Preskočiť na hlavný obsah

Krakov - krowky - atď :)

Ešte počas jarných prázdnin, ktoré mali stredoškoláci sa mi podarilo spolu s rodičmi a bratom ísť na taký malý výlet do Poľska. Pre mňa to v rámci školy bolo o niečo náročnejšie, keďže ja som nemala prázdniny a potom to vyzeralo tak, že som seminárku nejakým zázrakom zbúchala za dva dni. Vrátili sa mi však spomienky ešte z cestovania, keď som bola malá. Dôvodom bolo to, že sme išli vlakom cez noc a ja som vlastne vlakom cestovala do Grécka, Bulharska, Chorvátska a Talianska. Je to omnoho príjemnejšie ako autobusom!!! Tam sme išli lehátkovým vlakom, čo bolo úplne super, naspäť už klasickým kupé, čo až také super nebolo. Aspoň v tom lehátkovom som sa najlepšie vyspala. Celkovo to heganie vlaku príjemne pôsobí, aspoň na mňa.

Do Krakova sme prišli v piatok ráno okolo siedmej a keďže ubytovanie sme mali až nejak okolo 13 - 14 museli sme nejak zaplniť zostávajúce hodiny. Na to sme si vybrali historickú časť mesta, kde je naozaj, čo pozerať. Asi to je jediné mesto, kde som videla toľko kostolov natlačených na seba a to som bola aj v Ríme. Po čase to príde až také únavné chodiť do každého a pozerať si ich. Pre tých, ktorý však majú radi pamiatky aj tohto typu, je to však správna voľba.
Čo ma však určite nepotešilo, bola strašná zima, ktorá tam bola. Neviem prečo, som si naivne myslela, že tam bude také prijateľné počasie, ako na Slovensku....pravda bola taká, že bolo pod nulou a ja som z južného Slovenska, takže určité teplo vyžadujem :) alebo sa skôr dá hovoriť o istom zvyku, ktorý už mám vytvorený k danému počasiu tohto regióna. No, ale musím sa vrátiť späť k téme. Do tej druhej sme sa snažili prejsť všetky možné miesta tohto historického centra, poprezerať historické budovy, zapadnúť do nejakých kaviarničiek a taktiež sme sa boli pozrieť do Židovskej štvrti, kde sa však nedalo na nič poriadne pozerať. V podstate tam nič také nebolo. Cintorín sme dajako prehliadli, lebo až tak ďaleko sme už nešli, keďže sme mali so sebou aj batožinu a čo sme videli bola synagóga. No videli sme ju len z vonka. Bola možnosť ísť aj dovnútra, len zjavne sa tam nikomu nechcelo platiť vstupné :D :D Čo inak nechápem prečo tam pýtali, keďže nešlo o žiadne múzeum, alebo galériu....Keď sme sa konečne pobrali do hotela, tak sme mŕtvi padli do postelí. Večer nás čakalo opäť repete, lebo zas sme boli v meste. Tentokrát sme boli pozrieť aj pár obchodov. Ale myslím, že tým môžem prvý deň uzavrieť.

Na druhý deň nás čakal výlet do soľnej bane, ktorá je od Krakova vzdialená len 20 minút vlakom. Ide o dosť turisticky navštevované miesto, čo som videla hlavne v tých radoch, čo sme si vystáli. Na mňa to však až tak nezapôsobilo. Je pravda, že to mali pekne spravené a určite množstvo vecí, čo vystavovali a ako vystavovali, bolo náročných pripraviť, no nie je to ten druh obhliadky, ktorú by som vyhľadávala. A bolo celkom zaujímavé počúvať celú prehliadku po poľsky. Fotky som robila aj vo vnútri bane, no s bleskom a v počítači vyzerajú dosť nekvalitne, tak som sa rozhodla, že sem ich ani nedám. Tento druhý deň bol aj deň odchodu, takže nás čakali ešte nákupy...však krowky, čo iné... Mňa však strašne zarazilo a aj sklamalo, že v tých všetkých obchodoch ( bolo ich celkom dosť ) nemali vôbec nič diabetické a aj keď sme sa pýtali predavačiek, či niečo také nemajú, tak len nechápavo na nás pozerali, v lepšom prípade rozumeli, ale povedali, že to treba v nejakých špeciálnych obchodoch. No a neviem si predstaviť, kde tie ich špecializované obchody sa môžu nachádzať. Takže to bolo také väčšie sklamanie, aj keď sa to môže zdať ako blbosť, no ja vždy keď som niekde takto v zahraničí, snažím sa nájsť niečo DIA a ochutnať to. Nuž ale Poliaci majú krowky :D :D :D

Večer sme sa pobrali vláčikom domov. Tými hnusnými kupé vagónmi a prišli sme pred siedmou ráno a samozrejme to bolo ešte treba dospať v najlepšej osobnej posteli.