Preskočiť na hlavný obsah

Vražda je zvyk


Agatha Christie je pani spisovateľka, ktorú ani netreba predstavovať. Napísala neuveriteľné množstvo detektívok, v ktorých väčšinou vystupuje tiež veľmi známa postava Hercule Poirot. Nie však všetky jej knihy sa točia okolo neho. Cez leto som si kúpila jej román Vražda je zvyk, ktorý bol v zľave, inak neviem, či by som po nej siahla. Mala som nutkanie, aby som si už konečne aj od tejto slávnej spisovateľky niečo prečítala, no vždy som buď na ňu zabudla alebo som našla niečo iné. Pri tejto knihe mi bolo ľúto, že dej sa neodohráva v Anglicku. 

Dej rozpráva mladá sestrička, ktorá je zavolaná, aby sa postarala o pani Leidnerovú. Jej služba zdravotnej sestry netrvá veľmi dlho. V archeologickej oblasti sa totižto stane vražda a je povolaný Poirot. No bude to aj posledná vražda? Každý je podozrivý, no len jeden vrah

Túto knihu som začala čítať včera večer a už dneska som ju dočítala. Je pravda, že kniha má necelých 200 strán, no nebolo to rýchle čítanie len vďaka tomu. Dej, opisy, postavy všetko je napísané a opísané veľmi dobre a ani raz som sa pri čítaní nenudila. Nie je to nič hororové a krvilačné, no mne sa to takto páčilo veľmi!! Úplne som si čítanie užila a oddýchla som si pri tom. Mužskému publiku by možno toto práve mohlo vadiť, že to nie je akčnejšie. Ja som si však nevytvorila žiadne predčasné očakávania tak ma čakalo veľmi milé prekvapenie. 

V poslednom čase som sa do čítania musela nútiť, no toto išlo ako po masle. Nečudujem sa, že autorka je populárne ešte aj v dnešnej dobe. Určite sa niekto nájde, koho by to tak neohúrilo, veď sto ľudí - sto chutí. Mne sa však páčilo aj moje hádanie, že kto je vrah. To k detektívke úplne patrí, bez toho by to nebola detektívka. Príde mi to až také smiešne, keď skoro každý mi už bol podozrivým. Jediné, čo bolo pre mňa ťažšie bolo zapamätať kto je kto. Trocha sa mi miešali mená a to sťažovalo čítanie. Možno by bolo dobré keby na začiatku alebo na konci je menoslov postáv. V poslednom čase sú v skoro každej novej knihy nekonečné ďakovania, ktoré sú aj na niekoľkých stranách, čo mne osobne dosť prekáža. Som veľmi vďačná, že v minulosti autori nemali takúto potrebu.. 

Fanúšikovia tejto anglickej spisovateľky budú určite so mnou súhlasiť, že autorka má dobrý štýl písania a napína až do konca. Je mi až ľúto, že som po jej knihách nesiahla skorej, ale v budúcnosti to chcem napraviť. Filmové verzie ma nelákajú, no po knihe určite ešte siahnem. V takýchto prípadoch platí, že aj staré je dobré. ( a veľakrát lepšie jak súčasné ). 

Kto má rád vyšetrovanie a zápletky, riešenie vrážd a takú klasiku, určite mu túto knihu odporúčam. 






Názov : Vražda je zvyk, Originálny názov: Murder in Mesapotamia, Autor: Agatha Christie, Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ, Žáner: detektívka

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …