Preskočiť na hlavný obsah

Po veľmi dlhom čase... nákup kníh cez internet

Nepamätám si, kedy naposledy som si objednávala knihy..a to naozaj. Je to už veľmi dávno, lebo väčšinou som čítala z knižnice, alebo už z tých kníh, ktoré som mala doma a kupovala som len v kamenných kníhkupectvách. A aj tie nákupy sa niesli v duchu jedna maximálne dve knihy a dosť.

Teraz som bola donútená školou si niečo objednať, keďže sme si už vyberali témy bakalárskych prác. Ja som si zvolila literatúru ( logicky že... ) a téma sa viaže na autorku Margitu Kánikovú. Problém je však to, že jej knihy sa zháňajú už ťažšie. V kamenných kníhkupectvách ju vôbec nemali a na internete zväčša len 1. Jediný internetový obchod, ktorý mal AŽ dve jej knihy boli megaknihy.sk. Takže zo všetkej jej prózy som zohnala aspoň dve a zvyšné si budem môcť ísť zobrať do trnavskej knižnice. 

Kniha, ktorá sa ešte dá zohnať je V znamení púpavy, ktorú som naozaj videla vo viacerých internetových obchodoch. O piatej u Thalmeira je síce pokračovaním inej knihy, no aspoň niečo nech mám...Vždy je lepšie pracovať s niečim vlastným, ako s tým, čo je len požičané na určitý čas. 
A keď som si objednávala, tak som do košíka hodila ešte jednu knihu. A zrejme ani tá vám ničím nebude povedaná. Ide o Rudolfa Dilonga a jeho dielo Honolulu, pieseň labute. Čiže zbierka poézia jedného búrliváka katolíckej moderny. 

Prof. MUDr. František Šubík, básnickým menom ANDREJ ŽARNOV, sa narodil 19. 11. 1903 v Kuklove. Gymnaziálne štúdiá absolvoval v Skalici a v Trnave, medicínu vyštudoval na LFUK v Bratislave. V roku 1931 urobil tretiu rigoróznu skúšku a krátko pôsobil v trnavskej nemocnici. Oženil sa s Trnavčankou Alžbetou Veselou, s ktorou mal troch synov, z nich najstarší Ivan zomrel ako 8-ročný. V roku 1939 získal docentúru a o rok neskôr titul univerzitného profesora. V tom istom roku sa stal prvým nositeľom Štátnej ceny Slovenskej republiky za literatúru. V roku 1943 bol ako lekár - patológ menovaný za člena komisie pre vyšetrenie zločinov v Katynskom lese. Keďže dôkazy jasne svedčili o tom, že zločin spáchal Sovietsky zväz, odmietol podpísať nepravdivé svedectvo. Za to bol neskôr prenasledovaný a v roku 1945 odišiel do Nemecka, odkiaľ ho Američania vrátili späť do Československa. Bol odsúdený, zbavený profesúry a uväznený až do 31. 12. 1947, keď ho prepustili z väzenia. Potom pracoval ako lekár v trnavskej nemocnici, neustále sledovaný ŠtB. Keďže mu hrozila likvidácia, v roku 1952 sa mu aj s manželkou a dvoma synmi, Karolom a Jánom, podarilo utiecť do Rakúska. Krátko pobudol aj s rodinou v Nemecku a odtiaľ odišli do USA. Posledné roky žil v Poughkeepsie, kde 16. 3. 1982 zomrel. Do milovanej vlasti sa už nikdy nevrátil. Až niekoľko rokov po smrti bol v roku 1999 na Slovensku konečne rehabilitovaný. zdroj

 Kniha obsahuje pätnásť poviedok presahujúcich do minulého režimu.O knihe písali v Literárnom týždenníku, Literárnej revue, a Novinkách z radnice (Trnava). Rádio Devín vysielalo polhodinovú reláciu o spomínanej knihe a hlavne o kaviarnikovi Thalmeinerovi, ktorý mal po roku 1948 veľmi neľahký život. zdroj
Jedna z najlepších zbierok básnika katolíckej moderny, v ktorej sa autor vyrovnáva s podnetmi moderných básnických smerov, najmä nadrealizmu a poetizmu. Naďalej však ostáva básnikom ľahkého verša, v ktorom nadobúda prevahu poetická hra s obrazotvornosťou a efektná metafora. Knihu dopĺňajú najpozoruhodnejšie básne z iných zbierok, ako aj dokumenty o živote a tvorbe básnika. zdroj

Bol to síce školský nákup kníh, napriek tomu si myslím, že to čítanie nebude žiadna katastrofa, keďže sú to celkom prijateľné témy. Tá pani Kánikova, zväčša rieši tragické momenty ľudského života a drží sa faktov. Čo ja zas uznávam príbehy zo života a rada ich čítam, takže za túto tematiku som celkom rada a aj práve kvôli tomu som si ju vybrala. Inak sa pracuje s knihami, s ktorými aspoň podobnými som sa už v živote stretla ako napr. s humornou prózou, čo som zatiaľ nemala príležitosť ani čítať. Preto verím tomu, že ani tá práca na bakalárku nebude desom. 
A na Dilonga sa celkom teším, alebo skôr som zvedavá, ako zaujme mňa. Tie názory na neho sú dosť rozličné, tak dúfam, že ja jeho zbierku budem vidieť pozitívne a nebudem nejako hľadieť na jeho život, aký viedol i keď nemal no..Tam je skôr tá zvedavosť. 

