Preskočiť na hlavný obsah

Desivý mor Atlantídy


Názov: Desivý mor Atlantídy , Origin. názov: The Atlantis plague, Autor: A. G. RiddlePreklad: Lenka Jalilah Hrušková , Rok vydania: OR-2013/SR-2015, Počet strán: 301, Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: Dobrodružstvo, Scifi,Fantasy  Hodnotenie-Goodreads: 3.87, Moje hodnotenie: 3.5/5
Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Motýľ. Knihu si môžete kúpiť TU

Pandémia driemajúca 70 000 rokov... zmení ľudstvo... navždy.

Doktorka Kate Warnerová sa v španielskej Marbelle prebudí do desivej reality: ľudská rasa stojí na pokraji vyhynutia. Svet je zasiahnutý pandémiou, o akej dovtedy nikto nechyroval. Zomrela už takmer miliarda ľudí. A tých, ktorých atlantídsky mor nezabil, premieňa na genetickej úrovni. Niektorí z nich sa prudko vyvíjajú. Ostatní upadajú.

Vo chvíli, keď svet upadne do chaosu, objaví sa radikálne riešenie. Priemyselne vyspelé krajiny ponúknu zázračný liek - Orchideu, ktorú masovo produkujú a distribuujú do utečeneckých táborov po celom svete. Orchidea však nie je ničím iným, len chabým pokusom na získanie času. Potláča symptómy moru, ale samotné ochorenie nikdy nevylieči.

Spoločnosť Immari International ponúka odlišný postup. Nerobiť nič. Nechať mor, aby si vybral svoju daň. Immari má svoju vlastnú víziu sveta zaľudneného geneticky nadradenými preživšími - novou ľudskou rasou, pripravenou čeliť svojmu osudu.

Aliancia Orchidea a Immari sa snažia udržať pod kontrolou svetovú populáciu visiacu na vlásku a zároveň vstupujú do otvorenej vojny. Posledná nádej ľudstva je v objavení lieku. Kľúč k rozlúšteniu záhady obklopujúcej atlantídsky mor drží v rukách samotná Kate. Odpoveď sa možno skrýva v pochopení rozhodujúcich udalostí v dejinách ľudstva - momentov, keď sa ľudský genóm záhadne zmenil. Kate sa vyberá na cestu neúrodnými pustatinami Európy a severnej Afriky. Lenže jej vlastné skúmanie minulosti ju privádza na miesta, o ktorých nikdy nepredpokladala, že by sa na ne mohla dostať. Čoskoro zistí, že história evolúcie človeka nie je v skutočnosti taká, aká sa zdá byť. Náprava chýb z minulosti si od Kate môže vyžadovať nepredstaviteľnú obeť. 



Kate zatvorila oči a rozhodla sa nereagovať. Cítila, že sa v nej stupňuje hnev. Ako je možné, že sa jej vždy takto dostane pod kožu? Tak ľahko ňou manipuloval. Zdalo sa, že toto monštrum presne vie, kde sa v nej ukrývajú všetky gombíky. Zatláčal ich s takou ľahkosťou a úškľabkom, ktorý prezrádzal, že s určitosťou vie, ako bude naňho reagovať. 
Snažila sa sústrediť, odblokovať ho. Z tmy sa ozval hlas:,,Zradil nás."
Kate otvorila oči. Bola v oceľovej miestnosti, v ktorej sa nachádzali štyri vztýčené trubice. V jednej stál neandertálec. Nehybne. Bola v Gibraltári v komore, ktorú v roku 1918 našiel jej otec. Toto bola posledná spomienka. Tá, po ktorej nebola predtým schopná siahnuť. Vyvolala ju Dorianova prítomnosť, jeho slová. 
,,Počula si ma?" ozval sa znova hlas. 
V Katinej prilbe sa objavilo video. Hlava v rovnakej prilbe. Janus. On bol tým ďalším členom v atlantídskom vedeckom tíme, jej partner. 

(str. 270 - 271 ) 


Začať tentokrát s recenziou je veľmi ťažké. Pri tejto knihe sa ukázalo, ako môžu vyzerať veľké očakávania a čo ich môže potopiť. 

Poďme však po poriadku. Kniha nás zavedie už do rozpadajúceho sa sveta, kde panuje pandémia, ktorá dennodenne zabíja tisícky ľudí. Kate aj David stále žijú, aj vďaka ľuďom, ktorí im pomáhajú. Avšak navzájom nevedia o sebe nič, pretože sú na rôznych miestach. Oboch sa však snažia zabiť a pri týchto útekoch sa napokon aj stretnú. Kate sa snaží nájsť liek, no všetky pokusy sú bezvýznamné. David sa zas snaží zabiť každého z Immari. Všetko sa však začne komplikovať - dávať do súvisu, keď Kate zistí, že nie je obyčajný človek, no nie je sama. Rovnako aj Dorian, ktorý stojí na druhej strane získava svoje staré myšlienky, ktoré ho vedú k jedinému - a to vytvoriť nový svet, svoju novú vlastnú armádu. 


Zmiešané pocity. To je asi prvé, čo mi napadne už po takom dlhšom čase, čo som knihu dočítala. Musela som si dať takú menšiu prestávku od prečítania k písaniu ,,recenzie", pretože som v tom mala strašný zmätok. Riddle vie určite vytvoriť úžasný svet (hlavne taký, ktorý je už skoro celý zničený), avšak v tejto knihe mi to jeho vysvetľovanie okolností prišlo zbytočne zamotané a nerada to vravím, no veľakrát som sa v tých jeho vysvetľovaniach strácala. Je jasné, že je to fikcia, no i tak som niektoré veci v tom nedokázala prijať ako čitateľ. A preto som asi do deja nebola tak zažratá ako v jednotke. 
Čo sa týka postáv, nemám čo vytknúť. Davida mám rovnako rada ako v jednotke a je mi jedno ako sa správa, alebo čo vykoná, koľko ľudí postriela - stále ho budem mať rada. Čo ma však ešte úplne na začiatku rozčarovalo boli jeho dve smrti, ktoré samozrejme ako správny hlavný hrdina prežil, avšak to bolo aj neskôr vysvetľované, že ako je to možné. Kate som brala už viac neutrálne a nemám k nej žiadnu väzbu vytvorenú, no ani mi nevadí. Na týchto hlavných hdinoch je to dobré, že autor dokáže poukázať aj na ich viny, s ktorými žijú a nerobí z nich idealizované postavy. No a žiadnu love story nečakajte, na to v tejto knihe nie je čas. 
Kto čítal už niečo od Riddla, určite mu neušlo s akým nadšením sa zbavuje rôznych postáv a inak to nebolo ani v tomto prípade. Prišlo k smrtiam aj menej významných postáv, ale aj takých podstatnejších. 
Ten dej, ako som už písala vyššie, je určite viac zamotaný ako v jednotke. A som veľmi zvedavá, ako sa nakoniec z toho sám autor vymotá. Ono sa to sem ani nedá všetko napísať, čo všetko tam rieši, lebo určite by som niečo zabudla. No aspoň tak zbežne najpodstatnejšie : pandémia, hľadanie lieku, história, vývin ľudstva, Atlantídania, nákazy v minulosti ľudstva...a popritom samozrejme ten boj o prežitie. Komu by som knihu odporúčila, sú určite tí, ktorí už čítali jednotku a sú zvedaví na pokračovanie, alebo čítali niečo iné  od A. G. Riddla a potom tým, ktorí majú radi väčšie dobrodružstvo, prestrelky a science fiction. 

Moje hodnotenie je v tomto prípade nižšie ako pri ostatných Riddlových knihách, lebo som bola mierne sklamaná, že ma tak nedokázal upútať ako predtým - viem, že na to má :P No to nemení nič na tom, že túto sériu si chcem už dočítať a som zvedavá na jeho úplný záver. 

Ak sledujete knihy, ktoré vychádzajú na Slovensku, určite vám neušiel ani tretí diel tejto trilógie. 

Zázračný svet Atlantídy je poslednou knihou trilógie s názvom Záhada pôvodu od autora A. G. Riddleho, ktorá sa stala svetovým bestsellerom. Toto dobrodružstvo odohrávajúce sa naprieč vesmírom a časom, skúma históriu a kultúru Atlantídy. Je to téma, ktorej sa čitatelia dožadovali už od chvíle, kedy bol vydaný prvý román – Tajomný gén Atlantídy. Filmová spoločnosť CBS Films v súčasnosti pripravuje sfilmovanie celej trilógie. zdroj

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

MINIRECENZIE: Muž, který kradl rukopisy, Dokonalý pár, Ten dom je jedna veľká katastrofa

Po dlhom čase je tu opäť článok s minirecenziami. V tejto časti možno hovoriť o dvoch katastrofách a jednej celkom vtipnej vydarenej knihe. Veľmi ma teší, že zrovna tou vydarenou knihou, je kniha slovenského autora. Je celkom originálna a prekvapila už svojim názvom Ten dom je jedna veľká katastrofa. Čo sa však týka zvyšných dvoch kníh, nejde o žiadnu slávu. Kniha, ktorá sa hrá na detektívku - Muž, který kradl rukopisy a kniha, kde máte hneď po prvých stranách chuť zabiť najprv hlavnú hrdinku a potom aj samotnú autorku - Dokonalý pár. Poďme sa však na to pozrieť postupne. 

Ten pocit, keď si kupujete knihu,prečítate si dokonca anotáciu a pozdáva sa vám. Je to spojené s minulosťou, ide o dva príbehy v jednom, celkom to vyzerá na zaujímavú zápletku a môže to byť plné tajuplna, keďže je to aj detektívka. 
Ten pocit, keď knihu dočítate a nemáte to srdce ju hodiť do ohňa kvôli stromom, ktoré kvôli nej vyrúbali...
V tejto knižke máme hlavnú hrdinku, ktorá je neutrálna. Aspoň mne sa tak javila. …