uveriteľnejšie. 
Celá kniha bola o pokore, odpustení a láske. Či už k mužovi, žene, priateľom alebo k Bohu...V tejto recenzii sa ani nedá všetky myšlienky popísať, ktoré autorka vrazila do knihy. To si človek musí sám prečítať a popremýšľať na sebou. A netreba na to aby bol taký ako Angela. Niekedy, možno si to ani neuvedomíme odstrčíme na druhú kolaj niekoho, ktorého nepovažujeme dosť dobrého pre nás, robíme predsudky a pritom v srdci môže byť úplne iný! 
Keby mi sadol štýl písania autorky už od začiatku, určite by som dala plný počet bodov. Stále však mám dilemu.. Preto viac pozerajte pri rozhodovaní, či si ju chcete prečítať alebo kúpiť, na to, čo som napísala ako na body. 
Hodnotenie 
4/5

Komentáre

  1. Moje bývalé spolužiačky túto knihu čítali a aj som si ju chcela požičať, ale nestihla som. Tie dni do maturity ubiehali neuveriteľne rýchlo :D
    Ale vyzerá to zaujímavo, raz sa k tomu hádam dostanem.
    Super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Po knižke som dlhšie pokukovala a tá obálka vyzerá strašne pekne ! :)
    Knižka príbehovo tiež nevyzerá zle a celkovo by mi asi aj sadla.
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wooow už som o nej počula, no nejak som pozabudla.. Každopádne by som si ju rada prečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Knížka vypadá opravdu zajímavě a obálka je vážně krásná! :)

    Nominovala jsem tě do Blogger tagu :)
    Více zde: http://domika-books.blogspot.com/2014/06/blogger-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Už som čítala jej knihy a sú dobre, teraz si ich kupujem do knižnice, odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zaujímavé. Mňa práve tá časť s Miriam bavila trošičku menej ako ostatné časti. Čo sa týka "naťahovania" deja. Spočiatku som bola nedočkavá (detstvo Angely), lebo som vedela, o čom má kniha byť a stále som bola nervózna ako "sa to stane". Ale spätne vnímam, že každá myšlienka (veta) ma hodne obohatila. Potom neskôr (na farme u Michaela) mi to pripadalo veľmi uveriteľné. Práve tým, ako "stále utekala". Hnevala som sa na niektoré postavy (čo jej to sťažovali), ale spätne po skončení knihy som vďačná aj za tie. V živote podobných stretávame často - a odrazu som videla, že všetko to má zmysel. Úplne všetko. Dokonca aj to, keď nám niekto "hádže polená pod nohy", alebo "marí to, čo sme už-už mali dosiahnuť."

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …