Preskočiť na hlavný obsah

Dve slzy / Keď Ježiš zaplakal


Jedna z ďalších historických kníh, ktoré som v poslednom čase prečítala je Keď Ježiš zaplakal. Dej sa odohráva okolo Lazára, blízkeho priateľa Ježiša Krista, ktorý zažil jeden z najväčších zázrakov Pána priamo na sebe. No bol i svedkom dvoch sĺz na jeho tvári. 

Príťažlivé a pútavé rozprávanie o priateľstve medzi Ježišom a Lazárom a o dobe, ktorá zmenila tok našich dejín.
LAZÁR — vinohradník z Betánie neďaleko Jeruzalema, bol očitým svedkom dôležitých míľnikov Ježišovho účinkovania a jeho zázračné vzkriesenie patrí k najpozoruhodnejším stretnutiam so živým Spasiteľom zachyteným v Písme. Lazár, ktorý sa celý život s láskou stará o svoju vinicu, sa stretáva s mužom, pre ktorého je vinicou celý svet a nesmrteľné duše ľudí. Rozprávanie o Lazárovom vzkriesení sa v románe preplieta s udalosťami z Ježišovho života a jeho autori cezeň ponúkajú jedinečný pohľad na silu a útechu Ježišovej lásky. RománKeď Ježiš zaplakal možno smelo nazvať tým najlepším, čo manželia Thoeneovci doteraz vytvorili. Živo zachytáva spôsob myslenia a vášeň v srdciach mužov a žien, ktorí žili v najdôležitejších dňoch dejín sveta. Bodie a Brock Thoeneovci majú na svojom konte viac ako šesťdesiatpäť historických románov, z ktorých mnohé sa stali nadčasovou klasikou a priniesli svojim autorom osem zlatých medailí ECPA (The Evangelical Christian Publishers Association).


Lazár vlastní vinicu v Betánii, kde býva so svojou starostlivou sestrou Martou a služobníctvom, ktorí sú pre neho priateľmi. Dozvedá sa o dákom prorokovi menom Ján, ktorý hlása príchod Mesiáša. Raz sa vyberie na jeho hlásenie slova, kde prvýkrát uvidí Ježiša. Čas však ide ďalej, Ján je uväznený a napokon aj zabitý, no Ježiša obklopuje čoraz viac ľudí. I Lazár sa pridá k jeho prívržencom, no nie len to, stanú sa veľmi dobrými priateľmi. 

Nepúšťal som pohľad z jeho tváre. Bol obklopený tisícmi obdivovateľov, no v očiach mal smútok a ústa sa mu chveli. Zadíval sa na mesto a tichučko, tak tichučko, že sme ho počuli len my, čo sme stáli tesne pri ňom, povedal: ,,Kiežby si aj ty v tento deň spoznalo, čo ti prináša pokoj ... ale teraz je to skryté pred tvojimi očami...Prídu na teba dni, keď tvoji nepriatelia nenechajú v tebe kameň na kameni ...pretože si nepoznalo čas svojho navštívenia."    Kiežby to vedeli , pomyslel som si. Kiežby uverili! Dnešný deň môže ukončiť odveké utrpenie..                
 A Ježiš zaplakal. 

(ukážka z knihy)


Príbeh Lazára je dosť známy a zázrak z jeho prebudením medzi živých, by som zaradila medzi najväčšie zázraky. To len dokazuje, že priateľstvo medzi Lazárom a Ježišom bolo veľmi silné a hlavne pravé. 

Manželia Thoeneovci sa to snažili ukázať v knihe Keď Ježiš zaplakal , ktorá sa síce drží faktov, no je v nej aj kus fantázie autorov. Nemôžete od tohto titulu očakávať nejaké akčné scény, skôr si spravte pohodlíčko a pripravte sa na pokojný ubiehajúci dej, pre mňa osobne miestami aj nudnejší...
Okrem Lazára sa zoznámite aj s množstvom nových postáv, budete vidieť okolitý kraj očami autorov a zažijete rôzne príjemné, no i napäté situácie. Je to o to zaujímavejšie, že dianie sledujete očami Lazára, takže je zobrazená aj jeho minulosť, ktorá nebola vždy ružová, a aj čas po smrti. Mne osobne sa nepáčila scéna, keď Lazár umrel a stretol sa v Nebi s rodinou, s prorokmi, lebo neviem , či to bol najlepší obraz Neba, ako ho ukazovali manželia. Každý človek si to môže predstavovať inak a mať na to svoj názor a týmto obrazom u mňa netrafili správnu strunu...preto som sa s ich fantáziou v tomto vôbec nestotožnila. 

Keď sa teraz spätne pozriem na titul Keď Ježiš zaplakal, cítim, že je to taká pokojnejšia kniha, príjemne sa číta a je tak písaná, že vie vtiahnuť čitateľa do deja, no nie som z toho taká užasnutá. A keď to porovnám s inými biblickými príbehmi, ako napríklad Leona alebo Lýdia...cítim tam strašne veľký rozdiel. Keď som prečítala tie knihy, ešte veľakrát som nad nimi premýšľala a zostali mi hlboko v pamäti, no pri knihe Keď Ježiš zaplakal, to tak nebolo. Bolo to proste slabšie. Možno to spôsobil aj fakt, že som sa na ňu veľmi tešila a mala som vysoké očakávanie a keď som ju dočítala, zostala som smutná, lebo to nebolo to, čo som čakala. Možno niekto by mal opačný názor, no pre mňa tie niektoré pasáže boli nudné a postavy ma až tak nechytili, na druhej strane však kniha obsahuje aj krásne myšlienky, nad ktorými by sa mohol každý trochu pozastaviť a popremýšľať. 

Inak tak pomimo ...scénku Lazára sme hrali aj minulý rok na Biblickej olympiáde..:P 

Názov: Keď Ježiš zaplakal, Origin. názov: When Jesus wept, Autori: Bodie ThoeneBrock Thoene , Vydavateľstvo: Kumran, Žáner: Biblické príbehy


Komentáre

  1. To poznám, keď má človek vysoké očakávania od knihy, ale nakoniec to nie je tak ako si želal. Škoda. Ale ja mám rada knihy s pokojným dejom, pri ktorom si oddýchnem. Myslím, že knihu si prečítam a uvidím, ako na mňa zapôsobí :) Inak aj ja som sa na ňu tešila a stále sa teším :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď si chceš prečítať nieco pokojné, tak určite sa ti bude pačiť. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …