Preskočiť na hlavný obsah

Moje ( nie celkom ) vydarené mesiace - apríl, máj

Viem, že s chvastačkami pravidelne meškávam, asi sa to stalo už mojím zvykom. Teraz mám na to však dobré oddôvodnenie!! Skončila som strednú školu a namiesto toho, aby som po ránach vylihovala, tak som šla do jednej firmy robiť finančnú poradkyňu a každý deň som mala školenia, čo mi zabralo strašne veľa času. Ešte aj zopárkrát chodím strážiť susedke syna a prihodila som si k tomu brigádu v obchode, takže toho mám fakt dosť. Teraz  to všetko chcem dať nejako dokopy, nech mám na všetko vyhradený čas a samozrejme aj na blog. Pomaly sa dostávam do pravidelného čítania z čoho som bola vyhodená, lebo som nemala čas. A tiež už musím nejaké recenzie napísať, lebo sa normálne za seba hanbím, že takto pomaly píšem články. No ale teraz vám aspoň ukážem moje posledné dva mesiace a všetky knihy, ktoré som prečítala a získala. 



Apríl - prečítané knihy

Albert Marenčin - Básnici a rebeli
Karen Thompsonová Walkerová - Vek zázrakov 
Robert Goolrick - Spoľahlivá manželka
John Green - Kam zmizla Aljaška
Dan Wolley - Neotrasený
Lisa Wingateová - Listy do neba 
Egor Indiani - Rauš
Michal Hvorecký - Naum

Apríl bol celkom fajn, čo sa týka prečítaných kníh. Básnici a rebeli bol ešte recenzný výtlačok od vydavateľstva MarenčinPT. Táto kniha bola zaujímavým čítaním, no na druhej strane by asi nebavila každého. Svojimi informáciami o slávnych spisovateľoch, je však prospešná pre každého čitateľa.
 Do priemeru z týchto kníh zaraďujem Naum a Listy do neba. Naum je zbierka poviedok od Hvoreckého. Niektoré sa mi páčili a niektoré menej, niekedy som trochu s autorom súhlasila, inokedy vôbec. Zas je to len vec vkusu a či sadne monológ autora. Listy do neba bol recenzný výtlačok od vydavateľstva i527.net. Bola to kniha, od ktorej som očakávala oveľa viac a niektoré veci mi na nej vadila. Na druhej strane, boli tam i myšlienky, ktoré vedia upriamiť pozornosť na túto knihu. Teraz začnem so svojimi sklamaniami,  kam jednoznačne patrí kniha Spoľahlivá manželka. Recenziu na túto knihu som písala pre Plutonium.sk a je to jedna z najviac negatívnych recenzií. Určite ju nikomu neodporúčam a radšej siahnite po inej knihe. V tomto zozname budem pokračovať s  knihou Kam zmizla Aljaška. Možno ste fanúšikmi Johna Greena, mňa však nijako nezaujal a neprekvapil. Na druhej strane pre mňa bola veľkým prekvapením kniha Vek zázrakov, ktorá je zaujímavá témou a spracovaním. Samozrejme, že sa tam dalo ešte niečo doladiť , ale autorka má veľmi pekne našliapnuté. Ďalším milým prekvapením bola kniha Neotrasený, ktorá je skutočným príbehom a je to veľmi silno prežívaný príbeh doplnený aj fotografiami. Poslednou knihou za mesiac Apríl je Rauš. Pri tejto knihe mám také zmiešané pocity a aj preto ešte nebola napísaná recenzia. Tak uvidím ako sa nakoniec rozhodnem. 


Máj - prečítané knihy

Nick Spalding - Láska a bezsenné noci
Federica Bosco - Anjelská láska
Stacey Kade - Medzi nebom a zemou 1
Karel Čapek - Poviedky z jedného i druhého vrecka

V máji som mala maturitu a tak aj vyzerá ten počet knižiek. Nevravím, že som sa toľko učila, to určite nie. Jediný čas, ktorý som trávila učením bol počas akademického týždňa, ale namiesto kníh som sa viac venovala sledovaniu videí. Preto je aj počet nízky a zahŕňajú ho 4 knihy. Anjelská láska je posledná časť trilógie od Federici Bosco. Mne sa prvé dve časti veľmi páčili, ale táto mi prišla strašne predvídateľná a veľmi sa mi vlieklo aj čítanie knihy. Skôr táto kniha zaujme mladšie čitateľky a také väčšie romantičky. 
Poviedky z jedného i druhého vrecka je taká nečakaná knižka. Je malinká a tenká a obsahuje pomerne krátke poviedky. Ja pri poviedkach mám vždy problém, lebo nájdu sa tam dobré poviedky , ale ja musím nájsť aj tie horšie...to by som inak nebola ja. V tomto prípade som si aj vydýchla, lebo ma to bavilo a tie poviedky boli často aj zábavné. Takže plus pre knihu. 
Ďalšou vtipnejšou knihou je Láska a bezsenné noci, ktorú som musela mať!! Mne sa veľmi páčila jednotka, z tej som bola úplne namäkko a to isté som čakala aj od dvojky. No sklamalo ma to. Ja som čakala viac vtipných situácií a prišlo mi ich práveže málo. Na túto knihu budem robiť aj recenziu, tak tam to opíšem lepšie a obšírnejšie. Posledná kniha je Medzi nebom a zemou, prvá časť a táto kniha bola jedna z najväčších prekvapení, lebo som o tom ani nesnívala, že by sa mi mohla páčiť. Ja som si ju požičala len tak, že však uvidím. No a nakoniec som uvidela a hovorím si, že wau. Super knižka, aj keď za niektoré drobnosti som jej strhla hodnotenie, ale odporúčam. 

Čo sa týka nových kníh, tých nebude až tak veľa. Lebo keď nie sú peniaze, nie sú knižky a momentálne len začínam robiť...ale zas nebude tu prázdno, lebo predsalen mi nejaké pribudli. :) 

Recenzné výtlačky - vydavateľstvo Motýľ
Vydavateľstvo Motýľ mi poskytlo dve knižky a to Tajomstvo bábik a Tajomný gén Atlantídy. Tajomstvo bábik mám rozčítané a aj keď je to tenká kniha, číta sa veľmi náročne, pretože tá téma knihy je veľmi citlivá a psychicky ťažká. A na Tajomné gén Atlantídy sa veľmi teším. :D :D 


Druhú časť nových kníh tvoria také, ktoré som si požičala z verejnej knižnice. Ja som tam dala asi 3 knihy a Karla Čapka aj Robina Wooda chcem vrátiť, ale tretiu si chcem nechať, lebo s tou knihou mám už dajaké spomienky, hlavne tie keď som sa z nej učila na súťaž. A myslím si, že je celkom fajn mať nejakú knihu o svojom meste. ( aj keď je taká staršia) 



No a to je za tieto dva mesiace všetko. Nabudúce už spravím len za jeden mesiac, lebo takto písať dva je celkom aj náročné. Dúfam, že sa článok páčil a pochváľte sa s vašimi novými knihami. 


Komentáre

  1. Já jsem za květen přečetla pouze dvě knihy a to Hledání Aljašky a Bezpečný přístav. Obě se mi ale velice líbili. A rozečetla jsem V šedých tónech. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V šedých tónech by som si niekedy rada prečítala :) A máš pekný blog, kukla som si ho a určite sa naň vrátim :)

      Odstrániť
  2. Ja som v máji neprečítala nič a som z toho neuveriteľne nešťastná. Teraz sa to snažím dobiehať, ale aj mám toho stále akosi veľa, takže si aj ja musím ešte poriadne rozplánovať čas. :) Z kníh, ktoré si prečítala ty, som čítala iba Aljašku a Medzi nebom a zemou, z ktorej som aj ja bola tak veľmi prekvapená. Celá séria ma bavila a myslím, že je to najlepšia séria od Fragmentu. :) A aj ja som čítala Láska, kde si? a mimoriadne som sa na nej zabávala, a tak som teraz trochu sklamaná z toho, že druhá časť už nie je taká dobrá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja teraz musím ešte zohnať tretiu časť Medzi nebom a zemou, lebo tá mi už len chýba k prečítaniu celej série.
      Tak možno tebe zas tá druhá časť sadne lepšie..ktovie...mne to prišlo menej vtipné, ale to chovanie postáv sa nijako nezmenilo, stále sú to proste oni :D :D. A čo vravíš na Aljašku?

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…