Preskočiť na hlavný obsah

Zoznam zákazov


Názov: Zoznam zákazov, Origin. názov: The never list, Autor: Koethi Zanová, Preklad: Henrich Chládek , Rok vydania: OR-2013/ČR-2013, Počet strán: 285, Vydavateľstvo: Ikar, Žáner: psychologický triler, Hodnotenie-Goodreads: 3.59 , Moje hodnotenie: 3


Najlepšie priateľky Sarah a Jennifer sa celé roky riadia zoznamom, ktorému hovoria Zoznam zákazov. Sú to pravidlá, ktorých sa musia za každú cenu držať, aby sa vyhli nebezpečenstvu. Napriek svojim vycibreným inštinktom však jedného večera nasadnú do nesprávneho taxíka a to má pre ich život tragické následky. Tri roky ich s ďalšími dvoma dievčatami väzní v pivnici šialenec so sadistickými sklonmi. 
Po úteku zo zajatia Sarah strávi nasledujúcich desať rokov vo svojom byte, takmer z neho nevychádza. Zotavuje sa z utrpenia a usiluje sa vrátiť do normálneho života. Osamelá sa skrýva pod novým menom a nie je schopná zmieriť sa s faktom, že jej najlepšia priateľka Jennifer sa z pivnice nevrátila. Ich únosca však čaká na podmienečné prepustenie a Sarah už ďalej nemôže ignorovať zvrátené listy, ktoré jej posiela z väzenia. Akoby jej v nich ponúkal záhadné odkazy, ktoré môže pochopiť len ona. Ak by sa však ukázali ako reálne, mohli by ho udržať za mrežami. 
Sarah sa napokon rozhodne vzoprieť svojmu strachu a čeliť aj nepochopiteľnej nevraživosti ďalších dvoch obetí. Na vlastnú päsť sa vydáva pátrať po minulosti. Ocitne sa vo svete plnom zvráteností, narazí na tajný spolok a záhadný výskum zaoberajúci sa mučením. Postupne odhaľuje záhadu, ktorá je oveľa desivejšia ako jej najhoršie predstavy. zdroj





Sarah a Jennifer sú asi najviac bezpečnostne zaistené osoby. Svoj celý život zapisujú štatistiky a dôsledky rôznych katastrof. V jeden večer sa stane, čo by nikto nečakal. Porušia svoj zákon (síce len malinko) a dostávajú sa do obrovských problémov. Ich učiteľ ich drží uväznené v pivnici rodinného domu, odkiaľ sa nemajú ako dostať. Skúša na nich rôzne vedecké a hlavne neľudské pokusy. Nakoniec sa odtiaľ Sarah dostane, no bez Jennifer. Pod novým menom a s dávkou odvahy sa ju pokúša po niekoľkých rokoch nájsť. Je presvedčená o tom, že Jennifer je už mŕtva, no i tak sa nevzdáva. Ocitá sa však opäť v problémoch a má to blízko k opakovaniu sa histórii. 

Kniha, ktorá ma hneď na prvý pohľad zaujala ešte dávno. Po prezretí knižného traileru ma nalákala ešte viac. Čakala som niečo temné a strašidelné. 

Hneď od prvých strán som vedela, že som sa zmýlila. Sarah sa v podstate len vracala myšlienkami do histórie, aby čitateľovi priblížila svoju minulosť a tiež, aby pochopil jej konanie. Miešanie histórie a súčasnosti by mi vôbec nevadilo, len keby ma to vedelo vtiahnuť do deja :( 
Márne som sa pokušala celý čas čítanie, nedokázalo ma to natoľko zaujať. Možno vás ani neprekvapí, že niektoré veci sa dali predvídať. Bola to moja prvá skúsenosť so psychologickým trilerom, ale nedopadla zrovna najlepšie. 

Myslím si, že trailer k tejto knihe prehnali a úplne nepasuje k deju knihy. Nebolo to strašidelné, možno skôr miestami nechutné. No nečakali by vás potom žiadne nočné mory! Na druhej strane som však aj rada, že som zakusla aj do tohto žánru. Aspoň som s ním získala novú skúsenosť. Nemyslím si, že by som sa teraz od neho odvrátila, len mi úplne nesadol štýl, akým bola kniha napísaná. Inak sa mi celkový nápad páčil a aj postavy. 





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …