Preskočiť na hlavný obsah

Urobila by som to zas

Názov: Urobila by som to zas, Autor: MK Chloe, Rok vydania: OR/SR-2011, Počet strán: 319, Vydavateľstvo: MarenčinPT, Žáner: román zo súčasnosti, Hodnotenie-Goodreads: 3, Moje hodnotenie: 4

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu MarenčinPT.


Čo sa skrýva za úsmevom krásnych dievčat v uniforme letušky, vôňa exotických korení, prach ďalekých ciest a tvrdá realita života v krajine, kde je veľa zlata – ale aj biedy a smútku ukrytých pod pozlátkou luxusu. Toto a aj pár iných zaujímavostí sa dozviete od autorky, ktorá sa prapodivnou náhodou ocitla na Blízkom východe a začala lietať pre prestížne arabské aerolínie. Príbehy, ktoré zažíva na palube lietadla, strieda s vlastnými, občas až príliš intímnymi spomienkami. 

Slovenka, ktorá žije a pracuje ako letuška v Spojených arabských emirátoch. Je mladá, slobodná a hľadá lásku.


zdroj



Pred tým ako som išla čítať knihu, tak som si samozrejme prešla aj pár názorov na internete. Väčšinou boli také priemerné a o to väčšie prekvapenie ma však čakalo, keď som knihu dočítala. 

Rozprávačom deja je mladá Slovenka, ktorá pracuje ako letuška v Spojených arabských emirátoch. Už len táto vec je na knihe podľa mňa veľmi zaujímavá. Okrem toho, že sa ako čitateľ dozviete o množstve vecí z iných kultúr, o práci letušky či spolužití s inými národnosťami, príbeh zachytáva aj osobné problémy a bôly. 

Dej sa prelína a to počas pobytu na Slovensku a v práci. Do tej práce sa zahŕňa nielen prechodný (domov) ale aj lietanie po celom svete a pobyty v rôznym metropolách. Najväčšie ťažkosti prežíva hrdinka v láske, v ktorej jej stroskotáva dlhoročný vzťah. Napriek tomu sa snaží byť silná a nepoddať sa smútku a bolesti. No i tak pociťuje úzkosť. Nie je to však jej jediné sklamanie. Množstvo ľudí do života človeka príde, no máloktoré priateľstvá aj vydržia. Aj ten najlepší priateľ môže sklamať...
V knihe uvidíte množstvo vzťahov, ktoré prežila hrdinka a netýkajú sa samozrejme len lásky. Na jednej strane autorka rozpráva skoro celú knihu na túto tému, no skrýva ju do jednoduchých príbehov bežného človeka. Preto som ani nemala pocit, že sa to točí stále o tom istom. Spôsob akým to je napísané, ma veľakrát ťahal späť ku knihe. 

Jedným z takých "ťahačov" boli aj opisy pre mňa úplne neznámej krajiny a kultúry. Z tejto knihy som si odniesla aj aké-také predstavy o ľuďoch, čo tam žijú, čo nosia, ako trávia svoj voľný čas. Čo mi trošku chýbalo bolo viac opisov miest, kam chodila na pracovné cesty. No ale veď môže jej vyjsť aj ďalšia kniha o tom. :) 

Ako najväčší plus by som zvolila jednoduchosť a úprimnosť, ktorú autorka zvolila. Keď som čítala, tak som mala pocit, že hlavná hrdinka sedí oproti mne a všetko mi rozpráva sama. Mala som z toho taký dobrý pocit, lebo to bolo osobnejšie. 
Ak máte radi ženské romány, ktoré sú aj trošku inakšie a zachytávajú kultúru iných národov - určite je to knižka aj pre vás. 
-Vďakabohu, že si tu,-zasmiala som sa kŕčovito.
Ale aj tak, aj napriek tomu, že som nebola sama, má príchod do bytu zarazil...Moja sestra skutočne nič nevynechala - čo bolo v rozpore s jej povahou. Poctivo zbalila všetko, o čom si myslela, že je moje. Môj domov, moje sny...
Mala som pocit, že mi pukne srdce. Sadla som si na terasu a zapálila si cigaretu, na očiach slnečné okuliare. Akoby mohli zakryť tú bolesť, čo bola vnútri. Akoby mohli...panebože, moje srdce...tá bolesť, tá bolesť...
Dodnes ju cítim, keď si na to spomeniem. 
.............................................................
-Kto má krásu v srdci, vidí krásu všade, -povedal mi nedávno- lebo krása je všade. Ak si smutný, vidí sa ti smutný celý svet. Môžeš byť v dave miliónov ľudí a si sám. Ale ak ťa niečo napĺňa, môžeš byť v prázdnej izbe, a predsa sám nie si. 

zdroj obrázku

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …