Preskočiť na hlavný obsah

Šálku čaju a slovenskú knihu prosím...Vianoce a spisovatelia :)

12
Blížia sa Vianoce a preto je asi aj logické, že jedna časť Šálky čaju a slovenskú knihu prosím, bude venovaná zrovna tomuto sviatku. Slovenskí autori odpovedali na 4 vianočné otázky:

1.       Oddeľujete si ešte v dnešnom konzumnom svete duchovnú a materiálnu hodnotu Vianoc?
2.       Na čo sa najviac tešíte na Vianoce?
3.       Ako vyzerá váš sviatočný deň?
4.       Čomu sa najviac potešíte pod stromčekom?

Nezľaknite sa však dĺžky tohto príspevku, lebo je dosť veľa spisovateľov, ktorí sa radi podelili o svoje odpovede :P 
( Varáčková, Rimová, Šulajová, Novysedláková, Macháčová, Hamarová, Benková, Ondriová, 

Ölvecký, Kutišová, Antalíková, Wurm, Šulková, Rúčková ) 




1. Áno, pre našu rodinu sú Vianoce v prvom rade kresťanský sviatok.

2. Na všetko.

3. Chaoticky, pri hrncoch a tak... ale aj tak mám Vianoce rada. Sme ako rodina spolu, tešíme sa na večer, ideme všetci do kostola a máme k sebe tak akosi bližšie.

4. Spoločnosti detí a manžela. Darčeky sú už len bonus, na ktorom až tak veľmi nezáleží.
.................................................................................................................................................................
1. Vianoce pre mňa znamenajú byť s ľuďmi, ktorých milujem. Duchovná pohoda je pre mňa to najdoležitejšie. Rodina, prevoňaný byt a chutné jedlo... Materiálna hodnota neznamená nič, ak človek nie je milovaný.

2. Že nás je v rodine o jedného viac. Môj mladší synovec oslávi na Štedrý deň svoje prvé narodeniny. Jeho usmievavá tvárička je ten najkrajší darček. Teším sa na medový krížik, ktorý otec – hlava rodiny, natrie cesnakom na čelo všetkým členom. Teším sa na rodinu, Popolušku a Perinbabku.
3. Dodržiavame tradície, ktoré milujem a bez nich Vianoce u nás nemôžu existovať. Začína sa to umývaním v lavóriku so studenou vodou a mincami. Studená pre zdravie v nasledujúcom roku, mince pre materiálne zabezpečenie a my sme si k tomu pridali vlastný dodatok – do lavórika vkladáme mince z rôznych krajín, aby sme aj v nasledujúcom roku mali možnosť cestovať a spoznávať krásy sveta. A potom zapálime vianočnú sviečku, dostaneme na čelo spomínaný krížik, pomodlíme sa a začíname maškrtiť. Pred každým chodom jedla máme symbolický prípitok. Po večeri najmladší člen rodiny sfúkne sviečku a ide sa k stromčeku, koláčikom a rozprávkam.

4. 
Svoj darček dostávam predčasne už takmer mesiac v podobe krásnych správ od mojich čiteteľov. Sú to reakcie na moju novinku Bludisko. Som rada, že sa ľuďom páči a delia sa so mnou o svoje dojmy a pocity pri čítaní. Ale som trochu neskromná – pod stromčekom si prajem nájsť stolovú hru Scrabble.
 ..............................................................................................................................................................
1. Pre mňa sú Vianoce najmä o atmosfére a spoločnom čase s rodinou. Nebavia ma nákupy, ale tie vianočné celkom môžem, hlavne balenie darčekov je pre mňa sviatok. Bolo však aj obdobie, kedy sme si nedávali vôbec nič a iba sme si vychutnávali to, že sme spolu, rozprávky, vianočnú atmosféru. Myslím, že to mám pol na pol – na polnočnú omšu napríklad nechodím.
2. Na atmosféru. Rada robím vianočnú výzdobu, zdobím stromček, mám rada vône vianočných jedál,  koláčov (rada pečiem), rozprávky, a, samozrejme, štedrovečernú večeru. Vždy mi je ľúto, keď je po, zakaždým si vravím, „ach, a zase o rok“. Najlepšie sú asi tie prípravy na Vianoce, samotné Vianoce veľmi rýchlo ubehnú.
3. Ráno 24ho vyberieme umelý stromček, ktorý sme kúpili v roku 1994 a stále je krásny, zdobíme, v kuchyni sa varí kapustnica, opekance, ryby, obedujeme však buď hotovú polievku, alebo dojedáme staršie jedlo (lebo pôst :D) a do večera hladujeme. Pomedzi to idem do lesa so psom aspoň na hodinu, takže mi vytrávi viac než dosť a hypnotizujem koláče. Večeriame asi o piatej, štedrovečerné chody máme ako Semokovci v Džínsovom denníku, takže čitatelia budú vedieť.  A potom rozprávky a rozprávky :)
4. Ťažko povedať. Najväčšiu radosť mi robia knihy a rada sa nechávam prekvapiť. Hlavná je pre mňa tá jedinečná atmosféra.
..................................................................................................................................................................
1. Čím som staršia, vnímam Vianoce hlavne z pohľadu rodinnej pohody, najviac sa teším na to, že budeme celá rodinka spolu. Darčeky sú úž len taký milý bonus a stačí mi maličkosť. Keď som bola dieťa, boli samozrejme najdôležitejšie darčeky, chcela som ich čo najviac. :)
2.  
Svoju mamu a  otca, ktorí prídu z východu (bývam v Bratislave), brata (ktorý príde z Anglicka) a na radosť môjho trojročného synčeka, keď si bude rozbaľovať darčeky!

3.  
Doobeda väčšinou s mamou pripravujeme zemiakový šalát, tesne pred večerou sa vypraží ryba,  večeru začíname modlitbou.  Pod tanier si dávame peniaze. Nasledujú oplátky potom opekance s makom, šalát s rybou. Na stole nechýbajú ani figy a ovocie. Keď som bola dieťa, tak som celý deň pozerala vianočné filmy. Dnes ich mám už len ako kulisu pri prípravách večere, ale aj tak si to viem poriadne vychutnať – tú vianočnú atmosféru.

4. Nemám nijaké špeciálne želanie, čo sa týka darčekov. Najviac ma vždy poteší dobrá kniha.
...................................................................................................................................................................
1. Áno, stále. Mrzí ma, že častokrát len v predvianočnom čase si mnohí uvedomujú, že počas roka zabúdali na ľudí, ktorí im boli vždy oporou. Čiastočne je to tým, že žijeme uponáhľanú dobu, ale čaro Vianoc nám, našťastie, ponúka šancu v našich vzťahoch veľa napraviť a zmeniť. Podľa mňa nie je dôležité, čo komu kúpime, ale na kom nám v skutočnosti záleží.

2. Milujem Vianoce, ale najmä to obdobie pred nimi. Užívam si atmosféru vianočných trhov a premýšľam, čím obdarujem mojich najbližších. Od začiatku decembra nakupujem darčeky, pečiem koláčiky, medovníky, vyzdobím celý byt.

3. Žiaden zhon, ani stres. Stromček stojí, ihličie rozvoniava, koláčiky odpočívajú vo veľkej škatuli. A tak dopoludnia navarím večeru a prestriem štedrovečerný stôl. Nezabúdam na šupinky z kapra, jablko na rozkrojenie a miesto navyše, nielen pre prípad, že by sme dostali nečakanú návštevu, ale ako úctu k najbližším, čo už s nami viac nie sú. Skôr ako zapálime sviečky, ideme sa ešte prejsť do Horského parku.

4.  Nedávno ma dojala nemecká reklama, kde starý rodič rok čo rok slávi sviatky sám. Až fingovaná správa o jeho smrti dá rodinu dokopy. Akoby sme zabúdali, že viac ako darčeky sú tí, ktorých obdarúvame. Úprimne, najviac sa teším tomu, že sa zíde celá rodina.
..................................................................................................................................................................
1.        Už mám dospelé deti a myslím si, že u nás duchovná hodnota úplne prevalcovala tú  materiálnu. Nie žeby sme sa neobdarovali, ale darčeky už nie sú prioritou. Keď boli decká malé, nevedeli sa dočkať, kedy skončí večera, aby sa mohli rozbehnúť k stromčeku. Dnes je pre nás všetkých najdôležitejšia práve tá večera. Dlho stolujeme, rozprávame sa a máme túžbu, aby ten večer nikdy neskončil. Myslím, že všetci vnímame, že Vianoce nie sú o darčekoch, jedle, stromčeku, ale o ľuďoch, ktorých miluješ a ktorým na tebe záleží, že je to o atmosfére a duchu tých dní.

2. 
Práve na tú neopakovateľnú atmosféru a na to, že budeme zase celá rodina spolu.

3.    Od rána, za výdatnej pomoci mojich dievčat,  sa zvŕtam v kuchyni a v tento deň mi to vôbec , ale vôbec nevadí. Púšťame si krásne koledy. Milujem tú nezameniteľnú vôňu a atmosféru, ktorú zažívam len a len na Štedrý deň. Okolo 18 hodiny si sadáme k štedrovečernému stolu. Po dlhočiznom stolovaní, rozbaľujeme darčeky. Je to čarovné, lebo každý si dá námahu s vyberaním darčekov. Často sú to maličkosti, ale vyberané s láskou.

4.
      Moje decká ma vždy prekvapia niečím originálnym, ale najväčšiu radosť mám aj tak zo vzájomnej prítomnosti a ich radosti.
..................................................................................................................................................................
1. Pre mňa sú Vianoce sviatkom rodiny, spoločných stretnutí a pohody. Vychutnávam si ich naplno, venujem sa iba rodine a príprave na Štedrý deň, vypínam telefón a absolútne z hlavy vypúšťam pracovné povinnosti.

2. Na vypnutý telefón :) A na množstvo rozprávok v televízii. Počas roka sledujem v televíziách od rána do noci  v podstate len spravodajské relácie, tak si vianočný oddych takto vychutnávam dvojnásobne.

3. 
K rodičom prichádzame všetci súrodenci pár dní pred sviatkami, pomáhame s prípravami... Tento rok sa špeciálne teším na pečenie medovníčkov, lebo synovia mojej sestry Adamko a Jakubko sú už vo veku, keď to budú vnímať viac než vlani, majú dva a tri roky, takže budeme spoločne vykrajovať, zdobiť... Na Štedrý deň spoločne raňajkujeme, chystáme sviatočný obed i večeru, no a pri večeri sa tešíme na medové oblátky, krájanie jabĺk, ale aj neodolateľnú hubovú polievku našej maminy, perfektný zemiakový šalát s rybou a množstvo koláčikov. 

4. 
Zázraku lásky – že sme pri ňom spolu všetci, celá rodina, zdraví a v pohode.
..................................................................................................................................................................
1. V tomto ma dosť zmenil a ovplyvnil môj manžel, ktorý si zakladá práve na ich duchovnej hodnote. Vždy si klope o čelo, keď v predstihu spomeniem darčeky alebo nákupy, na všetko má čas, nič nerieši, vraj je to hlavne o pohode, o tom, že si spolu sadneme za stôl a podobne. Keby bolo podľa neho, Vianoce sú len o spoločne strávenom čase, koledách,  jednoduchom stromčeku bez nejakých okázalostí a akýchkoľvek okrás a hlavne  zbytočne predražených darov. Jemu stačí, že nemusí do práce a užíva si voľno presýtené vôňou dobrého jedla a koláčikov. A v poslednom čase to stačí aj mne :-) A jasné, je to aj o tom, že sme k sebe všetci oveľa milší a sekáme dobrotu. Hlavne deti :D.

2. 
Na medovníky. Na to, ako si ich spolu s dcérou upečieme, vyzdobíme. Jedna várka pritom padla už v októbri :-), veď Vianoce môžu byť každý deň... Teším sa tiež na to, že vôbec prvýkrát si pripravíme Štedrú večeru sami, nakoľko sme roky predtým vždy boli pri rodičoch či svokrovcoch. Budú to také naše prvé intímne Vianoce len v tom najužšom kruhu, nemôžem sa dočkať, ako si ich atmosféru vychutnáme.

3. 
Ako bude vyzerať... Dosiaľ bol vždy spojený s cestovaním do rodného mesta, behaním od jedného stolu k druhému a preplneným žalúdkom lebo sme nikde nechceli odmietnuť  pripravené vianočné jedlá. Teraz to bude pokoj, vôňa vlastnej kapustnice a hubovej mačanky, vyprážaného filé... Stôl so sviečkami, jabĺčkom, cesnakom, oblátkami s medom. Nebudem vyvárať už od rána, to v žiadnom prípade, som rýchly kuchár, všetko si zbúcham popoludní, dovtedy sa vyvalím pri telke a dám si z vanilkových rožkoch, medvedích tlapiek a medovníčkov.

4. Zdraviu a šťastiu pre celú našu rodinu. Nič viac nepotrebujem, všetko mám. Znie to možno zvláštne, ale s manželom sa na Vianoce neobdarúvame. Všetko dávame našej dcére,  radšej sebe odoprieme, aby bola jej radosť maximálna. Zdá sa nám zbytočné obdarovať aj seba navzájom, lebo tak robíme celý rok :-)
...................................................................................................................................................................
1. Vianoce pre mňa znamenajú lásku a dobro v tej najčistejšej koncentrácii. Znamenajú pre mňa chvíle radosti a pokoja v kruhu najbližších. Samozrejme, že si pod stromčekom každý nájde aj niečo materiálne, nejaký darček, čo ho poteší, no môcť sa podeliť o svoju radosť s niekým, je na tom to najkrajšie.

2. Najviac sa teším na tú čarokrásnu atmosféru a svojich blízkych. Celá rodina bude spolu, a nech budeme robiť čokoľvek, či pozerať rozprávky, čítať knihy, leňošiť alebo vybehneme do lesa na prechádzku, najdôležitejšie je, že si budeme spolu užívať pokoj a pohodu.

3. Na Štedrý deň varíme kapustnicu, pripravujeme zemiakový šalát, obalíme rybie filé, pečieme pupáky. Každý z nás priloží ruku k dielu. Poobede ideme do kostola na Služby božie s programom pre deti, na ktorých každoročne vystupuje aj náš syn. Po návrate domov vypražíme rybu a sadáme si k štedrovečernému stolu.  Po večeri svorne čakáme Ježiška, či nám aj tento rok okrem lásky a pokoja prinesie nejaký darček pod stromček. A keď zaznie zvonček, vieme, že u nás určite bol. :)

4. 
Pod vianočným stromčekom sa najviac poteším rozžiareným očiam mojich blízkych, keď si tam nájdu niečo, po čom túžili. Nie je nič krajšie ako niekoho obdariť, urobiť niekomu radosť, urobiť ho šťastným.
 ..................................................................................................................................................................
1. Ja veľmi nerada nakupujem a ani nemám rada tie dlhočizné rady v obchodoch, keď sa ľudia predbiehajú, kto si čo uchmatne do košíka. Nakupuje sa toho priveľa a množstvo stravy aj iných vecí vychádza zbytočne navnivoč, ľudia si ich často ani nevážia. Aj menej je niekedy viac. Ja sa skôr zameriavam na to, že budeme všetci spolu, nikto nebude rozlietaný po školách či robote.  Síce mi je ľúto, že veľa pre mňa dôležitých ľudí tu už s nami nie je a tak v srdci aj pri stole navždy zostane prázdne miesto, ale možno práve preto si viac vážim prítomnosť milovaných ľudí ako predstavu Vianoc pod znením množstva hračiek, hŕby oblečenia,  jedla, ktoré sa v domácnostiach tak či tak nevyužije... Všetky tieto pozemské veci, keď sa minú alebo pokazia, dokážu ich nahradiť iné, novšie, ale keď stratíte a premrháte príležitosť stráviť pokojný čas v kruhu rodiny, táto možnosť sa vám už nemusí nikdy naskytnúť. Aj Ježiško, keď sa narodil, bol „iba“ v maštaľke a mal okolo seba veľa tých, čo ho ľúbili. :)

2. 
Asi na to, že budem môcť aj s celou rodinou beztrestne pozerať všetky rozprávky v TV rad radom, dlho spať a budem mať chvíľku čas iba pre seba a svoje záľuby. A ak by náhodou nasnežilo, tak na tie romantické prechádzky v bielom šate. :)

3. 
Ako vyzerá náš sviatočný deň? Povedala by som, že hekticky. U nás sa vždy na poslednú chvíľu pečú nejaké koláče, varia zemiaky, robí šalát, smaží ryba, medzitým sa ešte čo-to upratuje... So sestrou chodíme do kostola po Betlehemské svetlo, ktoré potom berieme aj na cintorín, aby sme všetkým našim blízkym trošku osvetlili Štedrý deň týmto výnimočným svetlom.  Po návrate nachystáme sviatočný stôl, prezlečieme sa do slávnostnejších šiat a riadne upravení si sadneme ku stolu. Nasledujú všetky vianočné tradície, ktoré dodržiavame, odkedy sa pamätám (hádzanie orechov do kúta, prekrajovanie jabĺčka, medový krížik na čelo...) a potom zjeme všetko, čo sa nám zmestí. :) Po večeri ideme skontrolovať, či si na nás Ježiško spomenul a deň zakončíme Polnočnou omšou.

4. 
Z materiálnych vecí mi rozhodne urobí radosť knižka podľa vlastného výberu a nejaké obyčajné, k bežnému životu potrebné, veci. Ale najviac ma poteší, keď sme všetci pokope a hlavne zdraví, aj keď to možno znie ako klišé. No predstavte si, že ste chorí - viac či menej vážne - nič vás vtedy poriadne neteší. Ale kým vás nič nebolí, stačí vám i pohľad na svoju spokojnú rodinu, to, že ste pokope a ste šťastní najviac na svete. :) To by som tiež rada zaželala všetkým ľuďom, nech si užívajú prítomnosť tých, ktorých ľúbia, kým ich majú, strávia s nimi toľko času, koľko sa im dá. A tiež všetkým čitateľom prajem, nech vianočné sviatky prežijú príjemne, pretože sú to magické a trblietavé dni a práve počas nich by si ľudia mali byť bližší. A potom aj počas celého roku. :)
...................................................................................................................................................................

1. 
Snažím sa, aj keď v dnešnej dobe špičkových telefónov, notebookov a inej úžasnej techniky je to ťažké. Vianoce na nás už v obchodoch vyskakujú od novembra, ešte sme ani našim blízkym na hroboch nezapálili sviečky.... Nenakupujem veľa, ani sa s darčekmi nestresujem To, čo človek nevyhnutne k životu potrebuje si nakúpi počas celého roka.

2. Teším sa na svätý pokoj. To je to na sviatkoch to najvzácnejšie. Nesledovať žiadne hodinky, najlepšie ani dni, nikam sa nenáhliť. Jesť a spať! Paráda, nie? Teším sa na deti, budem ich mať  obe spolu chvíľku doma.    

3. Zvykli sme sa  presúvať od jedných rodičov k druhým. Ale najviac sa mi páčili Vianoce, keď prišli moji a manželovi rodičia k nám. Veľa ľudí a veľký prestretý stôl. Minulý rok nás bolo pri stole o jedného- môjho otca – menej. Prestreli sme aj pre neho, veď kde by inde mal byť, ak nie s nami? Prestrieme mu aj tento rok.  Večera je viac menej klasická, vyprážaný kapor a šalát, do ktorého namiesto majonézy dávame biely jogurt a na menšie kocky nakrájané jablká. Skúste, je to osviežujúce, ľahké a chutné.  

4. Potešilo by ma keby som našla pod stromčekom svojich schudnutých 5(?) kíl, zopár omladzujúcich zákrokov  estetickej medicíny...  Ale nie, žartujem,  čo by som s tým robila?! Poteší ma, asi vás prekvapím, kniha, anjel, sviečka, kameň a nemusí to byť práve briliant, aj keď teda, ten ešte vo svojej zbierke nemám :)
Srdečne vám všetkým prajem pekné, voňavé a pokojné vianočné sviatky.  Nech sa vám splní všetko, po čom vaše srdce a duša túži! 
...................................................................................................................................................................
1. Práve tá duchovná stránka Vianoc má pre mňa najvyššiu hodnotu. Ale na druhej strane rada poteším mojich najdrahších darčekom.
2. Na moju rodinu a na ich šťastné tváre, keď spolu sedíme pri štedrovečernej večeri alebo pri stromčeku.

3. 
Môj deň sa zvyčajne začína prechádzkou centrom Viedne, kde si vychutnávam vianočnú výzdobu a príchuť sviatočného dňa. Potom pokračujem cestou k rodičom. Milujem vianočné piesne, ktoré cestou počúvam v rádiu. K rodine dorazím popoludní, pomáham mamine s prípravou večere a potom si v rodinnom kruhu užívame Vianoce. Keď nezaspím, idem s maminou na polnočnú omšu.
4. Najviac sa poteším práve tomu, že môžem sledovať moju rodinu pri rozbaľovaní darčekov. Ich radosť ma napĺňa a ich úsmev je pre mňa tým najkrajším darom.
...................................................................................................................................................................
1. Určite áno. Vianoce majú pre mňa najmä duchovnú hodnotu. Zbožňujem vianočnú atmosféru, výzdobu, rozprávky a koledy, to, že v rádiách idú celý deň vianočné hity a ja aspoň na chvíľku uverím, že svet môže byť aj lepší. Jednoducho milujem ten pocit radosti, ktorý vo mne Vianoce vyvolávajú. Materiálnu hodnotu Vianoc som vnímala azda ako dieťa, kedy som sa, samozrejme, tešila na darčeky. Už dlhé roky to tak však nie je. Veľmi rada obdarúvam svojich blízkych, ale nepociťujem potrebu dary aj dostávať.

2. Myslím, že na túto otázku som už viac-menej odpovedala v prvej otázke. :)

3. Tak klasicky. Pozerám vianočné rozprávky, pomáham pri príprave sviatočnej večere, prestieram stôl, dolaďujem posledné detaily...a po večeri už len trápim svoj žalúdok koláčikmi. :D

4. 
Čomukoľvek. Najviac ma však potešia dary, ktoré využijem alebo tie, po ktorých som už dlho túžila. Kniha je, samozrejme, TOP 1.
 
...................................................................................................................................................................
1. Ano, snažím sa, ale je to čím ďalej tým ťažšie.

2. Na pokoj, rodinnú pohodu a celkovú sviatočnú atmosféru.

3. Vždy inak a pritom rovnako - podľa toho, u ktorých rodičov a na ktorej dedine navštívime kostol. Od toho sa potom odvíja aj sviatočná večera, zvyky a tradicie. Ale vianočný stromček ma dokáže nadchnúť všade :) 4. Rozžiareným očiam svojich detí - hlavne ak Ježiško trafil a priniesol im to, čo očakávali.
.......................................................................................................................................................
(smile)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…