Preskočiť na hlavný obsah

Tajomstvo - The secret


Názov: Tajomstvo , Origin. názov: The Secret, Autor: Rhonda ByrnePreklad: Izabela Bérešová , Rok vydania: OR-2006/SR- 2008Počet strán: 198Vydavateľstvo: Ikar, Žáner: motivačné knihy, Hodnotenie-Goodreads: 3.6, Moje hodnotenie: 0.5/5

Fragmenty Veľkého tajomstva sa po stáročia vynárali v ústnej tradícii, v literatúre a v náboženských či filozofických dielach. Po prvý raz sa všetky zlomky Tajomstva spojili v neuveriteľnom odhalení, ktoré zmení život toho, kto ho zažije na vlastnej koži. V tejto knihe sa naučíte, ako Tajomstvo používať v každej oblasti života - nech sú to peniaze, zdravie, vzťahy či šťastie - a v každej interakcii so svetom. Začnete rozumieť sile, ktorá sa vo vás skrýva, a tento objav vnesie do vášho života radosť. Tajomstvo obsahuje múdrosť dnešných učiteľov, mužov a žien, ktorí ho použili pri budovaní zdravia, bohatstva a šťastia. Kniha prináša ich pôsobivé príbehy o tom, ako im poznanie Tajomstva pomohlo zbaviť sa chorôb, získať bohatstvo, prekonať prekážky a dosiahnuť veci, ktoré by mnohí považovali za nemožné.


Ľudia, ktorí do svojho života pritiahli bohatstvo, využili, či už vedome alebo nevedeome, Tajomstvo. Prechovávajú myšlienky na hojnosť a nedopustia, aby sa im v mysli zakorenili protichodné predstav. Ich najčstejšie, dominantné myšlienky patria blahobytu.Poznajú iba bohatstvo. Poznajú iba bohatstvo a nič iné v ich mysli neexistuje. Či už si toho sú vedomí, alebo nie, ich dominantné myšlienky na bohatstvo im priniesli blahobyt. Takýto je zákon príťažlivosti v akcii. 

( 6 ) 


Jedna z ďalších kníh, ktoré masy ľudí zbožňujú a ja len nad ňou krútim hlavou. Už počas čítanie to bol pre mňa des a dočítala som ju len preto, aby bolo férové moje kritizovanie. 

Tajomstvo je kniha, ktorá vám má pomôcť vo vašom živote, určitým spôsobom vás motivovať. Pômocť vám vo výbere cesty, ktorou ísť. Podľa mňa však ide o zbytočne vyhodené peniaze, lebo takéto "žvásty" vám môže povedať ktokoľvek na ulici. Ale idem na to postupne... 

Hneď prvá zásadná vec pred čítaním knihy je, či veríte v obrovitánsku silu vesmíru. Ak nie ako ja, tak knihu ani neotvárajte. Celé je to len o tom, že to čomu veríte, to sa stane. Nemôžete fakticky myslieť na nič negatívne, lebo vermír je taký silný, že má moc vám do života vtiahnuť zrovna to zlo. Ale keď budete myslieť len na pozitívne veci, tak si k sebe pritiahnete len dobré veci. 
Takže podľa tejto ,,múdrej príručky" ja som stále myslela na to ako ochorieť a preto som teraz ťažko postihnutá do konca života. K tomu môžem povedať len toľko, že predtým jak som dostala cukrovku, som o nej ani trt nevedela, tak neviem jak som na to mohlo myslieť. 

V knihe je tiež príklad ako byť bohatý. Tak prosím pekne, myslite len na bohatstvo a je z vás miliardár. Hore v ukážke som zrovna k tomuto odcitovala zo strany 6.

Čo ma však najviac dostalo bolo vytrhávanie kontextu z Biblie. Vtedy som toho mala už fakt dosť. Bola by som zvedavá, ktorý biblista, alebo teológ by s tým, čo sa v tej knihe píše aj súhlasil. Možno je toto práve to, čo dalo posledný klinec tejto knihe, lebo na takéto vytrhávanie z kontextu som dosť háklivá. Konkrétne tam boli citáty od Marka a Matúša:

mat : Lebo všetko, o čo budete prosiť v modlitbe s vierou dostanete. 
mar: Verte, že všetko, za čo sa modlíte a čo žiadate, dostanete a stane sa vám. 

Nuž a teraz, čo sa mi na tom nepáčilo? Zrejme to, že kniha celý čas vzýva a ospevuje vesmír a keď sa modlím k Bohu, nemodlím sa k vesmíru. Modlím sa k svätej Trojici! 

Na koniec bol zoznam životopisov ľudí, o ktorých som ani nikdy nepočula a ani ma ničím nezaujímali. 

Ale, aby som na záver povedala aj niečo pozitívne. Pre niekoho to môže byť pozitívna kniha a môže tam nájsť pre seba vhodné myšlienky, ktoré ho určitým smerom posunú v jeho živote. Ja som však toho názoru, že človek síce má myslieť pozitívne a v hlave si vytvárať určité ciele, ktoré by rád dosiahol, no nie postupom, ktorý je v knihe spísaný. 




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s…