Preskočiť na hlavný obsah

Keď sa s nami život poráta / Život napriek mojej vôli

Svoj život nemáme vo vlastných rukách. Presvedčila sa o tom vtedy iba sedemnásť-ročná Kristen Andersonová. Chcela ukončiť svoj život pod kolesami nákladného vlaku. Nezomrela. Prišla o obe nohy, aby našla niečo väčšie. Skutočný príbeh, ktorý sa stal mladej Američanke, zasiahol mnoho sŕdc. Či už ho počuli naživo z jej úst, videli v televízii alebo si prečítali jej knihu Život napriek mojej vôli, ktorý bol napísaný v spolupráci s Triciou Goygerovou. 
.............................................................................................................
Prečo musí byť život taký ťažký? Čo robím zle? Lepšie to už nebude. Všetko sa to môže rýchlo skončiť a potom ma už nič nebude bolieť.

Kristen Andersonová pokladala svoj život za dokonalý až do chvíle, keď tmavé ťahy štetca zastreli jej svet tieňom. V priebehu dvoch rokov jej zomrela stará mama a traja priatelia. Skôr ako sa stihla z týchto strát spamätať, znásilnil ju priateľ, ktorému dôverovala. Čoskoro sa dostala do zdanlivo bezodného víru depresie. Jedného januárového večera sa sedemnásťročná dievčina rozhodla, že už viac nechce zápasiť s emocionálnou bolesťou, ktorá ju dusila. Ľahla si na chladné koľajnice a čakala, že smrť pod kolesami nákladného vlaku jej prinesie pokoj... a dostane sa do neba.
Len zázrakom sa však na tomto mieste jej príbeh nekončí. V knihe Život napriek mojej vôli táto nezvyčajne radostná mladá žena hovorí o zázraku svojho prežitia, o mučivých dôsledkoch neúspešného pokusu o samovraždu a o nádeji, ktorá úplne zmenila jej život a dala mu zmysluplný a dôležitý cieľ. Dojímavý príbeh o radosti napriek všetkým predpokladom nám živým a nezabudnuteľným spôsobom pripomína, že život je dar, ktorý si treba ceniť.

................................................................................................................................................
Kristen prežíva pokojný život dokedy jej neumrie babka, nezomrie kamarát, nehospitalizujú jej kamarátku v nemocnici a neznásilnia. A to všetko v krátkom čase. Všetok smútok a samotu zakopáva do svojho vnútra a postupne upadá do depresií. Začína mať pocit menejcennosti a smútok, že nie je pre rodičov dobrou dcérou. Zhoršuje sa jej prospech v škole a každý deň vracia. Nik však nevie prečo. Prečo si nikto nevšimol, že má sklony k samovražde, prečo jej nik nezabráni k činu, po ktorom dúfa, že sa ocitne v nebi?  Boh mal však s ňou iný plán. Pri zrážke s vlakom, ktorý ju mal automaticky usmrtiť, Kristen prežije bez nôh. Stratí štyri litre krvi a je pri vedomí. Čaká ju operácia, po ktorej sa jej život radikálne zmení. 

Autorka začína knihu udalosťou, kedy opisuje svoje pocity a myšlienky, pred tým, ako si ľahla na koľajnice, ale aj strašný pocit, keď zistila, že stále je nažive. Potom retrospektívne opisuje rýchlo detstvo a najdôležitejšie udalosti, ktoré jej tak veľmi podlomili psychiku. Nakoniec hovorí o jej zmene. O nadobudnutí istoty v jej živote. Úspechy a pády, dobré i zlé rozhodnutia, ktoré ju formovali k takej, aká je dnes. 

Otvorila som oči a poobzerala sa. Všade, kam som dovidela, bol vlak- vedľa mňa, nado mnou - temný, špinavý, zaolejovaný a nehybný. V oboch smeroch sa ťahali vozne. Naľavo odo mňa bolo najbližšie koleso vlaku, asi pol metra vzdialené. Napravo som v medzere medzi kolesami videla vedľa koľajníc čosi belavé. Moje džínsy. A biele tenisky, čo som dostala na Vianoce. Neveriaco som vytrešťala oči. Moje nohy....ležali asi tri metre odo mňa (str. 13,14)

Život napriek moje vôli je knihou plnou podpory a vedomia, že nikdy nie sme sami a vždy je niekto, kto nás tu chce mať. Kristen, aby prišla na to, čo je jej úlohou, musela prísť o nohy. Sama však hovorí, že je to to najlepšie, čo ju v živote stretlo. Po tomto incidente spoznala Krista a prišla na to, čo celých sedemnásť rokov pred nehodou robila zle. Spoznala lásku, ktorá jej v tej nešťastnej chvíli chýbala. Našla motiváciu a teraz pomáha mladým i všetkým, ktorí majú pocit menejcennosti, strachu, smútku, samoty. Dáva im nádej, že všetko prebolí a Boh sa o nich postará, len sa s ním musia zblížiť. nehovorí to len-tak z brucha, jej najväčším dôkazom je jej osobný príbeh, kedy zázrak zasiahol a vlak ju nezabil. 

Každý človek sa môže dostať do situácie, kedy nebude vedieť ako ďalej. Kniha je hlavne určená takým, ktorí hľadajú niekoho, kto im pomôže a ukáže ako ďalej. No nielen pre nich. Príbeh je veľkou inšpiráciou a posolstvom. Mladá žena, ktorá našla opäť dôvod žiť a usmievať sa, mať nových priateľov, ktorí jej kedykoľvek pomôžu, šťastnú rodinu...No predtým si musela prejsť náročnú púť duševnej a fyzickej bolesti. 
Mňa tento príbeh zasiahol veľmi hlboko pretože jej bolesť bolo vidno na každej strane tohto románu. Nešlo len o takú, keď sa učila chodiť na protézach, ale hlavne duševnú..Určite ju odporúčam!!

Jeden z mailov ma zvlášť zaujal. V kolónke ,,predmet" bolo napísané: Zachránili ste mi život. Mail bol od mladého muža, ktorý mi napísal, že v deň, keď vysielali šou, si chcel siahnuť na život. keď jeho mama odišla do práce, šiel do obývačky vypnúť televízor. V ruke držal zbraň. (str. 187)


Názov: Život napriek mojej vôli, Origin. názov: Life in spite of me, Autor: Kristen Jane Andersonová, Tricia Goyerová, Vydavateľstvo: Kumran, Žáner: Skutočný príbeh

Komentáre

  1. Fúha, toto by som si asi radšej neprečítala. Bolo by to na mňa zrejme priveľmi depresívne. Ja som si tiež prežila depresívne chvíľky, ale človek dokáže prežiť ak musí a pomaly si nájde v živote to, čo ho napĺňa. U mňa to bola tiež láska 8D ale aj iné a teraz som relatívne šťastná 8)
    Ale kniha možno pomôže ľuďom, ktorí neveria, že ich niečo dobré postretne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ono to bolo depresívne ale to šťastie to prebilo :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

MINIRECENZIE: Muž, který kradl rukopisy, Dokonalý pár, Ten dom je jedna veľká katastrofa

Po dlhom čase je tu opäť článok s minirecenziami. V tejto časti možno hovoriť o dvoch katastrofách a jednej celkom vtipnej vydarenej knihe. Veľmi ma teší, že zrovna tou vydarenou knihou, je kniha slovenského autora. Je celkom originálna a prekvapila už svojim názvom Ten dom je jedna veľká katastrofa. Čo sa však týka zvyšných dvoch kníh, nejde o žiadnu slávu. Kniha, ktorá sa hrá na detektívku - Muž, který kradl rukopisy a kniha, kde máte hneď po prvých stranách chuť zabiť najprv hlavnú hrdinku a potom aj samotnú autorku - Dokonalý pár. Poďme sa však na to pozrieť postupne. 

Ten pocit, keď si kupujete knihu,prečítate si dokonca anotáciu a pozdáva sa vám. Je to spojené s minulosťou, ide o dva príbehy v jednom, celkom to vyzerá na zaujímavú zápletku a môže to byť plné tajuplna, keďže je to aj detektívka. 
Ten pocit, keď knihu dočítate a nemáte to srdce ju hodiť do ohňa kvôli stromom, ktoré kvôli nej vyrúbali...
V tejto knižke máme hlavnú hrdinku, ktorá je neutrálna. Aspoň mne sa tak javila. …