Preskočiť na hlavný obsah

Na Orave bolo....

Ešte na začiatku januára...hneď od druhého po piateho som bola s bratom a s kamarátmi na Orave. Posledné dni prázdnin sme strávili tu. 
Bolo by však treba spomenúť aj tých, ktorí nám to umožnil, pretože okrem cesty sme nič nemuseli platiť a keďže som dcérou železničiara aj tá cesta bola na režimku. Zobrali nás bratia Františkáni a bývali sme v kláštore v Trstenej. 

Nebudem sa snažiť porovnávať juh, kde bývam a Oravu, lebo samozrejme je veľa rozdielností medzi týmito miestami . Najväčšia asi spočíva v prírode, lebo tam je na každom kúsku. Ale zas aj tu sú pekné miesta a dá sa oddychovať v prírode. 
Veľa sa hovorí, že ľudia zo severu sú povahovo iní. S týmto tvrdením by som nesúhlasila, lebo si myslím, že všade sa nájdu aj dobrí aj zlí ľudia.Povaha je osobná vec každého človeka a miesto bydliska o tom nič nehovorí! 
To ma aj trocha škrelo, keď tam jeden pán povedal, že oni sú privetivejší...no mne to zas prišlo, že sa musí vyťahovať on. Jak keby niekoho z Nových Zámkov poznal. Hlavné, že tu nikdy v živote nebol, ale reči mal..

Ja mám veľmi rada Slovensko, pretože je tu množstvo pekných prírodných miest. Aj keď patrím skôr nadšencom V. Tatier, aj Orava na mňa urobila dojem. No nie je tam veľmi príjemná cesta. Keď na jednej ceste musíte prestupovať až 4-krát a vláčik Oravka, ktorý som mimochodom hneď znenávidela, ide 63 cca km dve hodiny..Cesta tam trvala skoro 8 hodín. A samozrejme, že boli meškania :). 



Vďaka tomuto výletu som prvýkrát v živote bola aj v Poľsku. Je to také zvláštne, že som bola v Grécku, v Bulharsku, v Taliansku, v Chorvátsku, v Maďarsku, v Rakúsku a v Čechách, no v Poľsku nikdy.
 Síce som bola len kúsok za hranica v jednom obchode a nakúpila som si krowky (ako správna diabetička) aj tak som sa tomu veľmi potešila. 

Jedenkrát som mala možnosť ísť do koncentračného táboru v Poľsku, no potom sa ten školský výlet zrušil, stále by som sa tam však chcela ísť pozrieť. Tak aspoň prvý krok spravený, prekročenie hraníc. 
Možno pri prvých vetách ste sa zarazili, že sme bývali v kláštore. Keďže mám uja kňaza, pre mňa to nebol prvý pobyt v kláštore. Nie je to až také iné, aj keď na Orave je dosť chladno a ohrievanie nie je dostatočne silné, inak sa to ani nelíši vlastnou posteľou doma. Niekedy to bolo ako tábor, ráno vstať na omšu, potom si urobiť raňajky, poupratovať po sebe, umyť a utrieť riad, potom sa chystal program, čo býval až poobede, takže sme mali dosť voľného času. Jedenkrát sme mali túru, inokedy sme hrali futbal poprípade tenis alebo sme drichmali v izbách. Boli sme na jednej návšteve, na obede, ale aj sme hrali s Oravákmi zmiešaný futbal.A keďže tu nebol sneh, tak tam sme si to vynahradili. Prvýkrát v živote som odhŕňala sneh a postavili sme si snehuliaka :D :D. 

Môj začiatok nového roka začal veľmi dobre týmto výletom. Mala by som sa poďakovať chalanom, že ma tam akceptovali a vôbec aj chceli, lebo oni vybavili, aby som mohla ísť. Inak sa to volalo : Miništranský a Slávka. 

Komentáre

  1. Oravu milujem a áno je to aj preto, že tam chodím každý rok, pretože moja mama odtiaľto pochádza. :) Som z východu a aj tu je pekne, no Orava má niečo , čo pre mňa ostatné oblasti nemajú ... :) A súhlasím s tebou, všade sa nájdu aj dobrí aj zlí ľudia ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …