Preskočiť na hlavný obsah

Cesta za hľadaním budúcnosti / Anjel Nádeje

Anjel nádeje napísala americká spisovateľka Lurlene McDanielová. Je známa svojimi inšpirujúcimi príbehmi, ktoré začala písať po tom, čo jej synovi diagnostikovali cukrovku. Medzi jej ďalšie knihy patria: Noc plná hviezd, Zbohom neznamená navždy, Kým nás smrť nerozdelí, Neumieraj, moja láska, Šesť mesiacov života, Príliš mladí na smrť...Anjel nádeje je pokračovaním knihy Anjel milosrdenstva. 

Táto kniha sa ku mne dostala a ani neviem ako. Určite som si ju sama nekupovala, lebo aj od čítania ma odrádzala jej obálka a to, že je to staršia kniha. No našla som ju u seba a minulý týždeň som si povedala, že by som mala čítať aj niečo zo svojich starších kníh, preto som sa do nej pustila. To, že je to pokračovanie inej knihy, som zistila až úplne na konci, našťastie však nejde o také priame pokračovanie a tak sa môže čítať aj samostatne. 

Príbeh je o dvoch sestrách- Heather (ktorej je zrejme venovaná prvá časť) a Amber. Heather sa vrátila Z Ugandy, kde pomáhala ľuďom. Je však iná a chce sa vrátiť späť. Všetko sa začne vybavovať, keď však náhle ochorie a namiesto nej ide do Afriky Amber, ktorá väčšinu času venuje nakupovaniu a priateľom. Afriku berie ako zábavu a dúfa, že spestrí jej život. No i ona má city a veci navôkol začne chápať inak. Medzitým sa zdravotný stav jej staršej sestry rapídne zhorší a čaká sa na najhoršie. 

Veľmi pekne a naozaj inšpirujúco napísaná kniha. Ja som si ani neprečítala o čom to je a len som ju začala čítať. Od začiatku knihy je to však plynulo a celkom dynamicky opisované, nenachádzajú sa tam žiadne naťahovačky, preto som sa nemala ani na čom nudiť. Autorka dala do knihy svoje myšlienky, ktoré by sa nedalo nevšimnúť. Tieto myšlienky sa z niektorých terajších kníh vytratili a pre mňa má taká kniha väčšiu hodnotu, keď viem, že autor s tým mal nejaký zámer. Celkovo bol pre mňa Anjel nádeje veľké prekvapenie. Pochybila som v tom, že som ju odkladala, preto lebo tá obálka ma nijako nepriťahovala ale naozaj vyzerá podľa mňa príšerne...
Koniec knihy je na jednej strane smutný no zároveň i veselý. Záleží to na čitateľovi, aký postoj si k tomu urobí. Kto má možnosť knihu prečítať, určite ju odporúčam. Možno to niekomu nesadne, no i napriek tomu ide o príjemné čítanie. 



Názov: Anjel nádeje. Originál názov: Anjel of Hope, Autor: Lurlene McDanielová, Vydavateľstvo: Mladé letá, Žáner: literatúra pre deti a mládež

Komentáre

  1. Toto som dostala v škole, keď som mala 14 rokov a vtedy som to hltala jedna radosť :) Ale tiež to bolo tak, že až na konci som zistila, že je to vlastne druhý diel. Knihu ešte stále mám, no neviem, ako by sa mi páčila teraz :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Och, Lurlene McDaniel, keď som mala cca 13, prečítala som od nej všetky knihy, ktoré u nás v knižnici mali (mám pocit, že úplne všetky, ktoré na Slovensku vyšli). Vtedy to bola moja najobľúbenejšia spisovateľka. Dnes už by ma tie príbehy tak nebrali, napodiv si ich stále ešte trochu pamätám. Máš pravdu, že obálky sú strašne, ale vtedy sa také proste robili :).

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …