Preskočiť na hlavný obsah

Prečo si treba vážiť blízkych / Chyť si svoje šťastie

Názov: Chyť si svoje šťastie, Autorka: Ivana Klein, Rok vydavania: SR-2014, Počet strán: 255, Vydavateľstvo: Marenčin PT, Žáner: Román pre ženy, Romantika, Goodreads - 4.50, Moje hodnotenie 3.5



Jesika je zanietená študentka literatúry. Ako každé dievča, aj ona rieši bežné problémy, ktoré jej prináša život. Má komplikovaný vzťah s mamou. Tá v päťdesiatke prežíva druhú pubertu. Ich vzťah sa vyhrotí, keď si matka nájde milenca v dcériných rokoch. Východisko z krízy hľadajú na spoločnej dovolenke v Egypte. Keď sa už zdá, že sa všetko na dobré obráti, Jesika jedného večera zmizne. Ocitne sa v rukách pašeráka mladých žien...







Tretia kniha Ivany Klein, a opäť prišla s novou a inou témou, akou sa zaoberali predchádzajúce dve knihy. Rozdiel nastal aj v rozsahu, od tenkých jednohubiek, po 255 stranovú knižku. Pri predchádzajúcich knihách, som si bola istá hodnotením. Pri tejto som však našla aj nedostatky, ktoré ma pri čítaní brzdili. 

Dej sa skoro celý odohráva na Slovensku, výnimkou je dovolenka v Egypte, kde to všetko vyvrcholí. Jesika je dobrá študentka, športovkyňa a nakoniec aj zaľúbená žena, ktorej chlapa, by jej mohol každý závidieť. Žije v krásnom dome, vždy má čo potrebuje a nemá núdzu ani o pravých priateľov. Problém nastáva vtedy, keď sa stretne so svojou mamou. Ich vzťah nie je zrovna ukážkový a rozhovory končia hádkou a buchnutím dverí. Ich záchranou má byť dovolenka v Egypte. Pre Jesiku to však bude aj záchrana jej vlastného života. 

Jesika sa zaraďuje medzi postavy, ktoré sú vo všetkom dokonalé. Možno s takými pár chybičkami. Narozdiel jej matka ukazuje horšiu stránku správania, čo je dosť prekvapujúce, keďže je matka. Priznávam, že neznášam postavy, ktoré musia byť len v tom dobrom svetle vyobrazené. A to bola pre mňa prvá chybička tejto knihy. Síce to zachraňovali niektoré scény, kedy sa ukázalo, že aj Jesika je človek, no stále sa mi tam prebíjala jej dokonalosť. To potom vo mne tvorilo aj pocity, že nechce sa mi to čítať alebo, že knihu odložím a dočítam niekedy inokedy. Nevedela som si tak užiť scény, ktoré spisovateľka písala naozaj autenticky ( slovenská časť ). Týkali sa stretávania kamarátov, vysokej školy a zaľúbenia sa. Princ na bielom koni bol pomerne normálny chalan, taký slušák, čo rád športuje. Bol vyobrazený ako ochranca a veľký milovník. Len mi prišlo čudné, že ten vzťah bol zoznámte sa a vyspite sa spolu a hopšup svadba ( svadba nebola). Na to, v akom krátkom období sa kniha odohrala, to šlo ako z kopca. 

Lepšia časť knihy sa odohrala v Egypte. Len škoda, že bola aj kratšia. Podľa mňa by pani spisovateľka spravila lepšie, keby dala väčší priestor tomu, čo sa dialo tam, ako opletačkám na Slovensku. Naozaj, pri tom väznení a "spovedaní sa"  Jesiky a ešte jednej zajatkyne, som to videla už krásne rozbehnuté. Viem, že na to mala, aby to tak krásne dotiahla. Nakoniec ten koniec prišiel skôr a opäť sme sa ocitli na Slovensku. 

Jedna krásna vec z tejto knihy je to, ako sa človek zmení, keď prežíva bez niekoho milovaného a nevie čo s ním je , kde je, a či vôbec ešte žije. Je bezmocný a nikto mu nevie pomôcť...Dôležité však je, aby sa nečakalo na také drastické situácie, ale aby sa vzťahy upevňovali aj bez toho, aby aj keď zrovna nie úplne s niekým vychádzame, aby sme sa snažili ten vzťah zlepšiť. A aj to, že keď sme nešťastný pre niečo, nezahodiť vlastnú rodinu a vykašľať sa na ňu pre nejakých zajačikov a drahé handry a myslieť si, že to pomôže. 

Táto kniha má pekné myšlienky a aj dobrú tému. Je to kniha, ktorá má hlavu a pätu, neobsahuje len nejaké romantické scénky, ale má čo povedať čitateľovi.  Dá sa prečítať veľmi rýchlo, len mne tam nesadla tá hlavná postava a niektoré miesta pre mňa boli nudné a odrádzali ma od čítania. Celkovo je to však stále príjemné čítanie. 
Karla, ako zvyčajne, hltala porciu zo svojej misy. Ahmed sa oprel o stenu a pozoroval nás. Nechcela som, aby ma prekukol, tak som aj ja podišla k našej večeri a vzala som si misu. Obrátila som sa chrbtom a robila sa, že jem. Mľaskala som naprázdno. Po chvíli, keď sa uistil, že aj ja mám v sebe zopár hltov jedla, pokojne odišiel. 


Ivana Klein je slovenskou spisovateľkou, ktorá sa písaniu venuje popri práci v škole. Zatiaľ jej vyšli tri knihy: Zlatá kreditka, ktorá bola jej debutom, Milujem ťa na smrť, do ktorej bola vložená krimi zápletka a posledná kniha, Chyť si svoje šťastie. 

Pre mňa bola asi najväčším prekvapením Zlatá kreditka, ktorú som síce čítala ešte dávnejšie, no zhltla som ju veľmi rýchlo a páčila sa mi. 
Milujem ťa na smrť ma dostala svojou úžasnou obálkou, na ktorej nechápem len tým dvom pištoliam. Tá jedna je tam odveci. :) 




ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU : MARENČIN PT


odkaz1
odkaz2

Komentáre

  1. Knižku som nedávno prečítala. Milujem ťa na smrť ma brutálne bavila, tak som bola veľmi zvedavá ako na tom budem s touto. A prekvapila ma. Ivana Klein je asi jeden z mála slovenských autorov, po ktorých siahnem. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…