Preskočiť na hlavný obsah

Tajomstvo bábik

Názov: Tajomstvo bábik, Autor: Denisa Martincová, Rok vydania: OR/SR-2015, Počet strán: 203, Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: skutočné príbehy, Hodnotenie-Goodreads: X, Moje hodnotenie:4.5/5

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Motýľ!!

Sú ľudia, ktorí všetko okolo seba menia na popol. Tento príbeh je o rodine, v ktorej takýto človek šikanoval každého jej člena. 

Študentka medicíny Barbora sa rozhodla, že už nebude mlčať a odhalí desivé tajomstvo ich rodiny. Prelomiť hradby mlčania jej má pomôcť denník, ktorý si založila ako dieťa, keď sa nemohla nikomu zdôveriť. K denníku priloží list pre matku na vysvetlenie, prečo tak dlho mlčala. Denník zabalí a zanesie ho k susedovi, ktorému ako jedinému dôveruje. Ani jeden z nich však netuší, že ich cesty sa v tú noc navždy rozídu. 

O tomto príbehu nikto nepočul. Nehovorilo sa o ňom, zostal pochovaný na dlhé roky. 

Postavila sa pred zrkadlo a pozerala sa do prázdnych očí. Svojich očí. Oči aj srdcia zneužitých detí zostávajú navždy prázdne.


zdroj




Tajomstvo bábik je kniha podľa skutočných udalostí, ktorá zobrazuje životy viacerých ľudí. Jej hlavou témou je poukázať na to, že koľké životy môže zničiť jeden pedofil a aké to má i iné následky. Z jednou hrdiniek je Tereza, ktorá žije so svojou mamou a starými rodičmi. K piatim rokom dostáva od svojho starého otca šatečky a tým začína jej utrpenie. Po mnohých rokoch, keď je jej matka mŕtva, takisto i starý otec a stará matka je vážne chorá, sa k nej dostane osobný denník jej tety. Myslím, že je dosť jasné, čo všetko sa z neho Tereza dozvedá. Jej starý otec bol pedofil a Terezka nebola jeho jedinou obeťou.

Táto kniha je (aspoň pre mňa) veľmi psychicky náročná, pretože to nie je len knižka, ktorú za pár hodiniek zhltnete. Všetko, čo si v nej prečítate vás nejakým spôsobom poznačí. Na jednej strane som s ňou mala strašné problémy, pretože ja som ju čítala vyše mesiaca a nevedela som sa prekusať cez nechutné scénky, na ktorých si dala autorka dosť záležať. Ja som prečítala jednu kapitolu a hneď som musela knihu odložiť. Ale zas na druhej strane je to kniha, ktorú len tak ľahko nenájdete. Pre mňa to bola prvá kniha, ktorá sa zaoberala takouto problematikou. A úprimne už len čítať o tom dá človeku strašne zabrať, nechcem si ani len predstaviť, čo to môže znamenať pre tie osoby, na ktorých je to páchané. 

Pri Tajomstve bábik budete cítiť hnev, znechutenie, smútok a pri konci aspoň takú-akú úľavu. 
Pri mnohých ľudských katastrofách sa človek pýta: PREČO? To bude veľakrát aj v tejto knihe..prečo si to nik nevšimol, prečo sa báli niečo povedať, prečo nehľadali pomoc? Na to sa žiaľ už nedá odpovedať, ale ja verím tomu, že keď sa o tom bude viac vravieť, viac písať, tak sa aj teraz ak sú tak týrané osoby ozvú. 

Nie je to ľahká téma na písanie, ani na čítanie. Keby mám na výber a znova by som sa rozhodovala, či si chcem prečítať takúto knihu, tak by som nad tým musela dlhšie uvažovať. Musím však pochváliť autorku, pretože vedela zaujať čitateľa a nevyskytovali sa tam zbytočné opisy a naťahovačky. Keď už boli opisy, tak boli napísané perfektne! Taktiež aj obálka je nádherná a veľmi dobre zobrazuje náladu knižky. Čo mne osobne nesadlo na knihe, bolo prehadzovanie postáv a veľakrát som nevedela, že kto je kto. Lebo chvíľu bola minulosť, potom súčasnosť, potom zas taká postava, že som aj zabudla, že bola na začiatku...v tomto som mala taký zmätok. 

Knižku odporúčam hlavne pre tú novú tému a poukázanie na problémy, ktoré často zostávajú hlboko skryté. Smutný ale krásne napísaný príbeh.
:( 

,,Čo to je, starký?" opýtala sa Terezka. Chcela si ruku vytiahnuť, ale Jozef ju silno držal. 
,,To je taký malý vtáčik. Vieš, keď ho nikto neľúbi, zomiera. Ale keď ho niekto hladká, bozkáva, tak rastie a je šťastný."
Naozaj, starý otec?"
Jozef už len prikývol a silnejšie zavzdychal. 
Terezka prekvapene povedala: ,,Naozaj rastie. Asi je šťastný, však? A čo papá taký vtáčik?" od prekvapenia zabudla, že je zima. Jozef jej zdvihol šaty a rukou jej siahol medzi nohy. 
,,No vieš, to je taký vzácny vtáčik. A on papá hlavne to, čo máš ukryté tu," priložil jej hrubé prsty medzi nohy a pošúchal jej to miesto. 


zdroj obrázka

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

MINIRECENZIE: Muž, který kradl rukopisy, Dokonalý pár, Ten dom je jedna veľká katastrofa

Po dlhom čase je tu opäť článok s minirecenziami. V tejto časti možno hovoriť o dvoch katastrofách a jednej celkom vtipnej vydarenej knihe. Veľmi ma teší, že zrovna tou vydarenou knihou, je kniha slovenského autora. Je celkom originálna a prekvapila už svojim názvom Ten dom je jedna veľká katastrofa. Čo sa však týka zvyšných dvoch kníh, nejde o žiadnu slávu. Kniha, ktorá sa hrá na detektívku - Muž, který kradl rukopisy a kniha, kde máte hneď po prvých stranách chuť zabiť najprv hlavnú hrdinku a potom aj samotnú autorku - Dokonalý pár. Poďme sa však na to pozrieť postupne. 

Ten pocit, keď si kupujete knihu,prečítate si dokonca anotáciu a pozdáva sa vám. Je to spojené s minulosťou, ide o dva príbehy v jednom, celkom to vyzerá na zaujímavú zápletku a môže to byť plné tajuplna, keďže je to aj detektívka. 
Ten pocit, keď knihu dočítate a nemáte to srdce ju hodiť do ohňa kvôli stromom, ktoré kvôli nej vyrúbali...
V tejto knižke máme hlavnú hrdinku, ktorá je neutrálna. Aspoň mne sa tak javila. …