Preskočiť na hlavný obsah

Silo - Hugh Howey


Názov : Silo
Orig. názov: Wool
Autor : Hugh Howey

Preklad:  Michal Jedinak
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2014
Počet strán : 560
Väzba: tvrdá
Žáner: Sci-fi, fantasy


Svet, ako ho poznáme dnes, sa stal neobývateľným. Posledným útočiskom ľudí, ktorým sa podarilo prežiť, je obrovské, vyše stoposchodové podzemné silo. Ľudia sa tu rodia, žijú a pracujú, aby sa po smrti stali výživou pre rastliny na farmách. Pohyb po sile je možný iba po točitom schodisku, mnohí obyvatelia sa preto od svojho rodiska za celý život nevzdialia viac než niekoľko poschodí. Platia tu prísne pravidlá, pôrodnosť podlieha kontrole, iná ako oficiálne schválená láska je neprípustná. Naoko spravodlivá spoločnosť je v skutočnosti rozdelená podľa úloh vykonávaných pre silo aj podľa spoločenského postavenia, ktoré s hĺbkou klesá. Výhľad na zem sprostredkúvajú kamery a veľké obrazovky, no rozprávať či dokonca snívať o povrchu je zakázané. Trestom je, paradoxne, vyhnanstvo na vytúžený povrch zeme, z ktorého niet návratu. Súčasťou trestu je čistenie kamier. Ale prečo z doterajších odsúdencov ani jeden neodmietol vykonať túto povinnosť? 
Posledná pevnosť je cyklus na seba nadväzujúcich príbehov. Sleduje osudy viacerých postáv a ich úsilie dopátrať sa pravdy o sile a zámeroch tajomného IT oddelenia, ktoré má v tejto uzavretej spoločnosti podozrivo výnimočné postavenie. 



Tak aj ja som sa dostala k tomuto očakávanému románu z pera amerického spisovateľa Hugha Howeya. Keď som sa na knihu pozrela, povedala som si to je tlsté, to budem dlho čítať. Nakoniec som knihu prečítala za dva dni, no nebolo to preto, že by som sa do nej tak zažrala, musela som ju už totižto vrátiť. 
Hlavnou postavou knihy je Juliette, ktorá pracuje na dne Sila. Jej úlohou je, aby Silo stále fungovalo a nič neprerušilo stereotyp ľudí žijúcich v ňom. Po smrti obľúbeného šerifa, prichádza na dno Sila starostka spolu s vedľajším vyšetrovateľom, aby presvedčili Juliette k postu šerifky. 
Tá spraví starostke radosť, no niečo sa začne diať, keď po ceste späť starostka umiera. Za ňou prídu ďalšie mŕtvoly. Juliette sa dostáva do nepríjemnej situácie..Niekomu prekáža v Sile a musí ísť čistiť. Po tomto čistení sa chystá vzbura, ktorá môže mať katastrofické následky. 

Na knihu som sa tešila, mala som vysoké očakávania a celkom som sa tešila na čítanie. Keď som však začala čítať, mala som zmiešané pocity. Stále som si však hovorila, že určite sa to ešte zlepší. Pevne som verila, že po prečítaní knihy, ju budem môcť ohodnotiť plným počtom. 
Príbeh je veľmi originálny a prepracovaný. Autor si pri tom musel dať neuveriteľnú námahu a chcelo to aj nejaké tie odborné veci vedieť. Musím sa priznať, že niekedy som sa v tom strácala a nevedela som o čom to ten autor kecá..

Tiež nemal zľutovanie s postavami. Neviem, či len mne sa to tak zdalo, no nejak často tam niekto umrel. S postavami som síce ani nemala mať aký vzťah, keďže som ich ani nestihla spoznať a už bolo po nich..To mi niekedy aj vadilo. No a zrovna Juliette, ktorá tam bola skoro stále, mi veľmi neprirástla k srdcu. Ani neviem prečo. Nebolo na nej nič zlé, no neprišla mi ani ničím zaujímavá. Keby som ju mala charakterizovať, bola zvedavá, pracovitá a bála sa vyjadrovať svoje city. Bola som však rada, že do toho nebola zapletená žiadna romantika a skôr to bolo akčnejšie. 




Aj keď tam bolo napätie a očakávanie, ako to všetko skončí a kto nakoniec prežije a kto ďalší sa pridá na listinu mŕtvych, niekedy som sa pri čítaní nudila. No a niekedy dosť. Niektoré časti som prechádzala strašne pomaly a radšej som sa šla napiť alebo najesť :D :D

Celkové moje hodnotenie, je také, že nebolo to zlé, no čakala som od toho viac. 

Hodnotenie 
4/5

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …