Preskočiť na hlavný obsah

MINIRECENZIE: Muž, který kradl rukopisy, Dokonalý pár, Ten dom je jedna veľká katastrofa


Po dlhom čase je tu opäť článok s minirecenziami. V tejto časti možno hovoriť o dvoch katastrofách a jednej celkom vtipnej vydarenej knihe. Veľmi ma teší, že zrovna tou vydarenou knihou, je kniha slovenského autora. Je celkom originálna a prekvapila už svojim názvom Ten dom je jedna veľká katastrofa. Čo sa však týka zvyšných dvoch kníh, nejde o žiadnu slávu. Kniha, ktorá sa hrá na detektívku - Muž, který kradl rukopisy a kniha, kde máte hneď po prvých stranách chuť zabiť najprv hlavnú hrdinku a potom aj samotnú autorku - Dokonalý pár. Poďme sa však na to pozrieť postupne. 

Ten pocit, keď si kupujete knihu,prečítate si dokonca anotáciu a pozdáva sa vám. Je to spojené s minulosťou, ide o dva príbehy v jednom, celkom to vyzerá na zaujímavú zápletku a môže to byť plné tajuplna, keďže je to aj detektívka. 
Ten pocit, keď knihu dočítate a nemáte to srdce ju hodiť do ohňa kvôli stromom, ktoré kvôli nej vyrúbali...
V tejto knižke máme hlavnú hrdinku, ktorá je neutrálna. Aspoň mne sa tak javila. Nedá sa povedať, že by bola nevydarená, ale zas ani sa ju nedá veľmi obľúbiť. Ale samozrejme je veľmi chytrá a musí robiť prácu namiesto polície ( a nie je vôbec detektívka ) a nájsť vraha . Tento vrah totižto zabil Maxa, ktorý bol našej hrdinky známy, ale nikdy sa nemali radi. Tak trochu ju odrbkal a rozišli sa v zlom. Teraz je však mŕtvy, čo chce Lisa, nová nádejná detektívka alias Sherlock krížený s Poirotom, využiť, nájsť, čo jej ukradol. Do toho však prídu ďalšie vraždy, ale samozrejme Lisa do toho pchá svoj noštek ešte viac. Popritom ide aj druhá dejinná línia, ktorá nijako nezapadá do pôvodného príbehu. Je tam totálne zbytočná, snaží sa však ukázať, aká je Lisa literárny talent. 
Keďže náš mŕtvy nebol neviniatko, autorka ho postupom knihy analyzuje a ukazuje jeho temné stránky, čo je fakt nechutné!!
Ak náhodou vidíte, že túto knihu číta dieťa, hneď mu ju vezmite. 
Je jasné, že nejde o žiadnu skvelú detektívku a ešte predtým, ako kniha skončí je každému jasné, kto je vrahom. Čiže sa nekoná žiadne prekvapenie, žiadne padnutie na riť s otvorenými ústami, čo môžete čakať napríklad u Agathy Christie. Ale ako inak, z našej Lisy sa stane hrdinka, i keď vrah ju tiež skoro zabije. 
Pre mňa zbytočná kniha, ktorá mi nič nedala. Nesplnila ani jedno očakávanie. Bola som z nej znechutená, dej bol oničom a nedá sa povedať, že by splnila charakteristiku detektívky. Písaný príbeh o pretekárovi mi tam vôbec nesedel a nechápem, prečo tam bol... Ak nemusíte nečítajte to - to je moja rada. 

Ďalšou z kníh je Dokonalý pár. Kniha, ktorá podľa mňa mala potenciál, no nevydalo. Prišla mi ako zmes Hunger Games, Darcu, Selekcie a týchto kníh založených na tematike nejakého budúceho sveta. Avšak rovnako pri Hunger Games ako aj pri Darcovi videla som tam určitú myšlienku, ktorá sa postupne vybaľovala a mala hlavu aj pätu. Aj pri Selekcii sa dá povedať, že to má aj niečo hlbšie, najmä keď ide o tie kasty. Dá sa to vidieť aj v dnešnom svete a cieľom tej knihy je ich zrušenie a zrovnoprávnenie ľudí..ale to už odbočujem. V Dokonalom páre existuje dokonalý svet, v ktorom je všetko nalinajkované ( Darca ) I keď všetko vyzerá ružovo, tiež sú tu rôzne stupne obyvateľstva ( Selekcia ). Hlavnou postavou je Cassia, ktorej vyberú za jej budúceho manžela jej kamaráta z ulice, čo je vlastne dosť nečakané. Obaja to prijmú, avšak Cassia začne rebelovať a zamiluje sa do iného chlapca, ktorý je na nižšom postavení. ( Hunger Games - podobnosť postáv ) Teraz som len v skratke uviedla, čo som hneď zbadala v knihe, akoby okopírované. A ja to nijako nevyčítam autorke, aj ona musí odniekadiaľ brať inšpiráciu. Avšak narozdiel od nej tieto knihy boli v niečom originálne, čo sa o Dokonalom páre nedá povedať. Ak vás nedorazí tento fakt, tak v kritike pokračujme. Hlavná hrdinka - kameň úrazu, pokazenie všetkého. Svojim správaním, vystupovaním, samotnými myšlienkami lezie čitateľovi na nervy. Autorka ju však ešte viac podkopáva plytkými dialógmi, ktoré vedie s ostatnými postavami. Snaží sa ju nasmerovať určitým smerom a tým pádom s ňou pracuje ako s postavou, no nie je to veľmi šťastné. Postavenie proti systému môžem pochopiť, no ostatné chovanie je nelogické. A narozdiel od nej, iné postavy sa za celú knihu nemenia. Stagnujú na jednom mieste. Taktiež by sa dalo povedať, že čitateľa nemajú ako zaujať. 
Možno to celé kričí veľkou kritikou, ale mne sa to naozaj veľmi zle čítalo. Nevidela som tam žiadny originálny prvok autorky, podľa ktorého by som si ju zapamätala a rozlíšili od iných autorov. Svojimi nudnými opismi a nevyspelosťou postáv ma len uspávala a nezanechala vo mne nič pozitívne na túto knihu. Bohužiaľ..

Poďme na niečo pozitívnejšie. Knižka od slovenského autora, s naozaj zaujímavým názvom. Podľa anotácie sa dozvedáme, že ide o sťahovanie jedného páru z Bratislavy na dedinu, čo je potom spojené aj s prerábaním domu. Celé je to poňaté vo vtipnom duchu, čoho výsledkom je aj rýchle čítanie knihy. Avšak sa ma niečo z knihy dotklo a preto som na ňu napísala ani dlhú recenziu. Najprv by som sa však pozrela na pozitíva, ktoré som pocítila. 
+samotná téma - áno, prešla som si tak trochu aj ja týmto. I keď v tomto prípade išlo o byt, ale viem, čo to je prerábka a koľko vecí je okolo toho. Nič na závidenie. Samé nervy a čakanie konca. 
+humor - O tom som sa zmieňovala vyššie. Samotný spôsob ako sa nazývajú postavy a potom aj hlášky, vyvolajú určite úsmev na tvári! Asi by bol čudný človek, u ktorého by sa to nestalo. 
+náš autor - I toto považujem za dôležité. Lebo niekedy je naozaj ťažké nájsť dobrú knihu od slovenského autora, ktorá by nebola ženským románom založeným na ľúbostnom trojuholníku, alebo riešení nejakých komplikovaných vzťahov v dnešnej dobe.
+skutočnosť. Ja som milovníčka skutočných príbehov. Čiže inklinujem aj k tým realistom v našej literárnej minulosti. A preto ja mám radosť, keď môžem čítať niečo, čo sa naozaj stalo. V tomto prípade vlastne sám autor hovorí o sebe. 
Videla som však aj dva mínusy!!
-Typický Blavák, ide trocha na juh a hneď je všade samí Maďar. Toto fakt na ľuďoch neznášam. Veľa ľudí si myslí, že NZ sú maďarské. Nevravím, sú tu ľudia, ktorí hovoria maďarsky, lenže ešte viac poznám ľudí, ktorí ani ceknúť nevedia, no samozrejme sme hodený do jedného vreca. A to isté spravil pán Kasaj v istej dedine. Všetkých nasúkal do vreca a tým to haslo. Nesnažil sa overiť alebo vôbec poznať tých ľudí....A to sa ma ako Slovenku, ktorá ešte k tomu študuje slovenčinu celkom dotklo, lebo to je jedno, že to mohol myslieť na inú dedinu, no princíp je ten istý. Takže ide o také subjektívne mínus, keďže v recenziách treba hľadieť i objektívne. 
-Druhé mínus by som videla v samotnom závere, ktorý nič nepriniesol. Ten dej sa nachádzal v jednej línii a tak aj skončil. Čiže chýbalo niečo, čím by ukončil a možno aj prekvapil toho čitateľa. 
Ak máte radi humorné knihy, poprípade prerábate, sťahujete sa, alebo ste si tým prešli a chcete sa vrátiť k tomu, tak sa vám táto kniha môže zapáčiť. 
Poprípade ak prerábky len plánujete, tak tu vám to ukáže, ako to môže naozaj vyzerať. Lebo tie plány najprv môžu vyzerať pekne ...no potom sú niekedy zbytočné a naivné. 


Komentáre

  1. Obdivujem ťa za to, že si tie dve prvé spomínané knihy vôbec dočítala :D Dokonalý pár som nečítala, no vďaka sestre viem, že je to katastrofa. Krásne mi celý príbeh prerozprávala a som rada, že som s knihou nemusela strácať čas :D Muž, který kradl rukopisy ma na pohľad vôbec nezaujal a ako tak čítam, muselo to byť vážne príšerné. Ten dom je jedna veľká katastrofa znie zaujímavo a možno raz by som sa po knihe aj pozrela, no teraz ma čaká toľko kníh, že neviem, kde začať...ale vyzerá to fajn a už by sa mi patrilo aj začítať sa do nejakej knihy od slovenského autora ;))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :Ten dom je jedna velka katasteofa nema zakoncenie, lebo pribeh novodedincanov nekonci 😁 na pokracovani sa prave pracuje, avsak pomalym tempom lebo Lujza a spol. privelmi tamestnavaju autora. ps: Vajco je kysucan 😉 - Ajkonik

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milé listy pre ženy / Listy od tvojho Kráľa, Milovanej Princeznej

Keď mi táto drobná knižka prišla, chcela som si každý deň prečítať po jednom liste. Čo myslíte, ako to dopadlo? Za dva večery som ju mala celú zhltnutú. Okrem krásneho spracovania, ktoré sa ponúka čitateľovi, Sheri Shepher zapísala stránky, ktoré by sa páčili každej žene. Veď kto by sa nechcel cítiť ako princezná? Ale má to svoje ALE. 

Táto krásna mnohofarebná knižka otvorí oči ženám - pomôže im vidieť sa tak, ako ich vidí Boh. Mnohé dokonca ani nevedia, že sú dcérami Kráľa, že boli a sú vybrané aby boli jeho Princeznami. Niekde medzi detstvom a dospelosťou vyjednávajú so svojimi rozprávkovými snami, kde bývajú dotlačené do zmeny svojej identity - zmenu, ktorá bola navrhnutá vlastnými neistotami a pochybnými zlátaninami z médií. No tieto nežné, zamilované listy napísané z pohľadu samého Boha dokazujú, že každá žena je nádherná práve taká, aká je. Každá žena, ktorá kráča s dôverou za Božími zámermi, môže pomôcť a požehnať iných - dokonca aj budúce generácie. Je ťažké pozrieť sa na svoj…

Fitness tekvicový koláč

Ingrediencie  Cesto 1 šálka ovsených vločiek 2 lyžičky hnedého cukru pol šálky kokosu olivový olej
Plnka  pol kila maslovej tekvice pol šálky mandľového mlieka 3 lyžice medu 3 bielka 2 lyžičky škorice
Postup 1. Nakrájame tekvicu na malé kúsky a dáme variť do hrnca.  2. Medzitým ako sa varí tekvica si pripravíme základ.  Zmiešame dokopy ovsené vločky, kokos, trocha hnedého cukru a pár kvapiek oleja. Túto zmes natlačíme do formy na pečenie a dáme piecť na 10 minút na 200 stupňov. Pekáč si môžete vystlať papierom, ja som to však nerobila, pretože sa mi to vôbec neprilepovalo.  3. Na plnku požijeme už uvarenú tekvicu, ktorú rozmixujem najemno spolu s medom, škoricou, mandľovým mliekom ( ak nemáte mandľové, použite klasické ) a bielkami.  Rozmixovanú zmes vlejeme do pripravenej formy na pečenie.  4. Najprv dáme piecť na 20 minút po 210 stupňov a potom dopečieme na 170 stupňoch 30 minút.  Prajem dobrú chuť

Knihy časom zabúdané - Nebo nie je výmysel

Názov : Nebo nie je výmysel
Orig. názov: Heaven is for real
Autor : Todd Burpo
Preklad: Dominika Uhríková
Vydavateľstvo: Tatran
Rok vydania: 2011
Počet strán : 184
Väzba: tvrdá
Žáner: Skutočné príbehy

Keď sa malý Colton Burpo uzdravil zo zápalu slepého čreva, celá rodina jasala. Bol to priam zázrak. Nikto však ani len netušil, aký príbeh sa v najbližších mesiacoch začne vynárať v chlapcových spomienkach – príbeh krásny a nezvyčajný o ceste do neba a naspäť. Len trojročný Colton vyrozprával rodičom, ako počas operácie opustil svoje telo. Dokázal, že neklame, keď presne popísal, čo robili rodičia v inej časti nemocnice, kým on ležal na operačnom stole. Vylíčil, ako navštívil nebo, a opakoval slová ľudí, ktorých tam stretol, hoci predtým ich nikdy nevidel, ba dokonca spomenul udalosti, čo sa odohrali dávno predtým, než prišiel na svet. Navyše ohromil rodičov opismi a záhadnými podrobnosťami o nebesách presne podľa Biblie, hoci nevedel čítať. S dojemnou naivnosťou a detsky smelou úprimnosťou Colto…