Preskočiť na hlavný obsah

Listy do neba

Názov: Listy do neba, Originál názov: Prayer Box, Autor: Lisa Wingateová, Preklad: Zuzana Vengliková, Rok vydania OR-2013/SR-2014, Počet strán: 304, Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: román zo súčastnosti, Goodreads: 4,10, Moje hodnotenie:3,5/5

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu i527.net. Ich knihy si môžete pozrieť a kúpiť TU.

Po smrti 91-ročnej Ioly Anne Pooleovej sa Tandi Jo Reesová, mladá matka z nájomného domčeku na Iolinom pozemku, ocitá v úlohe upratovačky Iolinej viktoriánskej vily. 

Tandi, ktorá je na úteku pred nebezpečnou a bolestivou minulosťou, nehľadá v dome viac než dočasný úkryt. Všetko sa však zmení, keď objaví osemdesiatjeden starostlivo vyzdobených schránok, z ktorých každý predstavuje jeden rok Iolinho života od útlej mladosti po posledné dni. Schránky ukrývajú životný príbeh napísaný na útržkoch papiera – nádeje, túžby, obavy a myšlienky jednej skromnej ženy, ktorú život naučil veriť a nezištne milovať. Nájde Tandi v Ioliných listoch odpoveď, ktorou sa môže všetko zmeniť?

zdroj 

Listy do neba boli pre mňa pred čítaním istou záhadou. Nevedela som, čo presne mám od knihy čakať a ako bude spracovaná. Pôvodne som si myslela, že bude úplne založená na listoch a bude v nej viac listovej komunikácie. Pri čítaní som však prišla na to, že som sa mýlila. 

Tandi je hlavnou postavou knihy a všetko, čo sa dozviete, vidíte jej očami. Je mladou ženou, ktorá má dve deti - staršiu dcéru a mladšieho syna. Od svojho manžela ušla a nechala mu papier o rozvode. Nemajú však ľahký život, pretože sú bez peňazí a stále na úteku. Svoj domov nájdu vedľa domu Ioly, ktorá im ho poskytne. Stará pani však umiera a Tandi dostane na starosť, aby poupratovala všetko v dome. Pri upratovaní nájde staré listy, ktoré písala pani svojmu Otcovi. Začínajú jej detstvom a končia pár dní pred smrťou. Tandi spoznáva starú pani nie len na základe listov, ale aj miestnych ľudí. Ustráchaná žena si napokon v pobrežnej dedinke nachádza priateľov a aj miesto, kde sa cíti ako doma. Ako matka má však aj starosť s deťmi, kde so svojou dcérou prežíva ťažšie obdobie. Bojí sa o ňu a snaží sa opäť nájsť cestu k nej. Tvrdá rana prichádza, keď sa rozhodne, že dom po Iole zbúrajú. Tandi začína bojovať o jeho záchranu a aj záchranu povesti Ioly, ktorú obyvatelia v mnohých veciach krivo obviňovali. V tieni týchto vecí sa formujú nové priateľstvá a lásky. Bude to však stačiť na záchranu? 
Listy do neba je kniha, ktorá určite nadchne čitateľov, ktorí očakávajú pokojný priebeh knihy, pomalé vysvetľovanie okolností a riešenie niekedy aj bežných vecí, ktoré sa naskytnú v rodinách v otázkach výchovy detí, začlenenia sa, hľadania spôsobu života..

Ja som očakávala viac prepojenia z históriou a postavou Ioly. Ako som už vyššie písala, kniha nebola založená na listovej komunikácii. Bolo  pár listov, ktorá autorka odkryla čitateľovi, ale prišlo mi to skôr, že hlavnou témou je život Tandi a jej začlenenie do dedinky, jej problémy a hľadanie lásky. Iolyne listy boli pre ňu povzbudzovaním a dvíhali ju na nohy. Aj keď som sa dozvedela o živote Ioly, prišlo mi to len také narýchlo. Bolo to takým milým ozvláštnením knihy, aby autorka čitateľa zatiahla aj do ďalšieho príbehu, ktorý nadväzoval na dom Ioly, ktorý bolo treba zachrániť. Keby niet listov, nejestvovala by ani nádej. 

Samotný záver na mňa zapôsobil vlažne. Nečakajte koniec, ktorý by vyrazil dych. Mnohé z toho sa dá ľahko predvídať a preto pri tejto knihe neexistuje prekvapenie. Zvedavosť som však cítili počas čítania, kedy Tandi odhaľovala svoj bývalý život s manželom. Pre moju smolu, povedala len pár informácií. 
Táto kniha môže byť v mnohých prípadoch pre ľudí motiváciou a knihou, pri ktorej sa dá dobre oddýchnuť. Tandi sa vďaka Iolyniným listom postavila na nohy, našla si priateľov, stala sa z nej dobrá matka a našla chuť na nový život. Táto premena môže pomôcť aj čitateľom, že vždy jestvuje nádej. Určite sa jej potešia tí, ktorí nečakajú veľké zvraty a skôr očakávajú pokojné plynutie deja. U mňa kniha stratila pár bodíkov kvôli príliš predvídateľnému koncu a niekedy aj hluchým častiam knihy. 
.......................................................................................................................................
Nepatrí to veľmi do recenzie, ale prekvapilo ma, že kresťanské vydavateľstvo touto knihou "podporuje" rozvody. Nie je však jasné, prečo vlastne nastal ten rozvod. 

Možno som ju nevidela preto, lebo som sa nepozerala správne. Milosť je tu možno práve teraz. Možno je v jednoduchých veciach, akými sú banánové šišky alebo prázdny letný domček, čakajúci na zatúlaných nájomníkov. Alebo v škatuli zvonkohier s adresou odosielateľa a poškodenej stene obchodu a v tesárovej dcére, ktorá náhodou vstúpi do dverí. Milosť je možno aj v škatuli od topánok plnej listov. 
Autorke z jej pera už vyšlo množstvo kníh. Na Slovensku si však viete kúpiť len Listy do neba. Ak však viete anglicky a láka vás autorkin štýl písania, pokojne môžete siahnuť na niektorú inú. Všetky tieto knihy si viete nájsť na Goodreads a prečítať si ich hodnotenia a anotácie.  


zdroj obrázka

Komentáre

  1. Aj ja som čakala, že v knihe bude viac listov, ale sklamalo ma, že ich tam bolo veľmi málo. Čo sa týka Tandinej minulosti, tiež som bola zvedavá na jej minulosť, ale tie nepatrné informácie mi nič nedali, takže ďalšie sklamanie- a stále rozmýšľam nad tým jej manželom, s ktorým sa rozviedla- nič o ňom neviem, žiadne vysvetlenie...Mne príbeh prišiel taký nedotiahnutý a o Bohu mi veľa nepovedal. Neviem, ale podľa mňa to nebolo to najlepšie prevedenie a chýbala mi tam zápletka, napätie a hlavne pocit, že Boh mení srdcia...Som sklamaná, ale viem, že iných si kniha získa. Žiaľ, mňa nie...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…