Asi sú to knižky, ktoré vám nič nevravia, ale aspoň som vám ich v tomto článku trošku priblížila. Možno aj navnadila...neviem. Nuž, ale tie mi pribudli do knihovne. 

Komentáre

  1. Zaujímavé tituly :) Aj keď osobne by som ich nečítala :D Tak ti teda držím palce s tou bakalárkou a nech ťa pani Margita Kániková veľmi nepotrápi ;) Maj sa krásne♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chápem, prečo by si ich asi nečítala :D :D Ale zato tá Kániková má láka zrovna tým, že píše knihy len podľa skutočných udalostí.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA - Nemecké dievča neplače ( Michaela Ella Hajduková )

Názov: Nemecké dievča neplače,Autor: Michaela Ella Hajduková, Rok vydania: OR/SR- 2016Počet strán: 219Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román pre ženy, vojnový román,Moje hodnotenie: 4/5

Ľudia sú ako domy. Majú veľa svetlých aj tmavých kútov, zatvorených dverí a svoju trinástu komnatu. Príbeh o tom, čo sa stane, keď sa rozhodneme niektoré dokorán otvoriť. Markus a Emma vyzerajú navonok ako úplne bežný zaľúbený pár. Pracujú však pre tajnú organizáciu, ktorá vznikla po vojne ako pocta súrodencom Schollovcom (Die Weiße Rose - Biela ruža). Organizácia odhaľuje vojnové zločiny a zločincov. Narazia na veľmi dôležitý objav, ale zároveň odhalia inú organizáciu, ktorá je nebezpečná a chce zostať utajená. Všetky stopy vedú k Lebensbornu - nacistami vytvorenému projektu, ktorého cieľom bolo, na základe nacistickej ideológie o rasovej hygiene, zvýšiť počet árijských detí vrátane detí pochádzajúcich z mimomanželských zväzkov. Lenže tam sa ciele nekončili. Svetlovlasé a modrooké deti v nacistami okupo…

RECENZIA - Zmŕtvychvstanie ( Michael Punke )

Názov: Zmŕtvychvstanie, Origin. názov: The Revenant, Autor: Michael Punke, Preklad: Slavomír Hrivnák , Rok vydania: OR-2002/SR- 2016Počet strán: 259Vydavateľstvo: Motýľ, Žáner: román podľa skutočných udalostí, dobrodružný román, Moje hodnotenie: 4.5/5


Román o obdivuhodnej ľudskej nezlomnosti SKUTOČNÝ PRÍBEH Z DRSNEJ DIVOČINY #1 New York Times Bestseller

Píše sa rok 1823 a Hugh Glass sa spolu s lovcami kožušín zúčastňuje výpravy v neprebádaných Skalnatých horách. Uprostred hlbokých lesov muži vzdorujú náročným podmienkam, ako aj útokom miestnych Indiánov. Keď odvážneho Hugha napadne obrovský grizly, podarí sa mu ho zabiť, ale utrpí vážne zranenia, ktoré mu zabránia pokračovať v ceste so zvyškom výpravy. Hugh je vydaný na milosť a nemilosť zradcovi Johnovi Fitzgeraldovi, ktorý sa má podľa dohody oňho postarať spolu s najmladším členom výpravy. Tento strhujúci skutočný príbeh je jasným dôkazom toho, aký nezlomný je ľudský duch a čo všetko dokáže v túžbe po živote prekonať - nezastaví h…

RECENZIA - V Pasci ( Dani Pettreyová )

Názov: V pasci, Origin. názov: Stranded, Autor: Dani Pettreyová, Preklad: Zuzana Venglíková , Rok vydania: OR-2013/SR- 2015Počet strán: 271Vydavateľstvo: i527.net, Žáner: detektívka,  dobrodružný román, kresťanská literatúra, romantika,Moje hodnotenie: 4.5/5



Keď jej priateľka záhadne zmizne, ide o každú minútu!Darcy St. Jamesová sa vracia na Aljašku, aby pomohla svojej priateľke, investigatívnej novinárke, pri odhaľovaní veľkého prípadu. Keď však dorazí na miesto, zistí, že jej priateľka je nezvestná. Znepokojí ju ľahostajný prístup posádky lode, preto sa pustí do pátrania na vlastnú päsť.Posledná osoba, ktorú Gage McKenna očakáva na palube lode, na ktorej má pracovať ako vedúci zážitkových aktivít, je Darcy. Najradšej by na ňu zabudol, ale nedokáže. Keď sa ocitnú v odľahlých častiach Aljašky a napokon aj v cudzí vodách, neubráni sa pocitom strachu o jej bezpečnosť. Deje sa niečo čudné a čím hlbšie sa v pátraní dostávajú, tým viac si je istý, že odhalili iba vrchol ľadovca.zdroj Po …