Preskočiť na hlavný obsah

Proroctvo

Názov: Proroctvo, Origin. názov: Requiem, Autor: , Preklad:Michal Jedinák , Rok vydania: OR-2011/SR-2014, Počet strán: 320, Vydavateľstvo: Ikar/Yoli, Žáner: pre násťročných, Hodnotenie-Goodreads: 4.16 , Moje hodnotenie: 1



Nina Greyová sa iba nedávno zotavila z nebezpečného konfliktu s peklom, a už je nútená deliť si čas medzi štúdium na Brownovej univerzite a spoločnosť Titan Shipping. Nastúpila do firmy ako praktikantka, aby v jej vedení neskôr nahradila zosnulého otca. O jeho násilnej smrti sa jej sníva každú noc, zároveň ju trápi pocit viny, že jej dobrý kamarát Ryan kvôli nej odišiel bojovať do Afganistanu, a Claire, sestra jej budúceho manžela Jareda, musela letieť za oceán, aby Ryana chránila. Nina nepovažuje nočné mory za svoj najväčší problém, lenže v tom sa veľmi mýli. 
Jared sa zo strachu o Ninin zhoršujúci sa zdravotný stav rozhodne Shaxovi ukradnúť pekelnú bibliu, aby v nej vyhľadal odpoveď, ako priateľke pomôcť. V boji s novým nepriateľom, ale po boku nových priateľov sa naplnia jeho najstrašnejšie obavy. Zúfalý mladík stojí pred ťažkou voľbou: buď na vlastnú päsť bojovať proti peklu, alebo rozpútať vojnu s nebom. 


zdroj



Snažila som sa nájsť neromantickú časť :P



Proroctvo je druhý diel fantasy trilógie o poloanjeloch a ľuďoch. Nina a Jared sa snažia žiť normálny život, no okolnosti okolo nich to nedovoľujú. Stoja medzi nebol a peklom, no žiadna pomoc neprichádza. Na všetko sú sami. Zhoršenie situácie príde po tom, keď sa dozvedia, že Nina je spomenutá v "pekelnej biblii" v dajakom proroctve. Nikto však nevie, čo presne sa tam píše. Peklo je rozhodnuté zabiť Ninu i Jaredovu rodinu. Prichádza veľký boj. 

Veľký posun oproti jednotke som nespozorovala. Práveže sa to ešte zhoršilo. Nina mi bola veľmi, veľmi, veľmi nesympatická. Samozrejme, každý ju obskakoval, ona bola tá najlepšia a najdokonalejšia bez najmenšej chybičky. Rodina Jareda bola zas neprekonateľná a nezraniteľná (smrtelne). Mohol by ich ešte aj Marvel obsadiť a zločincov by hneď všetkých pochytali. Nastal však moment kedy som si myslela, že autorka z týchto otravne dokonalých "ľudí", "poloanjelov" spraví postavy stráviteľné čitateľom, no ona ich samozrejme všetkých oživila. Zrejme je hneď vidieť, ako mi to liezlo na nervy. Aspoň trochu inšpirácie by si mohla vziať od G.R.R. Martina, keď má tak otravné postavy. A samozrejme, že nemala dosť superúžasných postáv s nadprirodzenými schopnosťami, preto zneužila aj obyčajných ľudí. Z Kim, kamarátky Niny, spravila zrazu pancier proti démonom, Ryan sa dal do vojska a tam zachraňoval každého vojaka jedna radosť a vždy mu pritom išlo o život. A zomrel? Nie. Nina sa len začala učiť bojové umenia, ale samozrejme, že jej to išlo. Ale jedna dobrá správa je, že Beth zostala normálnou, aj keď tak trošku mimo hry. 

Narozdiel od jednotky sa dej skoro vôbec neodohráva na univerzite a čas ide oveľa rýchlejšie. Väčšinu času Nina strávila vo svojej zdedenej firme alebo s Jaredom. A znovu sa opakujú romantické výlevy medzi ňou a pánom dokonalým. Bez týchto sladkých scén, by to proste nebola kniha McGuireovej. 

Prechádzam však k najpodstatnejšej časti tejto knihy a to je samotné proroctvo. Chápem, že ľudská myseľ je schopná vymyslieť hocijakú kravinu, ale pre mňa toto bolo až moc. A v podstate je mi z toho na smiech. Niečo tak absurdné som ešte nečítala a fakt som mala dosť. Nemám nič proti tomu, keď vymyslia nejakých poloanjelov a rôzne nadprirodzené bytosti, keď k tomu spravia pekný príbeh. No toto my prišlo ako výsmech. Asi k tomu viac ani už nenapíšem. 

Ospravedlňujem sa všetkým fanúšikom tejto spisovateľky, no žiaľ pre mňa je to katastrofálna autorka a jej knihy mi nesedia. Úprimne ani neviem za čo, som jej dala ten jeden bod. Asi preto, že sa to celkom rýchlo čítalo, ale inak nič. Ja som žiaľ taký expert, že čo sa páči iným, mňa nenadchne. 



Komentáre

  1. Super recenzia. :D Ja som od autorky nič nečítala, ale ani neplánujem. (Asi dobre robím, že? :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, podľa mňa dobré rozhodnutie. Ja len nechápem, lebo od viacerých ľudí som na to počula kritiku, že jak to môže mať také dobré hodnotenie na GR.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …