Preskočiť na hlavný obsah

Neplánované - Abby Johnsonová

Názov : Neplánované
Orig. názov: Unplanned
Autor : Abby Johnsonová
Preklad: Branislav Škripek
Vydavateľstvo: Kumran
Rok vydania: 2012
Počet strán : 235
Väzba: mäkká
Žáner: Biografia

Pravdivý a dramatický príbeh bývalej riaditeľky kliniky spoločnosti Plánované rodičovstvo. 
Ohromujúca a odhaľujúca cesta, ktorá prekračuje hranicu života. 


Už ako študentka psychológie sa autorka rozhodla, že bude pomáhať ženám. V maximálnej miere si túto túžbu naplnila ako riaditeľka kliniky spoločnosti Plánované rodičovstvo. Po ôsmich rokoch pôsobenia na klinike prvýkrát asistovala pri umelom potrate pomocou ultrazvuku a v tom istom čase ju nadriadení žiadali o zvýšenie počtu vykonávaných potratov, aby sa zvýšili tržby kliniky. Radikálne si uvedomila tragickosť situácie a Božie riadenie vo svojom živote. Ihneď podala výpoveď a pripojila sa k táboru svojich dovtedajších najväčších odporcov, ktorí sa každodenne modlili za plotom kliniky... Skutočný príbeh o sile modlitieb a obrátení. "To, čo som roky ľuďom hovorila, čomu som verila, čo som učila a obhajovala, je lož. Čo ak by som bola poznala pravdu, čo ak by som ju bola všetkým tým ženám povedala?" 
nePlánované nám pripomína, že milosť nás nachádza na tých najnepravdepodobnejších miestach a že sa všetci môžeme načiahnuť v láske k tým druhým, ktorí stoja na opačnej strane. 

Abby Johnsonová je americká pro-life aktivistka. Predtým pracovala pre Plánované rodičovstvo ako riaditeľka, no v októbri 2009 odtiaľ odišla. Neskôr povedala, že odstúpila po tom ako sledovala potrat pomocou ultrazvuku.
zdroj


Viac sa o tejto autorke dozviete vďaka knihe nePLÁNOVANÉ. 






Uf...Toto je veľmi silný príbeh. Myslím si, že to potvrdí každý, kto knihu čítal. Ja som mala už pred čítaním jasný pohľad na vec, čo sa týka potratov. Ešte dávnejšie v škole sme viedli diskusiu, čo sa ich týkala a obhajovala som stranu, že každé dieťa má nárok na život, aj keby je choré. Našlo sa pár prípadov v triede, ktorí vraveli, že keď by malo byť postihnuté, je lepšie aby sa nemuselo trápiť na svete, alebo že keby majú v mladom veku a malo by to zničiť ich budúcu kariéru, tiež by uvažovali o potrate. Ja si také ani neviem predstaviť, niesť celý život vinu...No a potom sme tiež pozerali potrat ultrazvukom a nebolo to nič príjemné...Iné je keď niekto potratí spontánne. Dokonca aj moja teta tak potratila, čo som donedávna ani nevedela a aj jedna rodinná známa a tiež to veľa spraví so psychikou. 

Táto kniha je určite veľmi účinná pre tých, ktorý nevedia na ktorú stranu sa pridať. Príbeh Abby Johnsonovej bol veľmi úprimný a silný. Ja som bola až šokovaná ako otvorene o všetkom hovorila a vôbec, že mala na to silu. Určite pre ňu to písanie bolo aj bolestivé. Formát knihy v slovenčine je väčší, no ani to nezabránilo, aby sa tie stránky rýchlo pretáčali. Je zvláštne, že celých 8 rokov, som prečítala za dva dni. Keď sa na to pozerám spätne, ako toľko toho vedela vložiť do tejto knihy? Táto kniha nie je ani hrubá. Ona ukázala kus svojho života a väčšinou svoje zlé rozhodnutie. 

Je jasné, že táto kniha nijako nezastaví prívržencov pro choice...no čitateľom otvára oči. Tak ako aj Abby sa otvorili, aj keď neskoro, môže sa to stať každému. 
Jediné z čoho som mala také zmiešané pocity, boli tie americké cirkvi. Neviem ako to vyznie, no ja z nich mám už totálny guláš...Je pekné, že Boha máme rovnakého, no načo ich tam toľko majú?? Ja vlastne ani neviem do akej nakoniec patrí Abby..a čo to bolo za cirkev, ktorá sa stavala na stranu pro choice..Množstvo z nich mi príde, že sú len sekty a ľudia si vyberajú len takú, aká im najlepšie pasuje. 
Nechcem tým však meniť pocity, ktoré mám z tejto knihy. Je jedno v čo veríte, v tejto knihe ide o to, ako beriete nenarodené deti. To uvedomenie, že by ste ich zavraždili. Niekto zabije za peniaze a vy by ste zabili svoje dieťa...
Tak posledná veta..Nečakajte pekný románik, ale zobudenie ženy, ktorá nakoniec našla svojich priateľov v nepriateľoch..



Komentáre

  1. Veľmi pekná recenzia, tiež si chcem knihu prečítať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja si robím zálusk na túto knižku....:)Pekná recenzia......

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekná recenzia. Vďaka za tvoj pohľad na túto knihu. (y)
    Ja som ju čítal už asi pred rokom - a tiež na mňa silne zapôsobila.
    http://letitia-tiba.blogspot.sk/2013/06/neplanovane.html
    Leti.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …