Preskočiť na hlavný obsah

Severský triler - Záhrada smrti


Môj prvý severský triler je od veľmi známeho autora a volá sa Záhrada smrti. Henning Mankell je vo svete najčítanejším švédskym spisovateľom. Žije striedavo v Švédsku a v Mozambiku.

Jedného jesenného dňa sa komisárovi Wallanderovi naskytne príležitosť splniť si dlhoročný sen a presťahovať sa na vidiek. Ten sa však veľmi rýchlo zmení na nočnú moru. V záhrade vytúženého domu nájde dve mŕtvoly, päťdesiat rokov zakopané v zemi. O koho ide? Ako je možné, že nikomu nechýbajú? Wallander musí načrieť do minulosti, aby toto tajomstvo rozlúštil. Stopy ho privedú k tragédii, kde nevedno určiť, kto je obeť a kto páchateľ.

Už som si viackrát vravela, že by som mala čítať viac detektívok, lebo sa mi vážne páčia, no nejako som s tým neviem pohnúť. Aj keď je Záhrada smrti celkom krátka kniha ( mala som ju prečítanú za hodinu a pol ) celkom ma nadchol štýl písania Henninga Mankella. 
Píše veľmi jednoducho a vie vtiahnuť čitateľa do deja. 

Bolo tiež zaujímavé čítať o prípade, ktorý bol už starší a stal sa v ďalekej minulosti. Čo mi na tom chýbalo, bolo viac podozrivých. Jediným podozrivým sa stal až konečný vrah. Na druhú stranu bolo viac hádania v ohľade totožnosti tiel. 

Chyba tejto knihy je, že je krátka a celý ten dej prebehne strašne rýchlo. Čítala som to a ani som si neuvedomovala ako rýchlo to ide. Nie sú tam viac podrobne opísané vyšetrovania a je to všetko len tak zľahka brané. Ostatné knihy Mankella sú oveľa (fakt oveľa) hrubšie, takže si myslím, že túto chybu nebudú obsahovať. Čo sa týka hlavných postáv, boli v pohode, nebol tam nikto, kto by mi nejako extra prekážal, ale zas z tých opisov som sa o nich až tak veľa nedozvedela. To mi tiež trocha chýbalo, lebo som si k nim nevedela vybudovať čitateľský vzťah. 

Knihu však hodnotím pozitívne. Bolo to príjemné a relaxačné čítanie, aj keď ide o kriminálku...Nebolo to top, ale ani zlé. A myslím si, že autor ma viac poteší, niečim hrubším a viac zamotaným. Teraz už však môžem povedať, že sa na jeho knihy teším. 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Marenčin PT


Názov: Záhrada smrti, Originál názov: Handen, Autor: Henning Mankell, Vydavateľstvo: Marenčin PT, Žáner: detektívka

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …