Preskočiť na hlavný obsah

Už sa krotím v knihách

Opäť som sa zatúlala do knižníc. Tentokrát to bolo hlavne preto, lebo by mi už hrozili pokuty, ak by som nevrátila knihy načas. Neviem, čo sa mi v poslednom čase stalo, ale keď som si zobrala domov knihy, najprv som ich chcela prečítať, len potom to zo mňa opadlo. Tak to aj skončilo, že z piatich kníh som prečítala dve a ostatné, neprečítané som vrátila. Aj som premýšľala, že by som si predĺžila čas požičania, no keď som sa na tie knihy pozrela, tak som vedela, že možno ani za ten predĺžený čas to neprečítam. U mňa v meste som si jednu predĺžila, lebo je to druhý diel a to je jediný dôvod. 


Keď som už však v tých knižniciach bola, tak som si aj niečo požičala. No som na seba hrdá, pretože sa jedná dokopy len o štyri knihy. Začnem s knihami zo zámskej knižnice. 

Tá malá čierna knižka v dosť úbohom stave je Shakespeare a jeho Macbeth, čo je tragédia. Do konca čítania mi chýba už len nejakých desať strán, takže dnes to zrejme už dočítam. 
Dieťa 44 som si vzala, lebo si chcem pozrieť film, aj keď nie som si úplne istá, či to bude kniha pre mňa, no aspoň to skúsim. 

A teraz knihy z nitrianskej knižnice. 

Prvé, čo mi padlo do oka bol Pútnik z Compostely. Nepatrím k nejakým veľkým fanúšikom Paula Coelha, no v tej chvíli som mala chuť na nejakú jeho knihu. A tiež ju mám rozčítanú, tak uvidím, či sa mi bude páčiť. Druhou knihou je krátky životopis Antona Peduánskeho, ktorý bol mníchom vo františkánskom ráde a je svätý. To som prečítala ešte po ceste domov z Nitry, takže naozaj je to kratučké a skôr pre takých, čo o tomto človeku nevedeli nič, pretože je to dosť okrajové rozprávanie. A vlastne sa ku mne dostala náhodou, lebo som vyberala inú knihu, no táto padla na zem a zaujala ma. Tú druhú som nakoniec nevzala. 

A posledná kniha, ktorú mám ešte doma je Proroctvo. Veľmi sa na túto knihu neteším, no som zvedavá, či aspoň niečo autorka zmení vo svojom písaní. Vlastne jednotka sa mi nepáčila, čo uvidíte aj v recenzii, ktorú mám napísanú vo worde, no zatiaľ na Bloggeri nie je. 


A to sú všetky kúsky. Normálne sa teším, že ich je tak málo, pretože ich aspoň všetky stihnem prečítať. A po tom, čo som musela vrátiť tri, čo som ani nezačala čítať, už si budem veľmi vážne vyberať knihy, ktoré naozaj viem, že chcem. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …