Preskočiť na hlavný obsah

Kniha, ktorá ma uspala / Láska v Casa Bonita


Dominika Dinušová je mladá spisovateĺka, ktorá žije v Bratislave a učí španielsky jazyk. Láska v Casa Bonita je jej jedinou knihou. 

Je život taký, aký si ho predstavovala? Čo sa stalo, že zrazu jediným vzrušením je pečenie koláča? Kedy prišlo k tejto zmene? Kedy sa vzdala? Kedy sa život scvrkol na denné rituály v kuchyni? Tieto a mnohé ďalšie otázky víria v hlave Eve – mladej vydatej žene na materskej dovolenke. Pocit vykorenenosti prameniaci z neporozumenia svetu a jeho očakávaní ju núti vrátiť sa do čias dospievania, kedy trávila nechcené prázdniny v dome svojej tety v Granade. V jej spomienkach na tetu Martu, strýka Rodriga a najmä na Maríu ožíva Evina prítomnosť, ktorú sa snaží pochopiť. Evine myšlienky a spomienky vytvárajú príbeh o absurdnom stretnutí dvoch odlišných žien v odlišných úsekoch svojich životov, ktoré spája vzájomné neporozumenie a ešte čosi viac.

Láska v Casa Bonita je jednohubka a prečíta sa veľmi rýchlo. Na internetových obchodoch sa na ňu nachádzajú samé kladné recenzie..Môj názor je však odlišný. 

Hneď ako prvé, čo mi nesadlo je štýl písania spisovateľky. Minimum rozhovorov medzi postavami a keď už bolo niečo v priamej reči, boli to max dvojslovné vety. Všetko je opisované z pohľadu hlavnej postavy, ženy, ktorej sa nepáči jej život a frfle naň..Vracia sa do minulosti, kedy išla ku svojej tete a zažila si románik s neznámou ženou. Hm a mala 15 rokov. Už len to, že to bolo celé len o opisoch jej myšlienok a udalostí, ktoré sa striedali so súčasnosťou, kedy pečie koláč, boli pre mňa úplne nezáživné a ledva som pri tom mala otvorené oči..

Mala som ju ľutovať? O to šlo autorke? Fakt neviem. Skôr som ju nenávidela. Nebola mi sympatická a jej sťažovanie na celý svet a jej život to nijako nevylepšili. Však, keď sa nepáči, nech s ním niečo robí. Je pravda, že knihu som čítala večer, no žiadna kniha ma ešte neuspávala tak ako táto. 

Zrejme som nepochopila, čo je cieľom tejto knihy...Lebo ja som žiadny význam nenašla. Žeby rutinný život hlavnej postavy? Keby aspoň tej dej je niečim zaujímavým..no čítať o tom jak je niekde na prázdninách, spozná sa tam s nejakou ženou, začne si s ňou a potom zistí, že má manžela a dieťa..mňa to teda vôbec nenadchlo. Tiež som nevedela, či sa mám na autorke smiať alebo ľutovať, keď ani sama nevie hlavnú príčinu, prečo niekto vstúpi do kláštora a ešte ich začne ľutovať. 

Po prečítaní som tiež zažila, že mi dosť zhoršila náladu a zobrala chuť do ďalšieho čítania. No je jasné, že mne kniha vôbec nesadla, nepáčila sa mi a som rada, že je krátka, inak by som sa asi pri nej zbláznila..

Na strane 144 je táto veta o príbehu : Veď je nudný, monotónny, je klišé...To si opísala vlastnú knihu? :P 

Ajtak však ďakujem vydavateľstvu Marenčin PT za poskytnutie recenzného výtlačku. 



Názov: Láska v Casa Bonita, Autor: Dominika Dinušová, Vydavateľstvo: Marenčin PT, Žáner: spoločenské, filozofické

Komentáre

  1. Tak to nie je nič pre mňa-nemám rada knihy,kde väčšina deja je len opísaná z pohľadu hrdinky a bez konverzácií...tiež by ma to unudilo :) Mňa by odradila už samotná anotácia...a ten stav,ked prečítaš knihu a si z nej znechutená,otrávené a odoberá ti to chuť čítať dalšie knihy veľmi dobre poznám :D Trvá to vždy vyše týždňa a jediným liekom proti tejto "knižnej depresii"je natrafenie na fakt kvalitnú knihu :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …