Preskočiť na hlavný obsah

Kruté leto - Alyson Noël

Názov : Kruté leto
Orig. názov: Cruel Summer
Autor : 
Alyson Noël
Preklad: Ina Martinová
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2012
Počet strán : 205
Väzba: mäkká
Žáner: Dievčenský román


Colby Cavendishová sa pripravuje na úžasné leto plné plážových večierkov. Plány jej však skrížia rodičia, ktorí ju pošlú na prázdniny k tete Tally do Grécka. 
Opustená na nudnom ostrove bez nákupných centier, telefónneho signálu a s tetou, ktorá sa rozpráva so svojimi rastlinami, má Colby strach, že na ňu jej priatelia zabudnú. 
Všetko sa zmení, keď stretne milého gréckeho chlapca Jannisa, s ktorým prežije niečo viac ako len obyčajný letný románik.



Mnohými literárnymi cenami ovenčená autorka Alyson Noëlová sa narodila v Kalifornii, kde po mnohých pobytoch v Grécku a New Yorku dnes opäť žije. Už na základnej škole sa rozhodla, že bude spisovateľkou. Medzitým pracovala ako stevardka, šperkárka a recepčná. V USA sa predalo vyše dvoch miliónov jej kníh, ktoré sa pravidelne objavujú medzi bestsellermi New York Times, Wall Street Journal či Publisher´s Weekly a boli preložené do 35 jazykov.
zdroj


Na leto tá pravá kniha. Colby si žije bezstarostný život dievčaťa, ktoré sa teší na leto. Jej myseľ zamestnávajú nastávajúce večierky, priatelia a snaha o publicistu u najúžasnejšej baby. Je ochotná spraviť všetko pre to, aby pri nej stála popularita. 

Všetko sa však zmení, vďaka rodičom. Tí sa neustále hádajú, čo skončí rozvodom. Aby Colby nemusela byť pri tom, je poslaná do Grécka. Všetko by ešte bolo ako tak v poriadku, keby ju nepošlú na miesto bez obchodov, večierkou a nudou...

A tak si založí blog...


Knižka je už síce staršia a chcela som ju už dávnejšie čítať...do rúk sa mi však dostala až toto leto. 
Ide i ľahko čitateľnú knihu, ktorá je skôr takou jednohubkou, no pre leto je to priam ideálne čítanie. 
Na jej začiatku som mala obavy, pretože správanie hlavnej hrdinky sa mi nepáčilo a tiež som nič nečítala od tejto autorky. 
Vykľul sa však z nej dievčenský román, ktorý obnážal aj niečo poučné a dej sa odohrával v mojom milovanom Grécku. 


To miesto bolo pre mňa priam čarovné. Neviem, čo sa toľko okolo toho durdila Colby....Ja keby môžem ísť na tri mesiace do Grécka, tak sa práveže teším. Páčilo sa mi na tom, že v knižke boli aj naznačené slávnosti, aké majú v tejto krajinke. Keď som mala 8 rokov, tak som sa na jednej ocitla a to je taký zážitok, že si to z dovolenky najviac pamätám. Tiež si pamätám, že tí ľudia boli veľmi príjemní a pohostinní. Hádam sú takí i dnes, predsalen prešlo 10 rokov...

Na začiatku knihy sa mi nepáčilo správanie Colby a to kam smerovalo. No práve to sa počas knihy zmenilo. Ako môže pokoj a jednoduchosť otvoriť mladému človeku oči a skôr sa potom pozerá na hodnoty. Prehodnotí si svoje rozhodnutia a dostane šancu opraviť svoje chyby. Skôr si všimne, kto je skutočný priateľ a kto nie. A hľavne, Colby si strhla svoju masku, ktorú dlhý čas na sebe niesla. Ľudia v tejto malej dedinke zmenili Colby, čo by sa vôbec nestalo, keby zostane doma. 

Ja som knižku veľmi nevnímala ako nejaký letný románik, ktorý čakal Colby...Úprimne to ma ani veľmi nezaujímalo. Páčilo sa mi na knihe skôr ako autorka ukazovala pravé tváre ľudí a práve preto to pre mňa ani nebola zbytočná kniha. 

Tiež sa mi páčilo ako bola kniha spracovaná. Bol to niečo ako denník, no nachádzali sa v nej aj listy, smsky, emaily a články na blogu.
Knihu by som však odporúčala pre 15 ročných. Predsalen pre tých starších je to niekedy nudnejšie. 

Hodnotenie 
4/5

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …