Preskočiť na hlavný obsah

Bláznivé leto - Elisabeth Gänger

Názov : Bláznivé leto 
Orig. názov: Lieber, Lasso, Lagerfeuer
Autor : 
Elisabeth Gänger
Preklad:  Viola Jakubičková
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2013
Počet strán : 141
Väzba: mäkká
Žáner: Dievčenský román


Najlepšie kamarátky Maria a Lea si naplánovali so svojimi frajermi super prázdniny na ranči. V poslednej chvíli sa však dozvedia, že ich priatelia Niclas a Kerzo na ranč kašlú a radšej idú na splav. Dievčatám sa to ani trochu nepáči a rozhodnú sa, že im to spočítajú. Zamilujú sa do niekoho iného a basta! Ani netušia ako, situácia sa im zrazu vymkne z rúk...



Elisabeth Gänger sa narodila na statku v Dolnom Sasku. Pôvodne sa chcela stať krajčírkou, neskôr letuškou a napokon novinárkou ( čo sa jej napokon aj podarilo). V súčastnosti píše najradšej príbehy pre mladých. So svojou rodinou žije V Brémach, kde je mnoho sympatických ľudí, málo stresu a kde sa hrá dobrý futbal.

zdroj kniha





Touto knihou som si nebola istá ani pred čítaním. Prišla mi síce detinská, no chcela som si prečítať niečo ľahšie a príjemné, pri čom nemusím veľmi premýšľať a kniha ubehne rýchlo. 
Požičala som si ju z našej mestskej knižnice a hneď v ten deň, som sa pustila do čítania. 

Príbeh hovorí o dvoch kamarátkach, ktoré si naplánovali výlet na rodinnom ranči. Spolu s nimi mali ísť aj ich priatelia, no tí si to v poslednej chvíli rozmysleli a radšej išli splavovať veľkú vodu. Baby sa na nich nasrali a dali si dohodu, že im to vrátia a obe sa do niekoho zamilujú. 

Už podľa deja je jasné, že ide o kravinu a nemyslím len pre starších, ale ja by som to nečítala ani v desiatich!!
Rozhovory medzi postavami mi prišli prihlúple ako aj správanie hlavných postáv. To už radšej nech si mladé baby vezmú Annu zo zeleného domu a tú čítajú alebo ...ja som čítala Witch, aj keď skôr komiksy. Poprípade som prečítala aj nejaké tie knižky, kde mal hlavný hrdina psa a vlastnili útulok, to mi prišlo oveľa lepšie, ako to čo autorka tlačí do hláv v tejto knihe. 

Pozitívne na tejto knihe bolo prostredie, kde sa dej odohrával. Bolo to v prírode, veľa zvierat, roboty na statku, rybníček, opekačka...to bolo všetko v pohode. No len čo sa tam objavila Mária a Lea všetko kúzlo pominulo. Ich rozhodnutie pomstiť sa priateľom viedlo k tomu, že každý deň sa im páčil niekto iný a vkuse sa hádali. Ich každodenné strápňovanie sa, mi už ani nepripadalo smiešne. Aj keď od knihy som nič nečakala..aj tak som dosť sklamaná. Možno to umocňuje fakt, že čo to musia terajšie deti čítať. 
Neviem ako by som knihu ohodnotila keby mám tých 11 od koľkých je určená...no neverím tomu, že by sa mi to páčilo. Celé mi to prišlo oničom, nudné a stále dokola to isté. Samozrejme na konci Happy end, ktorý ste predpokladali a uhádli hneď na začiatku.. po prečítaní anotácie. 

Hodnotenie 
1,5/5

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …