RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci , Origin. názov: StrandedAutor: Dani PettreyováPreklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika, Moje hodnotenie: 4.5/5

Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj
Po dlhšom čase som sa opäť vrátila do rodiny Mckennovcom a k ich napínavému životu. Rovnako ako v predchádzajúcich častiach im nechýbala odvaha, odhodlanie a láska. V tomto prípade sledujeme hlavne Gagea a Darcy. Tieto dve postavy ste mohli sledovať už v predchádzajúcej časti, ale len okrajovo. Tu je im venovaná celá kniha.

Darcy sa ocitá na výletnej lodi, kam ju zavolá jej dávna priateľka Abby a prosí ju o pomoc. Abby rieši ako novinárka smradlavé prípady, ktoré sú plné drog a nekalých činností. Práve tomuto sa niekedy venovala aj Darcy, no tá nakoniec takýto druh novinárčiny dala bokom. Avšak, keď vidí, ako naliehavo Abby potrebuje pomoc, hneď prichádza na loď, kde má písať články o zážitkoch pasažierov. S Abby sa však nestihne ani poriadne stretnúť, pretože hneď na druhý deň záhadne zmizne. Záhadné je však aj to, že niekto v noci padol cez palubu a nikto sa k tomu nechce vyjadrovať. Ďalším prekvapením pre Darcy je, že keď loď prikotví v prístave, nastupuje na ňu časť rodiny Mckennovcov. Majú byť sprievodcami na výletoch pre turistov, ktoré sa budú odohrávať v prístavoch. Patrí k tomu stanovanie, plávanie na kanoe po rieke i túry. Darcy si tak opäť uvedomuje Gageovu prítomnosť a rovnako to pohne i ním. Avšak city musia ísť bokom, pretože ako loď ďalej pláva, na povrch sa dostávajú mnohé nekalé činy, či dokonca nájdenie mŕtvoly, ktorá súvisí s touto istou výletnou loďou. I Darcy sa ocitá v smrtelnom nebezpečenstve . Okrem dobrodružstva a napínavého deja, sa do knihy vtesná romantika, i keď je niekedy zatienená detektívnym vyšetrovaním.

Aljašská odvaha patrí medzi moje obľúbené knižné série, preto nečudo, že som sa na V pasci tešila. V podstate som ani nepredpokladala, že by ma autorka mohla sklamať, lebo oba predchádzajúce diely sa mi veľmi páčili. Tentokrát opäť spojila detektívku, dobrodružstvo a romantiku dokopy a nemožno jej nič vyčítať ( až na jednu malú drobnosť ), pretože opäť z toho vznikol príbeh plný napätia, lásky, odvahy  a keďže ide i o kresťanskú literatúru, tak i hľadania cesty k Bohu.
Obe hlavné postavy som mala možnosť vidieť už aj predtým, no tu im bola venovaná celá kniha, tak ich rozoberiem na základe tejto časti.
Darcy na mňa zapôsobila odhodlaním a vytrvalosťou, ale taktiež silou priateľstva, ktoré bolo medzi ňou a Abby. Stále sa snažila nájsť odpovede, kde by mohla zmiznúť jej priateľka, i keď neraz kvôli tomu vyzerala ako blázon. Bola dosť neopatrná, ale je možné, že autorka ju takú naschvál chcela. Jej priateľská povaha sa však bila s nekonečnou tvrdohlavosťou, no na druhej strane pri vzťahu s Bohom pôsobila veľmi pokorne a naozaj oddane. Boha mala na prvom mieste a ten vzťah vyzeral naozaj ako Otec a Dcéra. Niektoré veci o nej postupne vyplávali na povrch, no nebola by som proti, keby autorka odhalí i viac :P.
Gagea by som charakterizovala ako perfekcionistu, ktorý dbal na všetky možné riziká, aké by mohli prísť a snažil sa im zabrániť. Tu sa bila jeho ochranná stránka osobnosti a neopatrnosť Darcy. Bol uzavretý a v mnohé veci vyčítal Bohu ( ďalší rozdiel s Darcy ). Svoje city silou mocou chcel potlačiť, pretože zlé skúsenosti, mu vraveli, že to je najlepšia cesta, aby sa viac nezranil. Postupom čítania však Gagea vidíme aj v inom svetle. Je postavou, ktorá sa počas knihy najviac zmenila.

Vyššie som spomenula, že je jedna drobnosť, ktorá pokazila trošku ten dojem. Ale je to naozaj minimum. Niekedy sa mi zdalo, že autorka často rozoberá city postáv. Na tom by nebolo nič zlé, keby sa to isté neopakovalo. To je vec, ktorá ma pri čítaní zvykne dosť iritovať, keď musím čítať viackrát tú istú vec o ktorej už viem .
 Je ešte možné, že ak ste skúsený čitateľ detektívok, tak ten záver uhádnete aj skôr. Napriek tomu si myslím, že napätie knihe nechýba a prostredie je pre čitateľa zaujímavé. "Divočina" zas ponúka pocit dobrodružstva a vzťah  hlavných hrdinov kus romantiky, na ktorý si však budete musieť chvíľu počkať. Ak tiež hľadáte knihu, ktorá má nielen zajímavý dej a zápletku, ale aj určité hodnotové princípy, či pohľad na život s Bohom, tu to nájdete.

Ja vám túto knihu môžem len odporúčať, rovnako ako ostatné knihy od Dani Pettrey.
NOVINKA 4-časť
Jake vedel, že niečo nie je v poriadku.
No nemohol tušiť ako veľmi.
Oddychové lezenie na skalách sa jedného dňa zmení na drámu, keď na svojej ceste Kayden McKenna narazí na telo mŕtveho lezca. Stalo sa nešťastie alebo…? Šerif Landon Grainger, ktorý prípad vyšetruje, sa obráti na Jakea Westina s prosbou o pomoc. Jake súhlasí, ale to ešte netuší, kam ho tento prípad zavedie.Vďaka Kaydeniným lezeckým skúsenostiam čoskoro s Jakeom zistia, že smrť v horách nebola náhoda. Ba čo viac, vrah im je v pätách. Keď sa v Yancey začnú diať čudné veci, Jake sa obáva, že svet, v ktorom sa pohybuje, môže ohroziť osobu, ktorú miluje. No pravda je oveľa temnejšia, ako si vie predstaviť. odkaz