Preskočiť na hlavný obsah

Silvia Antalíková - rozhovor

Dneska vám trochu jasnejšie predstavím slovenskú autorku Silviu Antalíkovú, ktorá so mnou ochotne spravila rozhovor, kde hovorí o svojej knihe Čo môžu muži môžem aj ja, o práci na ďalších knihách, no i o svojich záľubách!


1. Odkedy ťa to začalo ťahať k literatúre? Odmalička si sa venovala čítaniu a písaniu, alebo to prišlo až v neskoršom čase?

Píšem odkedy som , od základnej školy som si sama vyrábala svoje vlastné knižky, písala, ilustrovala a zošívačkou spájala, rozdávala som spolužiačkam a tie ich čítali, chválili a posmeľovali ma, že raz mi možno vyjde kniha.... Tak som ich nemohla sklamať! Musela som písať, aby mali čo čítať Na základnej škole som sa zúčastnila 1 literárnej súťaže, získala som tam myslím 2. alebo 3. miesto. Pamätám si, že hlavnou hrdinkou bolo dievča, jedináčik s menom Maznáčik. Možno ho niekedy v budúcnosti "oživím". Na strednej škole pokračovanie - v redakčnej rade školského časopisu, písala som články, robila pár rozhovorov a táto záľuba ma úplne uchvátila. Je veľmi príjemné stretávať zaujímavých a tvorivých ľudí - básnika , krasokorčuliara.speváka.... Písala som aj poviedky pre časopisy Život, Slovenka, Eva.... Takže začiatky také celkom klasické!

2. V roku 2012 ti vyšla kniha Čo môžu muži môžem aj ja. Aký to bol pocit, keď si sa pozrela do obchodu a zbadala si tam svoje dielo?

Čo môžu muži môžem aj ja je moje 1. najdlhšie dielo, dovtedy som písala kratšie útvary. Témou je výmena klasicky zaužívaných rolí muž - žena, pohľad spoločnosti na túto zámenu. Vidieť svoju knihu v kníhkupectve je príjemné. Fascinuje ma proces tvorenia, zvláštnej energie, premeny. Z nápadu, myšlienky vznikne čosi uchopiteľné, čo posuniem ďalej. Je to kusisko práce i kúsok z vás. S vydavateľom spolupracujeme i na obálke. Rešpektujú moje nápady a sú veľmi otvorení. Nielen knihu, ale i jej obálku nosím v hlave dlho pred jej vydaním.




3. Ako dlho trvalo knihu napísať a čo ťa k tomu viedlo a inšpirovalo?

Inšpirujú ma súčasné a aktuálne témy, pretože vzťahy sa poslednú dobu výrazne a podstatne zmenili. Kniha vznikala rýchlo, v tom čase som pracovala na 3 smeny , aby som toho nemala málo , študovala som a deti a rodina sa odložiť nedajú a ani by som ich odložiť nikdy nechcela. Bolo to veľmi hektické a rýchle obdobie, pri ktorom som oddychovala, relaxovala a čerpala sily pri písaní na iné (neodkladné) činnosti. Moja práca vždy bola spojená s ľuďmi, som veľmi spoločenský človek, ľudia mi dobíjajú baterky a nápadov mám neúrekom. Prajem si dlho žiť, aby som mohla dlho písať





4. Prekvapilo ťa, keď o knihu bol záujem aj v Česku?

Záujem o knihu z Čiech ma, samozrejme, prečo to nepriznať?, potešil! Čechy sú rozlohou väčšie ako my, nachádza sa tam teda aj viac čitateľov a to môže autora len tešiť.

5. Teraz má vyjsť kniha Raciolásky. Čo môže od knihy očakávať čitateľ?

V knihe Racioláska ma napadlo venovať sa možno trošku háklivým otázkam ako a kam pokročila láska. Ako súvisí láska s peniazmi, je sex láska či láska sex, či sú peniaze najlepším afrodiziakom? Myslím, že sú to témy, o ktorých by sa nemalo mlčať, ale práve naopak, hovoriť o nich.



6. Robíš aj na niečom ďalšom? Alebo si dávaš prestávku?
Ale áno, to vieš, že pracujem! Som ten typ, ktorý sa nikdy nenudí a vždy si niečo vymyslím! Čoskoro mi vyjde e-kniha poviedok s názvom Miluj a rob si čo chceš. Sú to kratšie i dlhšie, veselšie i smutnejšie, obyčajné i bizarné príbehy zo života a o živote.

7. Veľa ľudí si môže myslieť, že spisovateľky len doma sedia nad knihami a stále niečo píšu...Čo robíte Vy vo svojom voľnom čase?

Voľný čas, čo je to? Pracujem, venujem sa rodine, varím, periem, pečiem( no...to teraz nie, pokazila sa mi, našťastie, trúba - ale pečiem napr v pekárničke svoj vlastný chlieb), nakupujem potraviny... Mám skvelú rodinu, dcéry s ktorými sme tak matsko-dcérsky poprepájané. Mám rada všetky chvíle s nimi. Mám rada dobré knihy, divadlo, zaujíma ma alternatívna medicína, ezoterická a motivačná literatúra, psychológia, biológia.... koľko tu mám ešte miesta? Niekedy si tak poviem, že by bolo fajn byť len tak doma a písať. Ale myslím, že po pár dňoch by mi chýbal ten môj kolotoč, ktorý vlastne mám rada, inak by som v ňom nemohla byť.

Veľmi pekne ďakujem pani spisovateľke, že bola ochotná odpovedať na moje otázky.

Moju recenziu na jej knihu Čo môžu muži môžem aj ja si prečítajte Tu.


Komentáre

  1. Skvely rozhovor! O knize i spisovatelce (stydim se) slysim poprve, ale po knihce se asi podivam :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …